Gå til innhold

Opplevd EKTE klarsynte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 24.4.2016 at 15.12, jabx skrev:

Det du har opplevd er at noen har sagt "det vil skje noe" og så kan du tolke nær sagt hva som helst inn i dette. Dette er typisk bullshit-utsagn som lar naive fjols fylle inn hullene selv og "bevise" at den ekstremt vage og direkte ubrukelige "spådommen" (som egentlig ikke spådde noe som helst) var sann.

Det du sier her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎29‎.‎11‎.‎2015 at 3.18, AnonymBruker skrev:

Ja, er det noen her som kan med hånden på hjertet fortelle at de har truffet på en klarsynt som har hatt RETT på det de har spådd, altså at det ble rett utfall ?

Hvilke klarsynte var dette isåfall?

Til alle dere andre som skal enten fucke opp tråden med at folk som tror på klarsynte er idioter eller annet crap, vennligst drit og dra.

Anonymkode: 75a13...6a8

Se Derren Brown

Har aldri sett en mer overbevisende "klarsynt".

Før han forteller at det er teknikk, illusjoner og psykologi-intet overnaturlig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pautina skrev:

Se Derren Brown

Har aldri sett en mer overbevisende "klarsynt".

Før han forteller at det er teknikk, illusjoner og psykologi-intet overnaturlig

Det er nok de som vil si at avsløringen hans er illusjonen. James Randi kjørte et prosjekt der en skuespiller portretterte et medium, og selv etter avsløringen var det folk som insisterte på at skuespilleren faktisk hadde overnaturlig evner han ikke engang visste om selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Okapi skrev:

Det er nok de som vil si at avsløringen hans er illusjonen. James Randi kjørte et prosjekt der en skuespiller portretterte et medium, og selv etter avsløringen var det folk som insisterte på at skuespilleren faktisk hadde overnaturlig evner han ikke engang visste om selv.

He he ja verden vil bedras....

Men seriøst, jeg blir redd av han karen, ville ikke like å omgås han for å si det sånn...men at han kan noe jeg ikke kan gjør det verken magisk eller overnaturlig..

Tror mange har bedre evner på dette, vi hadde jo et dårlig språk lenge mens vi hadde ganske høy sivilisasjon så at vi en gang var bedre på å lese hverandre og at dette ligger latent eller bevisst hos noen er ganske sannsynlig.

Derifra til at det står et spøkelse og hvisker meg det i øret er det som akl til for at man himler med øya i stedet for å bli imponert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Okapi skrev:

Det er nok de som vil si at avsløringen hans er illusjonen. James Randi kjørte et prosjekt der en skuespiller portretterte et medium, og selv etter avsløringen var det folk som insisterte på at skuespilleren faktisk hadde overnaturlig evner han ikke engang visste om selv.

James Randi ble googlet og har absolutt laget masse interessant, jepp takk for tipset, da var kvelden i dag spikret:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/24/2016 at 0.44, AnonymBruker skrev:

Tror du vikrleig alt kan forklares og bevises? Er du så firkantet?

Det er masse her som vi ikke kan se, men som allikvel er her! Vi er energier, og energier blir ikke borte...

Anonymkode: 5223f...28e

Alt som snakkes om her kan forklares og bevises.

Selv om det er noe vi ikke kan se, kan vi påvise det på andre måter. VI kan ikke se vinden, men vi kan måle den med instrumenter. Energi kan måles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4/24/2016 at 0.47, AnonymBruker skrev:

Så du sitter på fasiten i alt du?

Skjerp deg!

Klart det finnes mye mellom himmel og jord verken du eller jeg har kontroll over...

Anonymkode: 5223f...28e

Jeg sitter ikke på fasiten, men jeg støtter meg på forskning og kunnskap i stedet for overtro og irrasjonelt fjolleri.

Det finnes sikkert mye både her og der, men klarsynthet er fake, fake, fake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/25/2016 at 10.56, Haugenjenta skrev:

Jeg har møtt Lisa Williams, men jeg ble ikke lest, teller det som opplevd? :P
Hun var veldig hyggelig forresten, men hadde slått seg av da vi fikk møte henne.
Per dags dato har jeg mer troen på Theresa Caputo enn Lisa Williams..
Det er veldig overbevisende, men jeg tror ikke man fullt ut tror på det før det skjer med en selv.

Disse to er jo avslørt som bløffmakere for lengst. Den eneste grunnen til at du tror på det er at du er fullstendig ukritisk og ekstremt naiv, og du kjenner ikke til de enkle triksene de bruker for å lure slike som deg.

