Gå til innhold

Julebrød i Oslo??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært omtrent byen rundt etter et julebrød, men finner ingen?! Er julebrød en trøndersk tradisjon eller noe? Hilsen desperat trønderstudent :) 

Anonymkode: 0dec1...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå bor jeg riktignok ikke i Oslo, men i Bergen har de det på Meny. Det står i kundeavisen, så skulle tro de hadde det på Meny i Oslo også.

Anonymkode: c6827...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker ikke et annet navn? F.eks i bergen sier de julekake. Noe som for meg er småbakst a la seriankaker og peppernøtter.

Anonymkode: 3e991...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du vøterbrød (-kake)? Eller julekake (som egentlig er et slags søtt hvetebrød)? Begge deler er vanlig til jul i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bruker ikke et annet navn? F.eks i bergen sier de julekake. Noe som for meg er småbakst a la seriankaker og peppernøtter.

Anonymkode: 3e991...99a

Det eneste stedet i Bergen jeg har sett noen kalle det julekake er på Meny, ellers har jeg bare hørt/sett det bli kalt julebrød.

Anonymkode: c6827...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker ikke et annet navn? F.eks i bergen sier de julekake. Noe som for meg er småbakst a la seriankaker og peppernøtter.

Anonymkode: 3e991...99a

Aldri hørt noen i Bergen kalle det julekake :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et litt søtlig brød med rosiner? 

I Bergen kalte vi det for julebrød. I hvertfall da jeg bodde der, for ca. 20 år siden. 

Anonymkode: ac2ae...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...