Gå til innhold

Nillegarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er merino nillegarn like bra som feks drops sitt? Liker best sandnesgarn men det er dobbel pris og blir fort veldig dyrt. Erfaringer?

Anonymkode: a1d78...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rema 100 selger sandnes garn under navnet mor aase superwash. Har dessverre dårlig erfaring med garnet fra nille.

Anonymkode: e1160...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg liker det, men det er ikke helt samme kvalitet. Kommer an på hva du skal lage, jeg bruker det til luer og småting iallefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.12.2015 at 1.13, AnonymBruker skrev:

Rema 100 selger sandnes garn under navnet mor aase superwash. Har dessverre dårlig erfaring med garnet fra nille.

Anonymkode: e1160...887

 Hvilke dårlige erfaringer har du med det garnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.1.2016 at 18.20, Nimorna skrev:

 Hvilke dårlige erfaringer har du med det garnet?

Strikket en genser til meg selv i babyull. Den var myk og god i starten, men ble etter en del vask begynte den å stikke og klø. Jeg er ikke spesielt sensitiv når det kommer til ull, men denne genseren klarer jeg ikke å bruke lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av garnet til nille inneholder acryl, det gir garnet dårligere egenskaper enn garn uten acryl. Acryl kan ta fyr og smelte om det kommer i kontakt med flammer, vær obs på det om du lager noe til barn. Drops har ofte salg på garn om du føger med, da kan du få mye garn til en rimelig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.1.2016 at 22.35, Klar*a skrev:

Strikket en genser til meg selv i babyull. Den var myk og god i starten, men ble etter en del vask begynte den å stikke og klø. Jeg er ikke spesielt sensitiv når det kommer til ull, men denne genseren klarer jeg ikke å bruke lenger. 

Kjedelig at du ikke kan bruke den lenger, det ligger jo mye arbeid i en genser.

Takk for svar, jeg er ganske så nybegynner når det kommer til strikking og garn har jeg lite peiling på.

(ikke TS forresten)

Endret av Nimorna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...