Gå til innhold

Tester du deg etter hvert partyknull?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir man steril grunnet ubehandlet klamydia (gjerne fordi en ikke har merket symptomer) så er det en skade. Ikke alle vil ta skaden med sorg, men noen vil. Klamydia kan faktisk skade en funksjon som kroppen har - å få barn. 

Å få barn er ikke en funksjon min kropp har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa jo selv at mange kjønnssykdommer er asymptomatiske (ikke har symptomer), men hvis de ikke har symptomer er de jo ikke noe problem. Tror ikke menn kan bli steril av klamydia.

joda menn kan bli sterile av klamydia...

Anonymkode: 1e95e...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver ikke med "partyknulling", men jeg hadde testet meg regelmessig (månedlig) dersom jeg hadde gjort det. Hadde aldri hatt ONS med noen uten kondom heller for den saks skyld. 

Er det ikke deilig å få en sprut i ny og ne uten kondom. De sier det også er sunt for kvinnen hormonmessig.

Anonymkode: 1e95e...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke det.

Bare sånn 1/350 sannsynlighet (man må ha sex ubeskyttet ca 350 ganger før man blir gjennomsnittlig gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn 1/350 sannsynlighet (man må ha sex ubeskyttet ca 350 ganger før man blir gjennomsnittlig gravid).

:ler:
Hvordan blir man gjennomsnittlig gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte jeg har ubeskyttet ONS, men de gangene jeg har hatt det var det en selvfølge å teste meg i etterkant. Er ikke så fryktelig kult å bli kjent som "han som ga meg klamydia." Ikke så forbanna kult å ha det heller.

Endret av Aucaman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du mener med partyknull, men jeg har vel en jeg har hatt sex med en gang i blant i fylla ja. Jeg testet meg etter et par måneder med jevnt ubeskyttet sex, men hadde ikke fått noe. Nå har han sex med andre også så nå bruker vi kondom.

Anonymkode: 03035...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ser jeg ikke noe poeng i. Unge norske jenter har ikke AIDS, herpes merker man og de andre er asymptomatisk og behandles med en enkel pille.

Herpes merker man ikke nei! Så mange som 80% av voksne har herpes viruset i seg, og kun 20% får synlige utbrudd.
Av de 20% så er mange utbrudd så milde at de blir forvekslet med kløe eller en liten barberingsnuppe/kvise så det er umulig for både den som har det og noen andre å "se" at det er herpes. Mange som smitter andre med herpes vet ikke engang selv at de har herpes.

Og de andre kjønnssykdommene er ikke nødvendigvis masse symptomer av de heller. Gonore er vel den som gir mest symptomer men mange går med mykoplasma og klamydia uten å kjenne det.
Så må du heller ikke glemme hepatitt a,b og c - som utvikler seg over tid, det vil si mange år, før symtpomer kommer, og da i form av kroppslige symtpomer som leddsmerter osv, som man ikke engang kobler til kjønnssykdom med en gang.

Jeg tester meg etter hver nye partner ja, og om jeg vet at partneren ligger med andre, så tester jeg meg jevnlig selvom jeg kun ligger med han.

Anonymkode: 0af4d...ec7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes merker man ikke nei! Så mange som 80% av voksne har herpes viruset i seg, og kun 20% får synlige utbrudd.Av de 20% så er mange utbrudd så milde at de blir forvekslet med kløe eller en liten barberingsnuppe/kvise så det er umulig for både den som har det og noen andre å "se" at det er herpes. Mange som smitter andre med herpes vet ikke engang selv at de har herpes.

Og de andre kjønnssykdommene er ikke nødvendigvis masse symptomer av de heller. Gonore er vel den som gir mest symptomer men mange går med mykoplasma og klamydia uten å kjenne det.
Så må du heller ikke glemme hepatitt a,b og c - som utvikler seg over tid, det vil si mange år, før symtpomer kommer, og da i form av kroppslige symtpomer som leddsmerter osv, som man ikke engang kobler til kjønnssykdom med en gang.

Jeg tester meg etter hver nye partner ja, og om jeg vet at partneren ligger med andre, så tester jeg meg jevnlig selvom jeg kun ligger med han.

Anonymkode: 0af4d...ec7

Herpes simplex type 1 eller 2 (den du får i trynet) er ikke en kjønnsykdom. Den andre får du ikke i ansiktet.

Heptatitt er man vaksinert mot, og C er behandbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt partyknull, men har hatt ons, og ja, jeg har testet meg etter ubeskyttet sex de to gangene jeg var idiot i hodet og ikke brydde meg om kondombruk. Heldigvis ikke fått noen sykdommer.

Har helt noia for sykdommer, og da særlig hiv og hepatitt, så jeg forlangte at mannen min testet seg før vi begynte å droppe kondom da jeg startet på pilla. Jeg viste at jeg var frisk, men for å gjøre det lettere for han så dro vi å testet oss sammen. 

Anonymkode: 1fb62...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herpes simplex type 1 eller 2 (den du får i trynet) er ikke en kjønnsykdom. Den andre får du ikke i ansiktet.
Heptatitt er man vaksinert mot, og C er behandbart.

du kan få type 1 og 2 både på tissen og i ansiktet.

Anonymkode: a4b51...108

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke vanli

det blir faktisk mer og mer vanlig, pga oralsex har blitt mer og mer populært.

Jo mer du vet :kaklehone:

Anonymkode: a4b51...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir faktisk mer og mer vanlig, pga oralsex har blitt mer og mer populært.

Jo mer du vet :kaklehone:

Anonymkode: a4b51...108

Det har alltid vært populært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...