Gå til innhold

SPANSK hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan sier man på spansk: På søndag trente jeg og øvde på historieprøven.

Anonymkode: 72b8d...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Domingo haciendo (?)esporte y practicando (?) el test de historia..litt feil tror jeg nok...lenge siden jeg har hatt spansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El domingo hice ejercicios y me preparé para la prueba de historia. Evt. "..estuve haciendo deportes y preparándome para.." Det er alltid mange måter å si en ting på. Pugg verb. Pugg pugg pugg. Og øv på verbtider (får aldri full kontroll på de selv, du må repetere jevnlig. Å lære språk krever litt av deg!) Det er også lurt å tenke på hva slags spansk du vil skrive. Bruken av ord eller verbtider etc. varierer fra land til land. Feks. bruker man oftere "ha dicho" i Spania enn i Latin-amerika, der man oftest sier "dijo". 

Anonymkode: 18f9b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, overskriften din er ikke god. vil du hjelp av en spanjol eller spanskhjelp, altså hjelp med språket?

Anonymkode: 7694d...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, overskriften din er ikke god. vil du hjelp av en spanjol eller spanskhjelp, altså hjelp med språket?

Anonymkode: 7694d...f8b

*Vil du ha hjelp...*

Anonymkode: 7694d...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten likt som på engelsk, bare med spansk aksent: "Sunday I train and make history test."

lol

Anonymkode: 72b8d...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Den 5.12.2015 at 15.26, AnonymBruker skrev:

TS, overskriften din er ikke god. vil du hjelp av en spanjol eller spanskhjelp, altså hjelp med språket?

Anonymkode: 7694d...f8b

Den fungerer faktisk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.12.2015 at 3.34, AnonymBruker skrev:

El domingo hice ejercicios y me preparé para la prueba de historia. Evt. "..estuve haciendo deportes y preparándome para.." Det er alltid mange måter å si en ting på. Pugg verb. Pugg pugg pugg. Og øv på verbtider (får aldri full kontroll på de selv, du må repetere jevnlig. Å lære språk krever litt av deg!) Det er også lurt å tenke på hva slags spansk du vil skrive. Bruken av ord eller verbtider etc. varierer fra land til land. Feks. bruker man oftere "ha dicho" i Spania enn i Latin-amerika, der man oftest sier "dijo". 

Anonymkode: 18f9b...bf0

Hvor har du lært spansk? Ser ut som du har taket på det, noen gode tips?

Jeg har lært meg spansk på egen hånd, har en del ordforråd, men gjør en del relativt grunnleggende feil grammatisk og i forhold til formuleringer.

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...