Gå til innhold

overgrep eller er skylden på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 16. nå og var 14. da dette skjedde. jeg som mange 14.åringer på denne tiden testet ut alkohol og fester. Jeg snakket med en gutt som lurte på om jeg ville bli med på en fest som er ca 4 mil hjemme ifra. han sa at jeg kunne ligge over til han. så jeg dro. jeg brukte egentlig bare å dra med venner som jeg kjente men jeg kjedet meg denne kvelden og bestemte meg for å lyve til min mor å si at jeg skulle ligge over til en venninne. for å få det klart så er både mamma og pappa veldig strenge på at jeg ikke får drikke osv.. de slakker mer og mer på grensene for hvert år. men når jeg var 14. var det uakseptabelt. uansett, jeg dro. jeg drakk og møtte mange koselige folk. men så ble alkoholen for mye og jeg ble litt i overkanten full kan man si. Han jeg var med kom bort fra meg så jeg satte meg på siden av et lokale og ventet. så kom det en gutt på 19. år og lurte på om jeg ville være med på en gåtur.. så om som jeg var så sa jeg ja og ble med. vi endte opp bak et nøst da dette var nært sjøen og han begynte å kle av meg og ta på meg. jeg fikk ikke til å gjøre noe i forsvar så husker jeg ikke mer. men fant ut senere at noen har tatt bilder og video av dette og det har vært i tankene mine helt siden. i et halvår etter tenkte jeg at dette ikke var en så stor sak for at jeg viske ikke så mye om voldtekt. etter at helsesøsteren kom i klassen og snakket om vold og mote om å si nei osv så skjønte jeg at dette var ikke en bra sak.. hva burde jeg gjøre? snakket med noen venner om dette men de har ikke opplevd dette så de var fattige på ord..

vart et litt langt innlegg men jeg håper noen tar seg tid og leser dette. blir veldig gla for svar!

Anonymkode: 3e1c0...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Det var klart et overgrep.

Spørsmålet er om det har noen hensikt å gjøre noe med det nå i forhold til anmeldelse og lignende. Det er gammelt, bevis er forspilt osv.

Dersom dette plager deg anbefaler jeg deg å snakke med helsesøster.

Forøvrig er det ikke klokt å drikke så mye at du mister kontrollen over deg selv - dette gjelder uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd med meg også 2x og skammen og alt sånt er nesten ikke til å holde ut, hva skal man gjøre med selvdestruktive mennesker og det går jo ikke an å drikke noe alkohol pga da er man jo tilgjengelig for slikt.

Anonymkode: 15b18...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det finnes bilder/film av en 19 åring som holder på med en 14 åring har du en god sak

Anonymkode: 966e3...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dere må begrense alkoholinntaket - eller drikke vann samtidig - slik at dere ikke blir så fulle at dere ikke kan ta vare på dere selv.

Jeg understreker meget kraftig at det er ingen som har rett til å gjøre dere noe vondt eller ta seg til rette fordi om dere er fulle, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet hvem gutten er så er det bare å anmelde. 

Og så vil jeg anbefale deg at du snakker med foreldrene dine og ber om hjelp til å bearbeide jva som skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde med meg så var jeg jevnaldrende og ruset så hadde ingen  å skylde på. Jeg trodde det var sånn der guttesekt som skulle hevne seg på jenter ved å nedverdige dem eller noe, fordi jeg traff de samme i drømme og da også ville de banke meg. Jeg var helt alene og så prøvde jeg å gjemme meg bak et blad, men så var jeg bare så syk at jeg sa ja til å bli med han ene fyren. Jeg hadde ikke landet på weed hadde vært fjern en hel uke og var så vant med alt sånt uansett at jeg ikke tenkte på det som galt og pga dette fikk jeg all skylden og ble kastet ut av sykehusavdelingen og i tillegg så hadde en anna allerede filmet at jeg er syk og da også hadde jeg rusproblemer og det var egentlig ikke min egen feil pga jeg er sikker på noe hadde skjedd før dette som gjorde at jeg ble akkurat sånn, noe må ha ødelagt meg som menneske. Noen da. Nå hater jeg gutter og menn for alltid, ihvertfall har jeg tenkt å hate de og alle som stemmer sv og bygger sånn der sv klode 4ever. 

