Gå til innhold

Noen som har handlet på Wish.com?


Sharinx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ofte sett annonser for nettsiden Wish, hvor man kan kjøpe klær, hjemmedekor, sminke etc til en VELDIG billig penge. Men begynte jeg å tenke at dette må jo nesten være for godt til å være sant når man kan få en klokke til 9 kroner, sminkesett til 9 kroner osv. S jeg bare lurte på om det er noen som har erfaringer med denne siden? 

Er det trygt å handle her? Er det nettauksjon, eller blir prisen for en klokke 9,- når det er det det står f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har handlet en del småting på Wish og jeg har vært veldig fornøyd :) Alt jeg har fått har vært helt og i orden og leveransen har vært forholdsvis rask sammenlignet med f.eks ebay. Men det er klart, man får det man betaler for. Jeg har bla kjøpt en del mobildeksler til 9-18kr. Kvaliteten har vært rimelig lik til de som har kostet 250-300 kr her hjemme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet en del småting på Wish og jeg har vært veldig fornøyd :) Alt jeg har fått har vært helt og i orden og leveransen har vært forholdsvis rask sammenlignet med f.eks ebay. Men det er klart, man får det man betaler for. Jeg har bla kjøpt en del mobildeksler til 9-18kr. Kvaliteten har vært rimelig lik til de som har kostet 250-300 kr her hjemme. 

Samme her :)

Anonymkode: e16a1...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :) 

Okei, så hvis en ting koster 9 ,- f.eks, så blir prisen 9 kroner? I tillegg til frakt osv selvfølgelig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det kanskje er dumme spørsmål jeg kommer med, men har aldri handlet på sånne sider. Og når det er så billig som det ser ut som, s blir jeg alltid skeptisk.. Men har sittet i flere timer og siklet over ting jeg virkelig ønsker meg der inne.. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar! :) 

Okei, så hvis en ting koster 9 ,- f.eks, så blir prisen 9 kroner? I tillegg til frakt osv selvfølgelig.. :P

Ja prisen har for min del alltid blitt prisen på varen pluss frakt :) 

Ingen spm er dumme, alle må begynne et sted :) 

Det er bare viktig å ha i bakhodet at mye av dette er "kinaræl" så kvaliteten på mye er nok så som så. Jeg kjøpte bla en kjole der inne som jeg knapt fikk over hodet. Jeg bruker S/M til vanlig og av erfaring valgte jeg XL men den var alikevel for liten. Her kan jeg jo sikkert skylde på meg selv for å ikke ha lest teksten nøye nok. For småting derimot så syntes jeg at Wish er helt ok å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :D

Bare noen få spørsmål til, jeg prøvde å lete på siden men fant ikke så mye svar.. :P 

1. Hvor lang tid ca tok det fra dere bestilte til dere hadde fikk det på døra?

2. Må man betale med en gang, eller får man faktura? 

3. Og man kan betale med Paypal ser det ut som? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :D

Bare noen få spørsmål til, jeg prøvde å lete på siden men fant ikke så mye svar.. :P 

1. Hvor lang tid ca tok det fra dere bestilte til dere hadde fikk det på døra?

2. Må man betale med en gang, eller får man faktura? 

3. Og man kan betale med Paypal ser det ut som? 

1. Litt forskjellig tid. Det raskeste har tatt en liten uke, mens det som har brukt lengst tid har brukt ca en mnd. Som regel to til tre uker.

2. Du kan bruke litt forskjellige betalingsalternativer. Jeg har brukt både paypal og kredittkort/VISA. På mobilappen fikk jeg også opp Klarna som alternativ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh har sett der inne jeg også x)
Elsker mye av klærne som er der..
Men a jo..
Etter erfaring så er størrelsene veeeeeeeeldig smått på "Kinaklær"
Har ikke handlet noe der inne selv, siden jeg også har vært skeptisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh har sett der inne jeg også x)
Elsker mye av klærne som er der..
Men a jo..
Etter erfaring så er størrelsene veeeeeeeeldig smått på "Kinaklær"
Har ikke handlet noe der inne selv, siden jeg også har vært skeptisk :P

Størrelsen på kinaklær kan være ganske..... spesielt ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt appen Wish en del i det siste, kjøpt litt ting som mobildeksler et par nerdesmykker, typ kjede arwen hadde i Ringenes Herre og sånt. Alt det har vært i fin og god kvalitet og ikke kostet mer enn 9-18 kr. 

Klokke vet jeg ikke om jeg ville kjøpt, men taper jo ikke akkurat sånn kjempemye om den ikke er særlig bra. Klærne burde man nok sjekke alle kommentarene på, da de ofte er veldig små, eller ikke ligner på bildet i det hele tatt :)

Leveringstid har hos meg tatt alt fra under to uker til 20 dager 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Hei, skulle kjøpe sånn glass holder på wish hjemmesiden. Da jeg skulle betale, så står det at prisen har blitt endret ..også vennligst prøv igjen. Jeg prøvde igjen 3 ganger også tilslutt bestemte jeg meg for å regresh siden, da gikk betalingen gjennom. Tenkte at alt var i orden til jeg sjekket banken, der står det at det har blitt trukket 4 ganger, panikk kansellerte jeg kjøpet.

