Gå til innhold

Lite liv i hele dag og går..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt lite liv i dag og igår.. Tenker å ringe føden (er 26+1). Hva gjør de der for å sjekke at alt er bra??

Anonymkode: e51b2...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har perioder med lite liv ungene, eller at de ligger med beina innover ryggen eller noe av og te... Skader dog ikke med en tlf om du er bekymret :) Drikk noe sukkerholdig, saft, cola eller noe. Legg deg ned og dytt litt frem og tebage på magen. Kan gjøre at h*n bytter plass.. 

Ellers på sykehuset er det vel koble deg til ctg for å registrere hjerte og bevegelse :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ALLTID ringe føden om du er bekymret så kan de vurdere om det er bekymringsverdig eller ei. Ring du:)

Anonymkode: 82ab3...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring med en gang! En baby sover maks en time hver gang den sover, dvs det skal ikke gå lang tid mellom hver gang man kjenner liv! 

Føden vil nok sette på CTG. 

Anonymkode: 1bd4d...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa til meg at man ikke skal begynne å telle spark før etter uke 28, fordi det først er da de får mønstre som er til "å stole på". Men når du er bekymret er det jo tusen ganger bedre å bare ta en telefon, det er det føden er der for (blant annet ...)! Jeg ville ringt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt ring. Jeg gjorde heldigvis det og reddet således livet til barnet mitt (ble tatt ut samme dag). Nå var jeg riktignok i uke 30 men likevel. Ikke ta noen sjanser hvis du er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring med en gang! En baby sover maks en time hver gang den sover, dvs det skal ikke gå lang tid mellom hver gang man kjenner liv! 

Føden vil nok sette på CTG. 

Anonymkode: 1bd4d...a61

Det er vel sannhet med modifikasjoner. Jeg kjente aldri liv hver eneste time, ikke i nærheten en gang. Kjente kun et par ganger om dagen - gjerne til samme tid eller etter samme aktivitet. Og jeg måtte kjenne godt etter!

Men man skal ringe sykehuset dersom bevegelsesmønsteret ENDRER seg og/eller man er bekymret. Og det vet man best selv. Stol på magefølesesn din TS. Alltid bedre å ringe en gang for mye - skader jo ingenting og bare snakke med en jordmor og evt ta turen innom sykehuset dersom de mener det behøves.

Anonymkode: cd089...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...