Anonymkode: 15b18...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må begrense alkoholinntaket - eller drikke vann samtidig - slik at dere ikke blir så fulle at dere ikke kan ta vare på dere selv.

Jeg understreker meget kraftig at det er ingen som har rett til å gjøre dere noe vondt eller ta seg til rette fordi om dere er fulle, altså.

14 åringer skal heller ikke drikke. Til og med jeg som kommer fra bygda drakk ikke alkohol før jeg var 15 og da var det snakk om en halv rusbrus. Jeg håper de fleste 14 åringer har vett nok til å holde seg unna alkohol fordi de rett og slett ikke er modne nok til å ha kontroll over inntaket i tillegg til at det er ulovlig 

Anonymkode: e8714...21b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

14 åringer skal heller ikke drikke. Til og med jeg som kommer fra bygda drakk ikke alkohol før jeg var 15 og da var det snakk om en halv rusbrus. Jeg håper de fleste 14 åringer har vett nok til å holde seg unna alkohol fordi de rett og slett ikke er modne nok til å ha kontroll over inntaket i tillegg til at det er ulovlig 

Anonymkode: e8714...21b

Jeg er helt enig i det - ikke 15 åringer heller. Jeg velger likevel å forholde meg til at de faktisk drikker likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg bare legge til at jeg vet at det er akkurat sånn det er at jeg har tatt meg vann over hodet med den livsoppgaven jeg har forsøkt meg på fordi det er bare altfor vanskelig å bli født jente med jentegjenger og mobbing og trusler og voldtekt og alt sammen. Jeg har ikke klart å løse mine oppgaver pga noe er i veien alltid, jeg har prøvd å skrive om det, men det er så vanskelig at jeg bare snart gir opp fullstendig så mine andel haters kan feire. Jeg har fått identitetsproblemer jeg. Blitt slob. Hatet misogynister og ekle kvalme horekunder og sleaze, mm SLEAZE for mye. Så alle de som har hatt meg her og der de skrek til meg at det er for sent pga jeg var rasist sa de, pga utseendet har jo litt å si, så de skrek det til meg og så sa de at jeg ikke var klar for dette livet, det jeg tror er at noen har skremt meg fra vettet. blitt vettskremt. Det jeg også tror er at faren min er psykopat og hvis de ikke får det som de vil så er helvete løs. Jeg er også redd for hunder, og det er ca 50 stk rundt her. Jeg må tenke godt og riktig hele tiden ellers så straffes jeg og jeg gleder meg til jeg klarer å gjennomføre noe som helst som jeg kunne ha lyst til å klare å gjennomføre men det er vel en 100 stk haters imellom kan jeg tenke meg. Livet er virkelig vanskelig født som liten og i en hard kald kynisk psykopatverden med SÅ MYE KVALMT. ÆSJ!!

Anonymkode: 15b18...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et overgrep, og skylden er selvsagt ikke på deg. MEN, du satte deg i en veldig dum situasjon helt på egenhånd og burde vite bedre enn å dra på en fest fire mil unna uten at foreldrene dine vet hvor du er og hva du gjør, selv om du bare var 14...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overgrep og dette bør jentunger vite kan skje før de skal ut å feste. Du skulle hørt på foreldrene dine. Sånn kan det gå. Dumt gjort av deg, men skjedd er skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Det er overgrep og dette bør jentunger vite kan skje før de skal ut å feste. Du skulle hørt på foreldrene dine. Sånn kan det gå. Dumt gjort av deg, men skjedd er skjedd.

Jeg er i grunnen enig med Hummels. Skjedd er skjedd. Nå må du prøve å legge det bak deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...