Gå til innhold

Flere damer der ute som har tenkt å fri på skuddårsdagen?


Kto

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren har snakket mye om at vi ønsker å gifte oss, og vi har nettopp også begynt å prøve å bli gravid! Han har spøkt mye med mat skuddsårsdagen nærmer seg, og hintet til at det er jo dagen der damene frir. Så jeg tenkte kanskje jeg skulle overraske han med et frieri! Er det noen flere damer der ute som har vært inne på tanken eller planlegger dette for den 29.02.16 også?
Hvordan har dere tenkt å gjøre det? Kjøper dere gifteringer til begge som også vil bli brukt som forlovelsesringer eller hva tenker dere?

Jeg og samboeren har klatret en del, og da vi var kollegaer da vi møttes, var klatringen alltid det stedet vi var alene og der følelsene begynte å utvikle seg for første gang, så jeg tenkte å ta han med til det stedet der vi alltid klatrer ute om sommeren i skjærgården på Sotra utenfor Bergen! Det er nok ikke klatrevær i februar, men jeg kan jo finne på noe romantisk på svabergene der, også pop the question :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har faktisk tenkt tanken, men tror faktisk ikke jeg greier å vente så lenge. Vi reiser på ferie i romjula og blir borte til et stykke ut i januar, så det blir nok en av dagene på ferie, men jeg er ikke helt sikker på hvilken. 

Jeg bestilte ringer forrige uke, og går nesten bare og tramper foran postkassa - er så spent! Jeg bestilte forlovelsesringer til begge to. Ganske rimelige, og ikke noe fancy, så får vi heller velge ut gifteringene sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planla det for 12 år siden. Men så kom han meg i forkjøpet og fridde på nyttårsaften. :rodmer: Han hadde kjøpt diamantring til meg og jeg hadde kjøpt enkle gullringer til begge. Så da ble det fult opp med ringer, plutselig. :ler:  Men vi ble både forlovet og gift, og det er jo det viktigste :) 

Lykke til!!

Anonymkode: 7d6bc...e70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har faktisk tenkt tanken, men tror faktisk ikke jeg greier å vente så lenge. Vi reiser på ferie i romjula og blir borte til et stykke ut i januar, så det blir nok en av dagene på ferie, men jeg er ikke helt sikker på hvilken. 

Jeg bestilte ringer forrige uke, og går nesten bare og tramper foran postkassa - er så spent! Jeg bestilte forlovelsesringer til begge to. Ganske rimelige, og ikke noe fancy, så får vi heller velge ut gifteringene sammen. :-)

Så spennende! :D Hvor har du kjøp disse ringene? Det er jo egentlig ganske smart, så kan dere velge gifteringene sammen. Har du tenkt noe om hvordan selve frieriet blir? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planla det for 12 år siden. Men så kom han meg i forkjøpet og fridde på nyttårsaften. :rodmer: Han hadde kjøpt diamantring til meg og jeg hadde kjøpt enkle gullringer til begge. Så da ble det fult opp med ringer, plutselig. :ler:  Men vi ble både forlovet og gift, og det er jo det viktigste :) 

Lykke til!!

Anonymkode: 7d6bc...e70

Hehe, så morsomt at dere begge planla det da. Jeg vet at han kunne tenke seg å fri, men tror han venter til etter skuddårsdagen for å se om jeg gjør det hehe. Må finne på noe lurt som gjør at han tror at jeg ikke skal gjøre det likevel, også overrasker jeg han på slutten av dagen eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :D Hvor har du kjøp disse ringene? Det er jo egentlig ganske smart, så kan dere velge gifteringene sammen. Har du tenkt noe om hvordan selve frieriet blir? :)

Ja! Kjempespennende! Bestilte fra chanti.no, så er litt spent på hvordan de er. Graverte heldigvis ikke, så de kan byttes. :)

Har ikke tenkt så mye på selve frieriet enda - blir nervøs bare av å tenke på det. Har litt lyst til at det skal oppleves som spontant, altså komme overraskende på han, men må nok ha noe planlagt. Leser alle frierihistorier jeg kommer over på nettet da. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt tanken, og spøkt med det tidligere, men samboeren min er fast bestemt på at om noen skal fri, så er det han. Han hadde mest sannsynlig sagt nei om jeg gjorde der, for han føler det er "mannens oppgave", så jeg får pent vente på at han er klar :P 

Anonymkode: b9e76...a42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det, men har kom meg i forkjøpet. Jeg hadde kjøpt to ringer om jeg hadde fridd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville blitt totalt feil for meg å sette meg ned på kne foran mannen, føler det er mannens oppgave å fri.

Men, lykke til! :)

Anonymkode: e42c2...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt, men mannen min er fast bestemt på at det er hans oppgave å fri :) Det er jeg veldig glad for, tror øyeblikket hadde blitt totalt blottet for romantikk om jeg gikk ned på kne.

Anonymkode: b368a...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det, ja. Han vet godt at jeg vil gifte meg, og han vet jeg vil gifte meg til våren/sommeren, og så kan vi sette i gang med å prøve å få barn (tikk-takk-tikk-takk). Jeg mistenker at han tenker å fri snart, men hvis det ikke skulle skje, kommer jeg til å gjøre det 29. februar, ja. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Kjempespennende! Bestilte fra chanti.no, så er litt spent på hvordan de er. Graverte heldigvis ikke, så de kan byttes. :)

Har ikke tenkt så mye på selve frieriet enda - blir nervøs bare av å tenke på det. Har litt lyst til at det skal oppleves som spontant, altså komme overraskende på han, men må nok ha noe planlagt. Leser alle frierihistorier jeg kommer over på nettet da. ;-)

Ja, ikke sant! Jeg blir kjempenervøs når jeg tenker på det også. Jeg kommer sikkert til å være et nervevrak i uken før hehe. Masse lykke til vertfall! Kanskje vi begge er forlovet på nyåret :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt tanken, og spøkt med det tidligere, men samboeren min er fast bestemt på at om noen skal fri, så er det han. Han hadde mest sannsynlig sagt nei om jeg gjorde der, for han føler det er "mannens oppgave", så jeg får pent vente på at han er klar :P 

Anonymkode: b9e76...a42

Det er jo egentlig litt romantisk når mannen insisterer på å være den som frir, men så blir jo vi kvinner veldig utålmodig på å bli forlovet innimellom også :D J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det, ja. Han vet godt at jeg vil gifte meg, og han vet jeg vil gifte meg til våren/sommeren, og så kan vi sette i gang med å prøve å få barn (tikk-takk-tikk-takk). Jeg mistenker at han tenker å fri snart, men hvis det ikke skulle skje, kommer jeg til å gjøre det 29. februar, ja. :laugh:

Da krysser jeg fingrene for at du finner han på kne snart :D Og lykke til den 29 til deg også hvis ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da krysser jeg fingrene for at du finner han på kne snart :D Og lykke til den 29 til deg også hvis ikke :D

Takk i like måte! :blomst:

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da ble det ikke noe av det likevel, gitt. Han fridde selv. På bursdagen min! :hoppendeglad:

 

(Jeg sa ja, for the record, he-he)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa... Jeg har litt lyst. Men jeg synes egentlig at det er "mannens oppgave", synes han kan få lov til å ta den beslutningen om hvorvidt han ønsker å binde seg på den måten, eller ei, selv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...