Gå til innhold

Forbrenning og stoffskiftet..


Mimmii

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har bare et lite spørsmål som jeg håper noen kan svare på.. 
Jeg har en stund prøvd å gå ned i vekt, og vil ned ca 5 kg. Veier 65 kg nå. 
Har hatt en mistanke om at forbrenningen min ikke er som den skal.. Har tatt blodprøver av stoffskiftet ( T4 og T3) og de var helt fine! Verdiene på de prøvene lå i øvre grenseområdet faktisk.. Så det jeg lurer på er om man kan ha en elendig forbrenning og likevel ha veldig fine prøver på stoffskiftet?  Og om man er kommet i sparemodus, vil prøvene på stoffskifet være dårlig?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare tull. Du spiser for mye og beveger deg dor lite. Lavt stoffskifte gjør deg ikke til et motbevis for de termodynamiske lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Du spiser for mye og beveger deg dor lite. Lavt stoffskifte gjør deg ikke til et motbevis for de termodynamiske lover.

Du har tydeligvis ikke peiling på stoffskifte, så bare dropp å svar da. Stoffskiftet er jo hele metabolismen i kroppen, der forbrenningen foregår. Hvis man har lavt stoffskifte, betyr det at kroppen bruker lenge tid på å forbrenne, da den ikke har nok drivstoff, den går på sparebluss.

Ts: siden stoffskiftet er ok, er det nok kosthold og bevegelse som gjelder.

Anonymkode: a79fe...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg har spist alt for lite i en periode nå, men stoffskifte er fint, så har den ikke gått i sparebluss? Skal helt klart begynne å spise mer, men sunnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...