Gå til innhold

Søke deltidsjobb


Persephone

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å søke en deltidsjobb på bokhandelen der jeg bor, og jobbe litt der ved siden av studiene. Jeg er veldig usikker på hva jeg bør nevne i selve søknaden. Noen tips til hva jeg bør nevne i søknaden og hva jeg bør skrive i CVen i stedet?

Bør jeg nevne disse tingene: At jeg er veldig glad i å lese, sjangere jeg liker og muligens bøker, at jeg har jobbet for stallen i nærmiljøet tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde skrive noe av dette om deg selv i CV en, under nøkkelkvalifikasjoner. Å også få det frem i søknaden, at du er gla i bøker og slikt. Søk på oppsett av CV og søknad. Så kommer det ofte opp god hjelp 😉

Anonymkode: 88ae8...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skrive noe av dette om deg selv i CV en, under nøkkelkvalifikasjoner. Å også få det frem i søknaden, at du er gla i bøker og slikt. Søk på oppsett av CV og søknad. Så kommer det ofte opp god hjelp 😉

Anonymkode: 88ae8...449

Jeg syns det er vanskelig å finne ut hvordan jeg skal skrive søknad når det er snakk om deltidsjobb. Men hva er det generelt sett man bør sette i CV og ikke på søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er vanskelig å finne ut hvordan jeg skal skrive søknad når det er snakk om deltidsjobb. Men hva er det generelt sett man bør sette i CV og ikke på søknaden?

ville skrevet akkurat det samme som om det er en fulltids jobb. I CV må du jo også ha med all arbeidserfaring og skolegang. Og info om deg. Dine nøkkelkvalifikasjoner, og kurser (lappen eller andre kurs av noe slag). I en søknad må du få frem hvem du er og hvorfor du passer bra til jobben 😉 er ikke proff i dette selv. Men det er sånn ca 😉

Anonymkode: 88ae8...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville skrevet akkurat det samme som om det er en fulltids jobb. I CV må du jo også ha med all arbeidserfaring og skolegang. Og info om deg. Dine nøkkelkvalifikasjoner, og kurser (lappen eller andre kurs av noe slag). I en søknad må du få frem hvem du er og hvorfor du passer bra til jobben 😉 er ikke proff i dette selv. Men det er sånn ca 😉

Anonymkode: 88ae8...449

Takk! Jeg syns dette er utrolig vanskelig. Har bare prøvd å søke jobb på apotek tidligere (jeg studerer farmasi). Ca hva passer inn under nøkkelkvalifikasjoner? Bør jeg skrive der at jeg liker å lese kanskje? Og bør jeg skrive at jeg studerer i søknaden eller passer det bedre på cv.

Hele greia er egentlig utrolig forvirrende, så jeg skulle ønske vi hadde gått skikkelig gjennom dette på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg har skrevet til nå. Noen venninner av meg mener at jeg må skrive om hva slags person jeg er, litt om fremtidsplaner og hvorfor jeg passer til jobben. Fremtidsplaner er vel kanskje klart nok når jeg har skrevet hva jeg studerer. Jeg syns det er vanskelig å skrive om hva slags person jeg er. Det blir jo fort veldig overfladisk om jeg skriver at jeg er en sprudlende person som elsker å hjelpe.

Skjermbilde 2015-11-29 kl. 19.23.53.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er hva jeg har skrevet til nå. Noen venninner av meg mener at jeg må skrive om hva slags person jeg er, litt om fremtidsplaner og hvorfor jeg passer til jobben. Fremtidsplaner er vel kanskje klart nok når jeg har skrevet hva jeg studerer. Jeg syns det er vanskelig å skrive om hva slags person jeg er. Det blir jo fort veldig overfladisk om jeg skriver at jeg er en sprudlende person som elsker å hjelpe.

Skjermbilde 2015-11-29 kl. 19.23.53.png

Du kan jo tilføye hva du selv har å TILBY dem :)     f.eks skrive ''Jeg tilbyr en student med god arbeidsmoral som gjerne tar i et tak, mye godt humør og har mulighet til å stille opp ekstra ved ferier og sykdom. ''

formuler det slik du tenker er best :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo tilføye hva du selv har å TILBY dem :)     f.eks skrive ''Jeg tilbyr en student med god arbeidsmoral som gjerne tar i et tak, mye godt humør og har mulighet til å stille opp ekstra ved ferier og sykdom. ''

formuler det slik du tenker er best :)

 

Ah, takk! Det skal jeg legge til. Jeg fikk en søknad ei venninne av meg har skrevet, og brukt den som inspirasjon. Tror jeg har skrevet en alright søknad nå. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du burde prøve å selge deg bedre i søknaden. Det er absolutt en god start men føler den e ufullstendig.  Du må skrive om hvordan du er som person, om det blir overfladisk eller ei. Her skriver du jo bare hvor du er fra og hva du studerer. Men hvorfor skal bedriften ansatte akkurat DEG? hva har du å tilby dem?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...