Gå til innhold

beregne månedslønn ut i fra årslønn, hvordan?


SaKT

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man beregne lønn? er det årslønn/10,5 eller 12?

Da tenker jeg spesifikt når man skal forhandle seg lønn. jeg har vært borti arbeidsgivere som deler på 12 og de som deler på 10,5 :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dersom det er 37.5 times uke så deler du årslønn på 1950  for å finne timeslønn :)  Månedslønn deles på 12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

 

Nei. Når man beregner årslønn regner man som om det ikke er noen bevegelige fridager og at man ikke tar ut noen ferie,

Det er ikke det jeg har svart på heller.
Spørsmålet er IKKE hvordan man beregner årslønn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37,5*12 er 1950 timer ja, men så skal du trekke fra ferien og noen bevegelige heligdager...1695 timer er ett årsverk...

https://no.wikipedia.org/wiki/%C3%85rsverk

Dersom man har en arbeidsuke bestående av 37.5 time er det korrekte å dele årslønn på 1950 for å finne timeslønn. Det er også denne formelen HR-avdelingen på jobb beregner timeslønn på ekstraordinære timer f eks. ved overtid. Flere arbeidsgivere opererer med fastlønn og ikke timeslønn, så om TS kanskje var nysgjerrig på hva timeslønnen hennes da vil være ønsket jeg å tipse om hvordan man regner ut dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Dersom man har en arbeidsuke bestående av 37.5 time er det korrekte å dele årslønn på 1950 for å finne timeslønn. Det er også denne formelen HR-avdelingen på jobb beregner timeslønn på ekstraordinære timer f eks. ved overtid. Flere arbeidsgivere opererer med fastlønn og ikke timeslønn, så om TS kanskje var nysgjerrig på hva timeslønnen hennes da vil være ønsket jeg å tipse om hvordan man regner ut dette :) 

TS spør etter 

årslønn/10,5 eller 12

Da er det spørsmål etter månedslønnen.

Hva ville du hatt overtidsbetalt av årslønn/1950 eller årslønn/1695  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS spør etter 

Da er det spørsmål etter månedslønnen.

Hva ville du hatt overtidsbetalt av årslønn/1950 eller årslønn/1695  ???

Og det ble besvart rett over mitt svar. Altså årslønn delt på 12 for månedslønn. Det er ingen arbeidsgivere som deler årslønn på 1695 for å finne timeslønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

det var månedslønn jeg ønsket å vite, så da skal man tenke årslønn delt på 12 altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...