Gå til innhold

Tester du deg etter hvert partyknull?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå pleier jeg å være ganske prippen av meg, men de få gangene jeg har driti meg ut og droppet kondom, tester jeg meg alltid etter en måned, for da er man sikker... Tester man seg før det, anbefaler de deg ofte å komme tilbake etter noen uker...

For sikker Hiv test må man vente 12 uker. 

Jeg vet ikke helt hva partyknull er, men jeg tester i hovedsak bare når jeg ikke har brukt kondom, og jeg dropper bare kondom med kjente partnere. Pleier å teste mellom faste partnere dog. Har jeg tilfeldig sex med kondom sjekker jeg ca årlig, for sikkerhets skyld, siden det er en teoretisk mulighet for smitte, et kondom kan ha sprekt uten at man fikk det med seg ol. 

Anonymkode: 07979...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å få barn er ikke en funksjon min kropp har.

Og godt er det... Noen bør ikke formere seg.

Anonymkode: 522d3...28e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen gidder å svare ambivalentreaction i det heletatt... hele fyren oser jo troll av alt han sier her på forumet.

Anonymkode: 13677...80e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes merker man ikke nei! Så mange som 80% av voksne har herpes viruset i seg, og kun 20% får synlige utbrudd.Av de 20% så er mange utbrudd så milde at de blir forvekslet med kløe eller en liten barberingsnuppe/kvise så det er umulig for både den som har det og noen andre å "se" at det er herpes. Mange som smitter andre med herpes vet ikke engang selv at de har herpes.

Og de andre kjønnssykdommene er ikke nødvendigvis masse symptomer av de heller. Gonore er vel den som gir mest symptomer men mange går med mykoplasma og klamydia uten å kjenne det.
Så må du heller ikke glemme hepatitt a,b og c - som utvikler seg over tid, det vil si mange år, før symtpomer kommer, og da i form av kroppslige symtpomer som leddsmerter osv, som man ikke engang kobler til kjønnssykdom med en gang.

Jeg tester meg etter hver nye partner ja, og om jeg vet at partneren ligger med andre, så tester jeg meg jevnlig selvom jeg kun ligger med han.

Anonymkode: 0af4d...ec7

Myre rett her, bortsett fra hepatitt A, som smittes gjennom mat bl.a. Hepatitt B og C er derimot mye oversette, men farlige kjønnssykdommer.

Anonymkode: 522d3...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er ikke en funksjon min kropp har.

kanskje du kan adoptere?

Anonymkode: e78a5...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes simplex type 1 eller 2 (den du får i trynet) er ikke en kjønnsykdom. Den andre får du ikke i ansiktet.
Heptatitt er man vaksinert mot, og C er behandbart.

Man kan få begge typer herpes på både lepper og underliv.

 

I Norge blir man IKKE vaksinert mot hepatitt B (selv om det burde vært slik). Vaksine mot hepatitt C finnes ikke, og dette er kanskje den farligste typen, siden den oftest blir kronisk. 

Anonymkode: 522d3...28e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan få begge typer herpes på både lepper og underliv.

 

I Norge blir man IKKE vaksinert mot hepatitt B (selv om det burde vært slik). Vaksine mot hepatitt C finnes ikke, og dette er kanskje den farligste typen, siden den oftest blir kronisk. 

Anonymkode: 522d3...28e

C kan kureres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C kan kureres.

Ikke nødvendigvis, Pamela var heldig som ble kurert (etter 15 + år). Som regel blir det en kronisk infeksjon i leveren, og levertransplantasjon kan bli nødvendig.

Anonymkode: 522d3...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, Pamela var heldig som ble kurert (etter 15 + år). Som regel blir det en kronisk infeksjon i leveren, og levertransplantasjon kan bli nødvendig.

Anonymkode: 522d3...28e

Hvem er Pamela? Er ikke det den sauen som ble klonet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Pamela? Er ikke det den sauen som ble klonet?

