Gå til innhold

UL i uke 19 Ahus :-)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal på ultralyd i Ahus neste uke og gruer meg litt :-( jeg har vært på en tidlig UL i uke 11 da så vi fosteret som lever og hjertet slår så alt var bra, men det som gjør meg litt bekymret at jeg har ennå ikke kjent spark. Og tror kanskje det er ingenting der :-( jeg kjenner hele tiden at livmoren strekker seg hele tiden og magen begynner å syns men gruer meg litt . Jeg er førstegangsgravid :-) 

Anonymkode: 520fd...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsgravide kjenner gjerne ikke liv før i uke 18-22. Da kjennes det kansje ut som sommerfuglvinger som flakser der inne...:-)  hvor tidlig og mye man kjenner kommer også an på hvor morkaka sitter. Jeg kjente ikke liv før i uke 20 med min første. Nå er det fjerdemann på vei og har kjent liv siden uke 15..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) blir litt mere rolig skjønner du :-) 

Anonymkode: 520fd...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis morkaken ligger foran er det vanlig å ikke kjenne liv før godt etter uke 20.

Når jeg hadde OUL så sa jeg at jeg ikke hadde kjent noe til den og da svarte jordmor; "Selvfølgelig har du ikke det, hehe. Som du ser her *viser på skjermen* så er morkaken stor og fin og ligger foran så alt av spark blir dempet helt til den blir litt større." Så det er tydeligvis helt normalt og fint :) 

Men kjenner igjen følelsen av å bli urolig når du ikke kjenner noe, men mest sannsynlig så er alt bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis morkaken ligger foran er det vanlig å ikke kjenne liv før godt etter uke 20.

Når jeg hadde OUL så sa jeg at jeg ikke hadde kjent noe til den og da svarte jordmor; "Selvfølgelig har du ikke det, hehe. Som du ser her *viser på skjermen* så er morkaken stor og fin og ligger foran så alt av spark blir dempet helt til den blir litt større." Så det er tydeligvis helt normalt og fint :) 

Men kjenner igjen følelsen av å bli urolig når du ikke kjenner noe, men mest sannsynlig så er alt bra!

så godt å høre at det gikk bra med deg og håper det gjør det her også :-) jeg håper også at fosteret lever siden  Jeg kjenner hele tiden at livmoren strekker seg og må på toalettet og tisse hele tiden faktisk. Plus at siden jeg ble gravid så drikker jeg bare vann fordi jeg kan ikke drikke noe annet enn det. Hehe. 

Anonymkode: 520fd...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg er i uke 18, har kjent bevegelse kun et par ganger men ikke veldig tydelig og veldig sjeldent, jordmor sa til meg at det er veldig vanlig å ikke kjenne spark enda og at man ikke skal være redd :-) jeg var nettop inne for en liten sjekk og da var det fult av liv og røre i magen, og jeg merker nesten ingenting av dette enda:-)  sikker på at plutselig kjenner du noe snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, jeg er i uke 18, har kjent bevegelse kun et par ganger men ikke veldig tydelig og veldig sjeldent, jordmor sa til meg at det er veldig vanlig å ikke kjenne spark enda og at man ikke skal være redd :-) jeg var nettop inne for en liten sjekk og da var det fult av liv og røre i magen, og jeg merker nesten ingenting av dette enda:-)  sikker på at plutselig kjenner du noe snart! 

gratulerer 🌸 Godt og høre at det er vanlig følelse :-) jeg har ikke vært hos jordmor i det hele tatt pga den jeg fikk først var syk hele tiden så fikk ikke pratet med noen unntatt legen og venner da. Jeg har da bytett til en ny en og på fredag skal jeg til jordmor så da kan jeg kanskje nevne også det at jeg gruer meg litt :(  😁 Men takk for svaret! Jeg blir litt mere avslappet :-) ha en fin dag 🍁🍂

Anonymkode: 520fd...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer 🌸 Godt og høre at det er vanlig følelse :-) jeg har ikke vært hos jordmor i det hele tatt pga den jeg fikk først var syk hele tiden så fikk ikke pratet med noen unntatt legen og venner da. Jeg har da bytett til en ny en og på fredag skal jeg til jordmor så da kan jeg kanskje nevne også det at jeg gruer meg litt :(  😁 Men takk for svaret! Jeg blir litt mere avslappet :-) ha en fin dag 🍁🍂

Anonymkode: 520fd...342

Takk for det :-) det er som oftest veldig godt å få seg en prat med jordmor :-)  Lykke til :-) ha en fin dag du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...