Jeg har sendt en Mail til dem og ba om refund. Vet dere hvor lang tid det tar ? 

Også synes jeg at det er ganske dårlig gjort av dem å trekke de beløpene som egentlig ikke gikk gjennom? Veldig rart. Hadde jeg ikke sjekket banken, så vet jeg ikke hvor dette går hen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg har kjøpt forskjellige ting fra wish. Leveringen er somregel alt fra 1uke til 1mnd.

Kvalitet på ting er forsåvidt greit nok og jeg har aldri opplevd å fått noe som er veldig dårlig eller som ikke er som på bildene. Har kjøpt litt klær og da er det viktig og lese nøye på størrelsene. Har til og med fått noen som har vært for små selv om jeg har målt opp.

Frakt kommer i tillegg og du kan betale kort, paypal, faktura eller med klarna konto.

Eneste negative jeg kan si er at de jukser med prisene så det ser billigere ut enn det det er.

Feks så jeg en t-skjorte som var til 90% rabatt.

Sto orginslpris var over 1000,- men det kosta den rett over 100,-

Ser så på ebay at samme skjorte koster det samme som den "rabbarterte" prisen på wish 😜 Så ha det litt i bakhodet også. Ikke sikkert det er så sinnsykt bra tillbud som det ser ut som.

Ellers har de og en rulett hver dag(på app iallfall) det du spinner ett hjul og får x antall ekstra spesial deals.

Disse deals er ikke noe bedre ut fra min erfaring. Søker man opp samme produktet på wish Så ligger de ute til samme eller billigere pris hos andre butikker på wish.

Wish er ikke en butikk, men mange butikker som er samlet under wish.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/8/2016 den 16.44, Pappa1472 skrev:

Hei.

Jeg har kjøpt forskjellige ting fra wish. Leveringen er somregel alt fra 1uke til 1mnd.

Kvalitet på ting er forsåvidt greit nok og jeg har aldri opplevd å fått noe som er veldig dårlig eller som ikke er som på bildene. Har kjøpt litt klær og da er det viktig og lese nøye på størrelsene. Har til og med fått noen som har vært for små selv om jeg har målt opp.

Frakt kommer i tillegg og du kan betale kort, paypal, faktura eller med klarna konto.

Eneste negative jeg kan si er at de jukser med prisene så det ser billigere ut enn det det er.

Feks så jeg en t-skjorte som var til 90% rabatt.

Sto orginslpris var over 1000,- men det kosta den rett over 100,-

Ser så på ebay at samme skjorte koster det samme som den "rabbarterte" prisen på wish 😜 Så ha det litt i bakhodet også. Ikke sikkert det er så sinnsykt bra tillbud som det ser ut som.

Ellers har de og en rulett hver dag(på app iallfall) det du spinner ett hjul og får x antall ekstra spesial deals.

Disse deals er ikke noe bedre ut fra min erfaring. Søker man opp samme produktet på wish Så ligger de ute til samme eller billigere pris hos andre butikker på wish.

Wish er ikke en butikk, men mange butikker som er samlet under wish.

Så wish er så og si akkurat det samme som eBay da?

Anonymkode: 6b043...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så wish er så og si akkurat det samme som eBay da?

Anonymkode: 6b043...f4b

Ja, i bunn å grunn. Bare at på eBay reklamerer de ikke så mye med "monster tilbud" for å lokke kunder 😉

Pleier ofte og sjekke begge plassene for og finne best pris.

Tror mye av mobil tilbehør er billigere på wish.

Jeg skjekker iallfall begge stedene 😊

Men det finnes jo så mange slike apper nå så mulig man kan finne ting billigere andre steder også.

Wish har forresten også egne apper for interiør, gadgets og baby ting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ikke kinesisk sminke og fake merkevarer. Hold deg til Europa/USA

Anonymkode: 785db...879

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan er det med toll fra wish? Altså hvis jeg kjøper for 400 på wish, men dette er fordelt på 10 forskjellige ordre.. Altså 9 kroner her og 18 kroner der.. betaler jeg toll da?  Eller er det kun hvis det blir over 350 hos èn selger? 

Anonymkode: d6515...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet litt på wish jeg og, klær, dies og mobildeksel.

Wish har mange forskjellige selgere, jeg leser bestandig på tilbakemeldinger på selger og produktet.

Om man kjøper 10 forskjellige ting blir de sendt i 10 forskjellige pakninger, trenger derfor ikke tenke på toll og slikt da😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...