Gå til innhold

Tester du deg etter hvert partyknull?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tester du deg etter hvert partyknull også når det har vært brukt kondom, eller kun ved ubeskyttet sex? Man skal visstnok vente minst en uke etter samleie med ny partner, så det blir jo jævlig mye testing hvis man er ofte på byen da! 

Anonymkode: 304fb...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det ser jeg ikke noe poeng i. Unge norske jenter har ikke AIDS, herpes merker man og de andre er asymptomatisk og behandles med en enkel pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser jeg ikke noe poeng i. Unge norske jenter har ikke AIDS, herpes merker man og de andre er asymptomatisk og behandles med en enkel pille.

Får du herpes har du det livet ut. Ikke alle som har HIV VET at de har hiv, og noen smitter deg med viten og vilje.  Trodde ikke det var mulig at mennesker i Norge var så uopplyste!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du herpes har du det livet ut. Ikke alle som har HIV VET at de har hiv, og noen smitter deg med viten og vilje.  Trodde ikke det var mulig at mennesker i Norge var så uopplyste!

Men omtrent ingen norske jenter har HIV. Det er tilnærmet umulig å få med vaginalt samleie med mindre hun er knusktørr, og hvem vil pule henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men omtrent ingen norske jenter har HIV. Det er tilnærmet umulig å få med vaginalt samleie med mindre hun er knusktørr, og hvem vil pule henne da?

Du vet jo aldri hvem disse norske jentene har vært bortpå før da...Smitten skjer selvfølgelig ikke bare via samleie. Men det kan fort komme f.eks. små rifter under samleie (selv om jenten er våt) som blør og som igjen kan føre til smitte. Ikke alltid det er synlig at jenten kan ha blødd litt. 
Og ikke alle får symptomer av andre kjønnssykdommer heller. Blir ikke kjønnssykdommen oppdaget (f.eks. klamydia) og man går med det over tid kan en konsekvens være at en blir steril. Foreslår at du setter deg inn i læren om kjønnssykdommer. Du vet tydeligvis ikke nok enda og er til fare for deg selv og andre. 

Svar på TS sitt spørsmål: Ja jeg har testet meg etter hver gang jeg har hatt ubeskyttet sex. Jeg ønsker ikke å videreføre smitte til andre kun fordi jeg har vært ansvarsløs og ikke bedt om at det må brukes kondom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet jo aldri hvem disse norske jentene har vært bortpå før da...Smitten skjer selvfølgelig ikke bare via samleie. Men det kan fort komme f.eks. små rifter under samleie (selv om jenten er våt) som blør og som igjen kan føre til smitte. Ikke alltid det er synlig at jenten kan ha blødd litt. Og ikke alle får symptomer av andre kjønnssykdommer heller. Blir ikke kjønnssykdommen oppdaget (f.eks. klamydia) og man går med det over tid kan en konsekvens være at en blir steril. Foreslår at du setter deg inn i læren om kjønnssykdommer. Du vet tydeligvis ikke nok enda og er til fare for deg selv og andre. 

Svar på TS sitt spørsmål: Ja jeg har testet meg etter hver gang jeg har hatt ubeskyttet sex. Jeg ønsker ikke å videreføre smitte til andre kun fordi jeg har vært ansvarsløs og ikke bedt om at det må brukes kondom.

Jeg sa jo selv at mange kjønnssykdommer er asymptomatiske (ikke har symptomer), men hvis de ikke har symptomer er de jo ikke noe problem. Tror ikke menn kan bli steril av klamydia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester du deg etter hvert partyknull også når det har vært brukt kondom, eller kun ved ubeskyttet sex? Man skal visstnok vente minst en uke etter samleie med ny partner, så det blir jo jævlig mye testing hvis man er ofte på byen da! 

Anonymkode: 304fb...2e1

Har aldri såkalt partyknull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo selv at mange kjønnssykdommer er asymptomatiske (ikke har symptomer), men hvis de ikke har symptomer er de jo ikke noe problem. Tror ikke menn kan bli steril av klamydia.

Tror ikke? Du kan ikke tro du må vite...Fra NHI: Ved manglende behandling hos menn kan klamydia føre til betennelse i bitestiklene og resultere i sterilitet. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/klamydiainfeksjon-i-kjonnsorganene-1353.html?page=6 Det er da betennelsen i bitestiklene som kan føre til sterilitet, men betennelsen ville ikke oppstått dersom en unngår å utsette seg for klamydia, sjekke seg og eventuelt få behandling ved smitte. 
Overså at du skrev at sykdommer kunne være asymptomatiske. Så beklager det. Men synes likevel du bør lese deg opp før du tror ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre ubeskyttede partyknull i høst. Alle tre har sagt at de har testet seg etter den forrige partneren, så det bør være trygt. Men man kan jo ikke stole på noen lenger, så jeg vurderer å teste meg selv. 

Anonymkode: 398c2...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier jeg å være ganske prippen av meg, men de få gangene jeg har driti meg ut og droppet kondom, tester jeg meg alltid etter en måned, for da er man sikker... Tester man seg før det, anbefaler de deg ofte å komme tilbake etter noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men omtrent ingen norske jenter har HIV. Det er tilnærmet umulig å få med vaginalt samleie med mindre hun er knusktørr, og hvem vil pule henne da?

Det er slike som deg som får Aids. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver ikke med "partyknulling", men jeg hadde testet meg regelmessig (månedlig) dersom jeg hadde gjort det. Hadde aldri hatt ONS med noen uten kondom heller for den saks skyld. 

Endret av nelipot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke? Du kan ikke tro du må vite...Fra NHI: Ved manglende behandling hos menn kan klamydia føre til betennelse i bitestiklene og resultere i sterilitet. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/klamydiainfeksjon-i-kjonnsorganene-1353.html?page=6 Det er da betennelsen i bitestiklene som kan føre til sterilitet, men betennelsen ville ikke oppstått dersom en unngår å utsette seg for klamydia, sjekke seg og eventuelt få behandling ved smitte. 
Overså at du skrev at sykdommer kunne være asymptomatiske. Så beklager det. Men synes likevel du bør lese deg opp før du tror ting. 

Men nå er ikke sterilitet så fryktelig farlig da, kan jo bare adoptere an asiaterbaby. De er så søte atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er ikke sterilitet så fryktelig farlig da, kan jo bare adoptere an asiaterbaby. De er så søte atte.

Ikke sikkert du bryr deg. Men andre bryr seg kanskje. Og det er heller ikke bare-bare å adoptere. Lang prosess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert du bryr deg. Men andre bryr seg kanskje. Og det er heller ikke bare-bare å adoptere. Lang prosess. 

Mamma prøvde å adoptere, hun fikk ikke lov. Men hun burde aldri hatt barn så det forstår jeg. Dessuten er hun fattig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mamma prøvde å adoptere, hun fikk ikke lov. Men hun burde aldri hatt barn så det forstår jeg. Dessuten er hun fattig. 

Nå er det ikke din mor dette emne handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at litt klamydia aldri har skadet noen.

Blir man steril grunnet ubehandlet klamydia (gjerne fordi en ikke har merket symptomer) så er det en skade. Ikke alle vil ta skaden med sorg, men noen vil. Klamydia kan faktisk skade en funksjon som kroppen har - å få barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...