Teknikkene de bruker er ekstremt åpenbare for de som vet bare litt om hvordan de holder på:

http://www.badpsychics.com/2014/09/an-analysis-of-fake-psychic-lisa.html

http://www.badpsychics.com/2014/09/an-analysis-of-live-lisa-williams.html

Williams ble jo også avslørt ved at hun hadde et crew som gikk rundt og samlet informasjon om folk på forhånd, og hun hadde muldvarper ute blant publikum under showet som kunne hjelpe.

Svindleren Williams spådde også at Malaysia Airlines MH70 hadde krasjet i noen trær på land (vrakrester ble funnet midt ute i havet), og at flyet ville bli funnet innen få uker (det har nå gått over to år).

Caputo er like ille, f.eks. som denne episke failuren:

https://www.youtube.com/watch?v=dZhOk6NHqQo

Eller denne:

https://www.youtube.com/watch?v=6GN2yGfAqcc

Mer:

https://www.longislandpress.com/2014/12/21/my-not-so-psychic-experience-with-long-island-medium-theresa-caputo/

https://en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_Medium

Kjære deg, sett deg litt inn i disse kyniske sorg-gribbene og de uetiske metodene deres.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Kjære deg, sett deg litt inn i disse kyniske sorg-gribbene og de uetiske metodene deres.

 

Kjære deg, let's agree to disagree.
Og jeg vet ikke om det bare føyk fint forbi, men jeg skrev da vitterlig, and I qoute;
"Det er veldig overbevisende, men jeg tror ikke man fullt ut tror på det før det skjer med en selv.
Så ikke kom her og kall meg ukritisk eller naiv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Haugenjenta skrev:

Kjære deg, let's agree to disagree.
Og jeg vet ikke om det bare føyk fint forbi, men jeg skrev da vitterlig, and I qoute;
"Det er veldig overbevisende, men jeg tror ikke man fullt ut tror på det før det skjer med en selv.
Så ikke kom her og kall meg ukritisk eller naiv ;)

Du velger å stole på beviselig feilbarlige sanser og tankesett når du skal vurdere om et fenomen som er ukjent for vitenskapen er reelt eller ikke. Det er akkurat dette man mener er naivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Okapi skrev:

Du velger å stole på beviselig feilbarlige sanser og tankesett når du skal vurdere om et fenomen som er ukjent for vitenskapen er reelt eller ikke. Det er akkurat dette man mener er naivt.

Altså.. Bare la oss være enig om at vi er uenige, OK?

Hvorfor prøve prakke på hverandre ting når det ikke går? Blir jo en evig lang "diskusjon" som ikke fører noen steder, også sitter man der og har kastet bort tida på noe som ikke går.

La oss som tror tro, så kan dere være opptatt av deres ting :)

Endret av Haugenjenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Haugenjenta skrev:

Kjære deg, let's agree to disagree.
Og jeg vet ikke om det bare føyk fint forbi, men jeg skrev da vitterlig, and I qoute;
"Det er veldig overbevisende, men jeg tror ikke man fullt ut tror på det før det skjer med en selv.
Så ikke kom her og kall meg ukritisk eller naiv ;)

Det du skrev svarte jeg følgtende på: "Den eneste grunnen til at du tror på det er at du er fullstendig ukritisk og ekstremt naiv, og du kjenner ikke til de enkle triksene de bruker for å lure slike som deg."

Du tror på det fordi du ikke er klar over triksene du bruker, og den psykologiske mainpuleringen som gjør at du ignorerer at omtrent alt de sier er fullstendig bomskudd, samtidig som du husker og virkelig fokuserer på de få gangene de gjetter vilt og det virker som de treffer.

Det er gjort undesøkelser med "synske" der ofrene gjennomgår en "seanse", og så svarer de blant annet på hvor stor andel riktige treff den "synske" hadde. Offeret påstår at den "synske" treffer på nesten alt, men når offeret så får se en video av seansen og blir gjort oppmerksom på det, så ser vedkommende at den "synske" bommer sikkert over 90% av gangene. Men alle bomskuddene ignoreres av offeret.

Det er nok av informasjon der ute om manipuleringen disse frekke personene bruker, så når du ikke engang klarer å få med deg det så vil jeg si du er ukritisk og naiv ja.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Hvorfor prøve prakke på hverandre ting når det ikke går? Blir jo en evig lang "diskusjon" som ikke fører noen steder, også sitter man der og har kastet bort tida på noe som ikke går.

