Gå til innhold

Time hos bedriftslege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske nyansatt i en bedrift, og skal på legetime hos bedriftslegen i dag. Jeg har aldri vært på "legesjekk" hos bedriftslegen, så lurer på hva det går ut på? Hva gjøres på denne legesjekken? Er det som en helt vanlig lege?  Jeg ble 25 år i år, og har tidligere fått brev om at jeg bør ta celleprøve (sånn som alle får brev om når de fyller 25). Er det noe jeg kan spørre bedriftslegen om i dag? Eller bør jeg heller ta kontakt med fastlegen om det?

Hilsen jente 25

Anonymkode: 7abaa...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det en liten helsjekk av kroppen, de tar noen blodprøver, du veies, tisser på en kopp, kanskje en pusteprøve, svarer på spørsmål om det går greit på jobben og om du får trent litt og blablabla. Så får man brev i posten hvor det står hvordan man ligger an med kolesterol og diverse. 

Det er helt greit og forventet å spørre om andre ting under legebesøket, mange som gjør det og booker en time til for f.eks. celleprøve eller hva det nå er de ønsker legen skal ta en ekstra sjekk av. Gjort det selv, jeg har nesten sluttet å bruke fastlegen fordi jeg får time mye kjappere hos bedriftslegen (og kontoret ligger også nærmere jobben og er mer praktisk å gå til). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...