Gå til innhold

Er dette helt på tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det normalt å bare gå å vente på at et forhold skal gå til helvete?
Selv om det ikke er noe som helst grunn til å tro det.

Jeg har nylig blitt sammen med en kar, han gir meg masse bekreftelse og er tydelig forelsket i meg. Vi har det kjempefint sammen, og jeg har egentlig ingen grunn til å tenke at han kommer til å gjøre det slutt. Allikevel så er jeg helt innstilt på at forholdet kommer til å ta slutt, og når jeg ikke er med han så føles hele forholdet veldig fjernt, og jeg venter egentlig bare på at han kommer til å glemme meg til neste gang vi treffes.

Jeg føler at det bare er et tidsspørsmål før det tar slutt, og at dette er noe midlertidig. Jeg stresser ikke med det, eller "plager" han med å fiske etter bekreftelse, jeg er svært laidback. Men har bare slått meg til ro med at "en dag så kommer han til å miste følelsene, jeg kommer til å gå lei, han kommer til å gå lei av meg, eller er utro - og at da var det vel gøy så lenge det varte"

 

Så ja, er jeg helt på tur?

 

Anonymkode: 91316...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Ja de fleste forhold går i dass. Du kan jo velge å sitte og vente eller leve som om det kommer til å vare inn i evigheten. De fleste velger det siste. Å forvente et negativt utfall vil kun være destruktivt for forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de fleste forhold går i dass. Du kan jo velge å sitte og vente eller leve som om det kommer til å vare inn i evigheten. De fleste velger det siste. Å forvente et negativt utfall vil kun være destruktivt for forholdet.

Jeg er helt enig i tankegangen din, og mener selv at det er idiotisk at jeg tenker så negativt. Jeg har akkurat vært med han og hatt det kjempefint, men så går det en dag uten å høre fra han og jeg er nesten på kanten til å gjøre det slutt i redsel, haha. (helt latterlig, jeg er fult klar over det)  For da har jeg i det minste kontroll og valget er mitt.

Er bare så vanvittig redd for at han skal miste følelsene for meg, eller velge noen andre framfor meg.

Jeg har aldri blitt avvist. Kun vært den som har dratt fra andre, og det er nettopp dette som gjør at jeg syntes følelser er så skummelt, de er så uforutsigbare (i allefall mine..).
Sist kjæreste jeg hadde mistet jeg følelsene for nærmest over natten. Når jeg kan ha det på det viset, så kan vel typen min også plutselig miste følelsene som lyn fra klar himmel. Denne redselen er så stor at jeg prøver å være likegyldig til hele forholdet, og tenker at jeg bare må innstille meg på at det på et tidspunkt er over. Det er så latterlig at jeg nærmest ikke vil være i forholdet, fordi jeg liker tryggheten og kontrollen jeg har som singel bedre.

(jeg overdrev vel litt her..)


#TidenesOppsøkPsykologPost

TS
 

Anonymkode: 91316...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det normalt å bare gå å vente på at et forhold skal gå til helvete?
Selv om det ikke er noe som helst grunn til å tro det.

Jeg har nylig blitt sammen med en kar, han gir meg masse bekreftelse og er tydelig forelsket i meg. Vi har det kjempefint sammen, og jeg har egentlig ingen grunn til å tenke at han kommer til å gjøre det slutt. Allikevel så er jeg helt innstilt på at forholdet kommer til å ta slutt, og når jeg ikke er med han så føles hele forholdet veldig fjernt, og jeg venter egentlig bare på at han kommer til å glemme meg til neste gang vi treffes.

Jeg føler at det bare er et tidsspørsmål før det tar slutt, og at dette er noe midlertidig. Jeg stresser ikke med det, eller "plager" han med å fiske etter bekreftelse, jeg er svært laidback. Men har bare slått meg til ro med at "en dag så kommer han til å miste følelsene, jeg kommer til å gå lei, han kommer til å gå lei av meg, eller er utro - og at da var det vel gøy så lenge det varte"

 

Så ja, er jeg helt på tur?

 

Anonymkode: 91316...c42

Kjenner igjen tankene dine. Sånn har jeg hatt det også. Det er lett å gå med negative tanker, og tro at det skal ta slutt.  Kjipe tanker faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...