Grunnen er at disse svindlerne fortsetter å svindle folk. Slike som deg promoterer disse svindlerne slik at de kan svindle enda flere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på empiri og forskning jeg. Om det skulle dukke opp noen form for bevis for "klarsynthet" der så vil jeg selvsagt tro på det. I mellomtiden tyder alt på at det er bullshit, manipulasjon av ukritiske og godtroende mennesker, og triks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jabx Som jeg sa; vi kommer ikke særlig lenger når vi er uenige. Og om du føler så sterkt for dette, så får du gjøre noe annet med det enn å "ødelegge" tråder. Denne handler om man har opplevd klarsynte.. Start en egen som setter spørsmål ved hvor troverdig det er. Du kan sikkert linke så mye du bare vil, men folk tror jo det de vil tro, uansett! 

Jeg personlig tror ikke fullt 100% for jeg har ikke opplevd det selv, men jeg tror på det alternative og har opplevd mye annet uforklarlig. Og jeg synes det er spennende og interessant. Noe jeg må få lov til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Altså.. Bare la oss være enig om at vi er uenige, OK?

Hvorfor prøve prakke på hverandre ting når det ikke går? Blir jo en evig lang "diskusjon" som ikke fører noen steder, også sitter man der og har kastet bort tida på noe som ikke går.

La oss som tror tro, så kan dere være opptatt av deres ting :)

Nei.

Dette er et diskusjonforum. Å gå hverandres påstander i sømmene er liksom litt av greia. Å si fra når man er uenig er ikke å ødelegge.

Personlig vil jeg heller ikke at folk bare skal akseptere det jeg sier, men faktisk vurdere hvorvidt det stemmer eller ikke, og hvis de mener jeg tar feil, så vil jeg at de skal forklare meg hvorfor. "Jeg er uenig", alene, gir meg ingen informasjon som lar meg revurdere mitt standpunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Okapi Men dette er jo en diskusjon som aldri vil bli ferdig. Så enkelt er det. Som jeg skrev til Jabx, start en egen tråd om dette hvor denne diskusjonen kan gå litt mer etter sømmene. Denne handler om de som har opplevd klarsynte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.11.2015 at 3.18, AnonymBruker skrev:

Ja, er det noen her som kan med hånden på hjertet fortelle at de har truffet på en klarsynt som har hatt RETT på det de har spådd, altså at det ble rett utfall ?

Hvilke klarsynte var dette isåfall?

Til alle dere andre som skal enten fucke opp tråden med at folk som tror på klarsynte er idioter eller annet crap, vennligst drit og dra.

Anonymkode: 75a13...6a8

Tar denne anonymt for ikke å bli gjenkjent.

Ja. Vil ikke si hvem det er, men hun er en god venninne. Hun har vært på med på jakten på den 6 sans. 

Jeg er også gift med en person som har varme hender. Ikke noe hokuspokus det heller.

Jeg er skeptisk til en del ting, men når jeg ser det så ser jeg det. 

Hilsen en mann.

Anonymkode: 5bbc8...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 13.18, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på definisjonen din. 

Jeg er skeptiker, og tror egentlig ikke på denslags. Men: Jeg var sanndrømt på et vis i mange år. Så sanndrømt at jeg skremte mine arbeidskollegaer. Gjennom flere år drømte jeg alle store flyulykker, natten før de inntraff. Denne "tilfeldigheten" har heldigvis stoppet opp nå. Men må nok  innrømme at det var ganske skremmende de årene. Jeg tok aldri feil.. Hadde jeg hatt flyulykke-drøm om natta, visste alle at det kom en stor ulykke i løpet av dagen. Og det var uten unntak. Glad for å ikke oppleve sånt mer. 

Anonymkode: 63351...2a4

Skrev du noengang ned drømmene dine, før de hendte på ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spåkone fortalte meg at jeg kom til å bo i utlandet og hva jeg kom til å gjøre der. Så her sitter jeg, da. 15 år senere. I et annet land og gjør akkurat det hun spådde. Hun sa en del andre ting også som stemte godt, om familie, helse, økonomi bl.a., men det var mer generelt og kunne ha stemt for veldig mange.  

Moren min ringte meg en gang fordi en klarsynt hadde fortalt henne at hun måtte ta kontakt med datteren sin som ikke hadde det bra. Min mor, som ellers tror på alt fra krystaller til horoskopet i Allers, syntes det var rart at denne klarsynte kunne ta så feil. Det var jo ingenting feil med hennes datter. Det moren min ikke visste, og fortsatt ikke vet, er at jeg var svært deprimert og suicidal på den tiden. Det var vel den telefonen som gjorde at jeg søkte hjelp. 

 

 


Anonymkode: db7f7...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...