Selvsagt mente jeg sauen, den ble infisert med hepatitt C og har smittet alle sine seksualpartnere gjennom sine skjødesløse partyknull...

Anonymkode: 522d3...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt mente jeg sauen, den ble infisert med hepatitt C og har smittet alle sine seksualpartnere gjennom sine skjødesløse partyknull...

Anonymkode: 522d3...28e

Jeg skjønner ikke, sauen døde av at den ble klonet. Men heptatit C for mennesker er kurerbart nå iallefall, så det er no big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slike som deg som får Aids. 

Og sprer det videre, siden han ikke ser poenget med beskyttelse siden "ingen norske damer har AIDS"....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes merker man ikke nei! Så mange som 80% av voksne har herpes viruset i seg, og kun 20% får synlige utbrudd.Av de 20% så er mange utbrudd så milde at de blir forvekslet med kløe eller en liten barberingsnuppe/kvise så det er umulig for både den som har det og noen andre å "se" at det er herpes. Mange som smitter andre med herpes vet ikke engang selv at de har herpes.

Og de andre kjønnssykdommene er ikke nødvendigvis masse symptomer av de heller. Gonore er vel den som gir mest symptomer men mange går med mykoplasma og klamydia uten å kjenne det.
Så må du heller ikke glemme hepatitt a,b og c - som utvikler seg over tid, det vil si mange år, før symtpomer kommer, og da i form av kroppslige symtpomer som leddsmerter osv, som man ikke engang kobler til kjønnssykdom med en gang.

Jeg tester meg etter hver nye partner ja, og om jeg vet at partneren ligger med andre, så tester jeg meg jevnlig selvom jeg kun ligger med han.

Anonymkode: 0af4d...ec7

Du bør ikke uttale deg så bastant om noe du kan for lite om. Her blande du tydelig sammen Herpes Simplex og Herpes Genitalis.

Herpes kan testes med blodprøve. Er vettskremt for å noensinne få herpes selv, men sjansen er heldigvis langt mindre enn du tror, og tilnærmet minimal med beskyttelse og ved sex utenom utbrudd. 30% har underlivsherpes, og ca 80 % av disse har også symptomer/ utbrudd.

 

Her blande du tydelig sammen Herpes Simplex og Herpes Genitalis.

Anonymkode: da7cc...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Franke Ann

Jeg setter min lit til kvantefysikken og placebo-effekten når det gjelder det her. I følge kvantefysikken eksisterer noe kun når det observeres. Og i henhold til placeboeffekten kan man "tenke seg frist". Begge deler er gode grunner til aldri å sjekke seg for kjønnssykdommer.

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig å få en sprut i ny og ne uten kondom. De sier det også er sunt for kvinnen hormonmessig.

Anonymkode: 1e95e...418

Nå er jeg i et fast forhold da. Men i mitt forrige innlegg tok jeg utgangspunkt i hvordan jeg ville gjort det om jeg hadde vært singel, derav kondom hele tiden.

Endret av nelipot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men omtrent ingen norske jenter har HIV. Det er tilnærmet umulig å få med vaginalt samleie med mindre hun er knusktørr, og hvem vil pule henne da?

Det er fortsatt ikke så mange som har HIV, men smittebildet endrer seg, og sånne som deg er nok den viktigste grunnen til det, ettersom dere ikke tar forholdsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter min lit til kvantefysikken og placebo-effekten når det gjelder det her. I følge kvantefysikken eksisterer noe kun når det observeres. Og i henhold til placeboeffekten kan man "tenke seg frist". Begge deler er gode grunner til aldri å sjekke seg for kjønnssykdommer.

Ja, lykke til da.

Anonymkode: 29f62...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke, sauen døde av at den ble klonet. Men heptatit C for mennesker er kurerbart nå iallefall, så det er no big deal.

Kuren var mellom et halv og ett år, og sjansene  for å faktisk bli kvitt viruset varierer mellom 50% og 80% avhengig av virustypen. Det er en ganske alvorlig sak, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...