Gå til innhold

Ekkelt, men jeg må spørre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste året hatt verdens verste lukt på fisen. Det lukter så ille at jeg blir dårlig. Engang slapp jeg en ut og min samboer lurte på om kloakken hadde rent ut 😂En annen gang gjorde jeg det i søvne og han sa det luktet som skikkelig dårlig fisk. Jeg har aldri luktet noe lignende. Nå er jeg bekymret for om det er noe galt med meg. Jeg spiser normalt. Da jeg tok blodprøver for cøliaki var det ingen tegn til det. 

Anonymkode: f53c0...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter du med forstoppelse? Og om du reagerer på fiber så kan det gjøre tarmgassen illeluktende. 

Anonymkode: f6f3a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er avføringen din? Endringer i lukt/konsistens/farge eller hvor ofte du er på do?

Spiser du noe annet enn du har gjort tidligere?

Anonymkode: 0b523...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er det endringer i mat. Promp varierer i lukt alt ettersom hva man spiser.

Anonymkode: 4d028...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter du med forstoppelse? Og om du reagerer på fiber så kan det gjøre tarmgassen illeluktende. 

Anonymkode: f6f3a...348

til tider sliter jeg med det. 

Anonymkode: f53c0...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er avføringen din? Endringer i lukt/konsistens/farge eller hvor ofte du er på do?

Spiser du noe annet enn du har gjort tidligere?

Anonymkode: 0b523...cd4

Til tider sliter jeg med forstoppelse, men det kan plutselig endre seg til ikke så illeluktende løs lys brun gørr. På do ca 1-2 ganger i uka.  Er det vanlig? 

Jeg har kuttet ut sukker , brus og godteri.  Men koser meg med sukkerfrie sjokolader.  

Anonymkode: f53c0...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest er det endringer i mat. Promp varierer i lukt alt ettersom hva man spiser.

Anonymkode: 4d028...e36

jeg spiser det samme jeg spiste for to år tilbake, men kan ikke huske at jeg hadde det sånn her 

Anonymkode: f53c0...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hehehe...
Jeg får slike illeluktende stinkbomber om jeg spiser mye grønt :fnise:
Helt pyton!

Kan ikke si noe på avføringen din den varierer for alle etter hva vi spiser for noe.
Kan hende du plutselig har blitt allergisk mot noe :)
Og kroppen reagerer med diare.
Eller det kan jo være sykdom også, men det må man nesten prate med lege om og ta flere prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tider sliter jeg med forstoppelse, men det kan plutselig endre seg til ikke så illeluktende løs lys brun gørr. På do ca 1-2 ganger i uka.  Er det vanlig? 

Jeg har kuttet ut sukker , brus og godteri.  Men koser meg med sukkerfrie sjokolader.  

Anonymkode: f53c0...0c5

Å bæsje en gang i uken er ikke normalt.

Anonymkode: 4d028...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bæsje en gang i uken er ikke normalt.

Anonymkode: 4d028...e36

Jo, for noen så er det det :)
Noen har avføring hver dag og andre har en gang i uken.
Det er like normalt å ha avføring en gang i uka, som det er å ha det hver eneste dag.
Det er...Selvfølgelig om man ikke har andre symptomer, ubehag eller sykdom.

Er avføringen hard derimot og man knapt får noe ut så er det forstoppelse.
Men kommer det rikelig mengde med avføring og man ellers spiser normalt, er i fysisk aktivitet, får i seg nok væske, men likevel bare har avføring 1 gang i uken, så trenger det ikke å være noe unormalt :)

Jeg f.eks. Har avføring 1-2 ganger i uken og det har jeg hatt så lenge jeg kan huske..
Men først de siste årene har jeg fått ubehag.. Så jeg har lagt om kostholdet. Jeg er mindre oppblåst og ubehagene er forsvunnet..Men avføringsmønsteret mitt er akkurat det samme. Og ja..Jeg har blitt testet for diverse, men mine tarmer er det ikke noe galt med :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bæsje en gang i uken er ikke normalt.

Anonymkode: 4d028...e36

Du er åpenbart helt inkompetent på dette området. For enkelte kan det være helt normalt å tømme seg én gang i uken. For andre kan det være normalt å tømme seg hver dag. Flertallet ligger mellom dette. Så lenge man har en normal farge, lukt og konsistens på avføringen er det ingenting å bekymre seg for. 

Avføringen er i høyest grad knyttet til kosthold. Dersom kostholdet er optimalt kan det være noe annet medisinsk underliggende. 

Anonymkode: 6e6f8...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvertfall merka at det lukter pyton når man har spist kål (hodekål, grønnkål, blomkål, rosenkål u name it), løk (purre, rødløk, gul, sjarlott..) og av kunstig søtning :P

Dette blir jeg BÅDE oppblåst av, fiser mye av og det lukter...

Anonymkode: 0ed62...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg for et år siden!

Jeg har plutselig blitt allergisk mot melkeprotein, det begynte med magetrøbbel og stinkende fiser og det endte med utslett i ansiktet. Bare litt smør i en suppe f eks gjør at jeg får utslett i nesten to uker. Og magesjau, men den går over mye fortere.

Det er vanligere å få laktoseintoleranse, og det er mindre pes. Jeg kan ikke engang spise melkesjokolade.

Prøv noen dager uten alt av meieriprodukter, evt bare laktose i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukkerfri sjokolade inneholder ofte maltitol og andre søtstoffer som mange får mye luft av. 

Anonymkode: 07d26...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...