Gå til innhold

Hvor selger de kvalitetsverktøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså ikke skrujern (f.eks.) som omtrent ikke tåler å bli brukt. Jeg kjøper heller ett med høy kvalitet, enn et sett med 10 stk. for 299,-

Anonymkode: 180d3...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det håndverktøy du skal ha ? Og er det elektrisk verktøy eller manuelt verktøy som tenger, skrutrekkere & bits, hammer, hylsenøkler, pipenøkler og skraper ?

Hvis det er manuelt håndverktøy så har vi vel alle våre favoritter etterhvert..... min er Bacho og Hazet fordi det er smalt, lett og ligger godt i hånden min.

Elektrisk verktøy er som å stikke hånden inn i et vepsebol. Jeg har to favoritter der: Bosch og Makita. Brgrunnelsen er den samme, det er lavvekts verktøy, passer hendene mine svært godt og er ergonomisk utformet.

Salgssteder: Bacho får du kjøpt bl.a. hos Jernia for manuelt småverktøy.

For elektrisk verktøy fører Jernia mye hobbyverktøy fra Bosch, men skal du ha proffverktøyet deres og det meste av Makita elektroverktøy så anbefaler jeg en spesialisert butikk (noen BM butikker selger et lite utvalg Makita og Bosch professional. Byggmakker på Alnabru er av de med best utvalg). Blant spesialistbutikker er butikker som Thaugland i Oslo og enn så lenge Verktøybutikken.no

Ja, verktøy er ikke helt gratis, men om du følger min tanke så betaler jeg med glede ca 500 kroner for en avbiter som ligger perfekt i hånden min og som sannsynligvis vil være den eneste avbiteren jeg trenger å kjøpe de nærmeste +10 år, forutsatt at jeg ikke mister den eller den blir stjålet. Hittil i livet har jeg kjøpt 2 avbitere (begge Bacho, fordi den ene 'ble borte') tross lang og ivrig tjeneste er den siste jeg kjøpte fremdeles like presis i bittet og like skarp og den har ikke hvilt på laurbærene ;)

Men, viktig-viktig, test deg frem til du finner verktøy som ligger som en integrert del av hånden din. Det kan være Stahlwille som passer din hånd best, det kan være Bacho, det kan være Hazet, det kan være et merke jeg ikke kjenner.... ikke heng deg for mye opp i merkene nå, heng deg opp i hva som ligger godt i hånden din, er smalt (kommer til), sterkt uten å være tykt, lett og velbalansert i din hånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...