Gå til innhold

Han ble dritsur da jeg sa dette...hadde han grunn til det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en fyr som har slitt litt psykisk.Vet ikke helt hva det er men han har fortalt han har vært på "et mørkt sted i det siste" eller "et merkelig sted"..hva det nå enn måtte bety? Han har gått i terapi og brukt antiepressiva lenge uten effekt.Så ja,han sliter nok.

Han har ikke vist noe interesse i å møte meg igjen,men vi har sporadisk kontakt via sms,tlf,og chatter innimellom.I helgen chattet vi på fb siden vi begge var hjemme på kvelden både fredag og lørdag.Jeg skrev etter en stund: "En pen mann som deg burde ikke være alene på en lørdagskveld".Da ble han skikkelig sur og bablet i vei om at han ikke trengte være med noen!Jeg svarte jeg forstod det,men bare ville gi et komplimang.Da fikk jeg til svar at han ikke ville ha og heller ikke trengte noen komplimanger!Deretter ble han borte..

Var dette virkelig noe å bli så sur for?Var jeg frekk,eller er det normalt å reagere sånn som han gjorde?

Hilsen forvirret og trist jente.

 

Anonymkode: f9fb0...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Freakingawesome

Dette er nok relatert til hva enn han sliter med å har lite med deg å gjøre, har ingen råd ellernoe å gi deg men jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for noe som helst :)

Og nei, det er ikke normalt. Kinda weird egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom han er litt nede for tiden, så tolker han nok det meste i verste mening. Det du sa var ikke noe å ta ille opp i det hele tatt, så ikke ta deg nær av at han ble sur. Dette går på han, ikke deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk skjønne reaksjonen hans. Han overreagerte selvsagt, men jeg skjønner at han reagerte, da. For meg er en sånn setning en slags bekreftelse på at man er en "taper." "En sånn pen og flott mann kan da ikke sitte aleeeene!", nei, men nå gjør han da det... Og det føles nok ikke godt, og det fikk han kjenne på da, han følte seg nok kanskje litt dum og ville forsvare at det å sitte alene er heilt OK

Anonymkode: 3deb4...5eb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg for at du sa noe galt, for det er ikke normal reaksjon på slikt.

Jeg vet selv hvordan det er å være langt nede psykisk, og da tar man gjerne alt i værste mening, og snur positive tingo m til noe negativt. Det gjorde ihvertfall jeg nesten automatsik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her har IKKE noe med deg å gjøre eller hva du sa..

Han sliter nok mer enn du kan tenke deg..

 

Jeg hadde nok latt meg skremme av denne reaksjonen og ikke brukt mer tid på han...Mer enn en venn i så tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tolker alt i verste mening. Så klart kunne du ordlagt deg bedre, men dette faller mer på ham enn på deg. 

Anonymkode: 231cf...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk skjønne reaksjonen hans. Han overreagerte selvsagt, men jeg skjønner at han reagerte, da. For meg er en sånn setning en slags bekreftelse på at man er en "taper." "En sånn pen og flott mann kan da ikke sitte aleeeene!", nei, men nå gjør han da det... Og det føles nok ikke godt, og det fikk han kjenne på da, han følte seg nok kanskje litt dum og ville forsvare at det å sitte alene er heilt OK

Anonymkode: 3deb4...5eb

Men her tolker du det også i verste mening, som også sier noe om deg. 

Jeg sier ikke at jeg ikke kunne begynt å tenke likedan, men jeg VET tross alt at jeg iblant kan overanalysere eller være i overkant negativ. Og jeg er såpass klar over det at jeg ikke hadde respondert slik han gjorde - som om det var et overlagt angrep. 

Anonymkode: 231cf...8de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tolker alt i verste mening. Så klart kunne du ordlagt deg bedre, men dette faller mer på ham enn på deg. 

Anonymkode: 231cf...8de

har tenkt mye på det...har du noe forslag til hvordan jeg kunne ordlagt meg bedre?

Anonymkode: f9fb0...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt mye på det...har du noe forslag til hvordan jeg kunne ordlagt meg bedre?

Anonymkode: f9fb0...efe

Det spiller vel egentlig ingen rolle - han "trenger ikke være med noen" og dere er egentlig ferdige.

Tror ikke samme ordleggingen ville ødelagt noe med en annen (mer selvsikker) fyr. 

Anonymkode: 231cf...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt mye på det...har du noe forslag til hvordan jeg kunne ordlagt meg bedre?

Anonymkode: f9fb0...efe

Det spiller vel egentlig ingen rolle - han "trenger ikke være med noen" og dere er egentlig ferdige.

Tror ikke samme ordleggingen ville ødelagt noe med en annen (mer selvsikker) fyr. 

Anonymkode: 231cf...8de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innbilsk nok til at om noen hadde sagt/skrevet noe sånt til meg, ville jeg trodd de inviterte seg selv på besøk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er innbilsk nok til at om noen hadde sagt/skrevet noe sånt til meg, ville jeg trodd de inviterte seg selv på besøk. 

samme her ;) 

Anonymkode: 0d242...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier: snu deg rundt og løp. Tydeligvis sliter han svært mye enda. Er dette noe du vil begi deg ut på? Å konstant gå å liste seg rundt for å ikke fornærme han? Jeg synes ikke dette var en særlig heldig formulering av deg da 1. det er helt OK å være alene (og ønske å være alene) og 2. utseende er som oftest av ikke-betydning for om man er alene eller ikke (han har åpenbart psykiske problemer som begrenser han). Når det er sagt er responsen hans uakseptabel. Man må nesten vise litt forståelse for at noen kan formulere seg litt rart iblant, og det var jo i all hovedsak ment som et kompliment. Jeg ville ha blitt genuint bekymret om noen hadde respondert slik. Du får vurdere selv, men dette er ikke noe jeg ville ha begitt meg ut på, uansett hvor sjarmerende mannen hadde vært. 

Anonymkode: 00680...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innbilsk nok til at om noen hadde sagt/skrevet noe sånt til meg, ville jeg trodd de inviterte seg selv på besøk. 

Er det ikke en form for invitasjon da? Det ligger jo noe i en slik kommentar, og man sier det vel ikke hvis man ikke har tanker i den retningen. 

Anonymkode: 00680...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du traff kanskje et sårt punkt? Kanskje han ikke vil sitte alene? De som sliter psykisk kan bli veldig sårbare for den minste ting selv om de ikke mener det. Ikke din feil. Det vet jeg som har slitt siden tenåra. 

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være om å gjøre å involvere seg i en psykisk syk mann.

Vær glad det er over. Hold deg unna.

Anonymkode: 3762d...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med hva du skrev.

Høres ut som dette er en fyr som har mer enn nok med seg selv og trenger å finne ut av problemene sine. Og du skal ikke påta deg ansvaret for at han skal ha det bedre med seg selv. Det er en dårlig taktikk og du kommer til å slå hodet i veggen i frustrasjon hvis du knytter deg til et sånt menneske.  Snakker av erfaring her hvor jeg virkelig nedprioriterte meg selv for at eksen(som ikke jobbet for det selv) skulle ha det bedre. Følte meg nedbrutt etter det forholdet

Måten han svarer på forteller meg at han sliter med mer enn kun en depresjon. Høres egentlig ut som et barn.

Anonymkode: ceecf...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...