Gå til innhold

Vi spleiser på hans sønn, skal vi ikke da spleise på min hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat som han har valgt å bli sammen med en som har hund.

Anonymkode: f47b4...2e9

Selv om hun ikke har sagt det, så virker det som hunden kom etter de ble sammen...dessuten skriver hun min hund og ikke vår...

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Argumenter du virkelig for at kjøteren din er et familiemedlem på lik linje med hans førstefødte sønn? Selvfølgelig skal ikke han betale for din fordyrende og fordummende hobby. 

Stakkars deg, du er bare en idiot av en kjørelærer som tydeligvis mangler grunnleggende empati. 

Anonymkode: 00bb2...a5d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Selv om hun ikke har sagt det, så virker det som hunden kom etter de ble sammen...

hvordan kom du frem til den konklusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har valgt å være reservemor for sønnen hans.

Neida, det gir ikke noe som helst forsørgerplikt slik det står til TS tilfelle ettersom hun definerer ham som sin samboer og de dermed ikke er gift.

Forsørgeransvaret for et barn ligger ene på barnets foreldre.

 

TS: Hvorfor i alle dager driver du og betaler på ferier for din samboers sønn ?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kom du frem til den konklusjonen?

Bare virket sånn... Min hund, ikke vår (tråd overskrift)....i og med at hun har pleid å betale for sønnnen, så virker det som en ny situasjon har oppstått ergo hunden har kommet inn i bildet på et senere tidspunkt. 1 plus 1 er to...

Men kan jo ta feil da :)

Endret av Onar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg, du er bare en idiot av en kjørelærer som tydeligvis mangler grunnleggende empati. 

Anonymkode: 00bb2...a5d

Godt saklig argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt: Han betaler for sønnen, du betaler for hunden :)

hvordan er dette en "enkelt!!" løsning kjære deg? hun har jo allerede betalt masse for sønnen hans. Eneste "enkle" her er at han deler det økonomiske ansvaret. Det funker ikke å være "mitt og ditt" når det gjelder kun ditt eget problem! Dette handler på ingen måter om å sidestille hund mot barn, heller at hvis det er lik utgift når det kommer til han,bør det også gjelde henne. 

Anonymkode: a1cc9...32e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund, hans sønn; siden du skriver det slik tenker jeg at han betaler for sin og du for din. På den måten er det ikke noe å krangle om. Når det er sagt er holdningen et hinder for et "happily ever after" spør du meg, hva blir det neste økonomiske hinderet tenker jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Skjønner ikke hvorfor han gidder å være sammen med deg, egentlig..

fordi hun syns det er urettferdig at hun skal betale for HANS sønn, men at han ikke kan være med å splitte kennelutgifter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har like lite ansvar for å betale for hans barn, som han har for å betale for din hund. Ergo betaler dere for hver deres.

Hadde ikke tatt på meg økonomisk ansvar for samboerens barn når det tydeligvis kun går i hans favør. Da hadde jeg betalt for meg og mitt, og så fikk han betale for seg og sitt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er dette en "enkelt!!" løsning kjære deg? hun har jo allerede betalt masse for sønnen hans. Eneste "enkle" her er at han deler det økonomiske ansvaret. Det funker ikke å være "mitt og ditt" når det gjelder kun ditt eget problem! Dette handler på ingen måter om å sidestille hund mot barn, heller at hvis det er lik utgift når det kommer til han,bør det også gjelde henne. 

Anonymkode: a1cc9...32e

I grunnenig med deg i dette ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sambo ser ikke sønnen så ofte, men det blir dyre ferieturer etc når vi ser han. Jeg betaler halvparten av disse, selv om min billett jo bare er 1/3. I tillegg 1/2 av julegaver etc. Han betaler ikke bidrag lenger. 

Men, når det kommer til min hund, er det plutselig bare mitt ansvar, og det slår meg som ufair. Jeg betaler kennel når vi er på disse feriene, for eksempel. Så ferien blir jo faktisk dyrere for meg enn for han, selv om ferien egentlig er for sønnens skyld. Og alle veterinærutgifter, mat osv. 

Mannen mener min hund ikke kan sees på som en del av familien og fnyser når jeg foreslo deling av utgifter. Hva mener dere?

 

 

 

 

Anonymkode: dd475...859

Hei

Hvordan er det ellers med fordeling av utgifter m.m. dere i mellom?

Ikke si at du er samboer uten samboer-kontrakt slik at du er med på å betale ned hans eventuelle gjeld på hus/ leillighet, og blir stående på bar bakke den dagen det eventuelt blir slutt mellom dere.

Anonymkode: f7122...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/28/2015 at 17.14, Onar skrev:

E.

edit: skrivefeil i hytt og pine.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en mann så mye som hintet om at mine hunder ikke er fullverdige familiemedlemmer så hadde det vært på hue og ræva rett ut! 

Jeg skjønner ikke at du gidder å være sammen med en sånn mann TS, folk som har en slik holdning til dyr er som regel ikke gode mennesker. De mangler empati. DUMP HAN! 

 

Er det sikkert at du kan kaste han på hue og ravæ ut...kommer jo an på hvem som flyttet først ut...

Anonymkode: c2701...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor han gidder å være sammen med deg, egentlig..

Jeg forstår ikke hvordan noen klarer å skrive slikt til et annet menneske uten grunn. Ts kan være en herlig og veldig snill dame, en som er veldig rettferdig og god på alle måter. Ut i fra en enkelt problemstilling så skal du komme med den spydigheter?  Det sier vel mer om deg enn om henne. Ut i fra det jeg leser så er det noe ts har grublet på en stund og spør om råd, så leser hun det du skriver. Du er det man kaller nettroll spm sitter bak et tastatur og lirer av deg spydigheter. Skam deg.

Anonymkode: 14200...cd5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er dette en "enkelt!!" løsning kjære deg? hun har jo allerede betalt masse for sønnen hans. Eneste "enkle" her er at han deler det økonomiske ansvaret. Det funker ikke å være "mitt og ditt" når det gjelder kun ditt eget problem! Dette handler på ingen måter om å sidestille hund mot barn, heller at hvis det er lik utgift når det kommer til han,bør det også gjelde henne. 

Anonymkode: a1cc9...32e

Når han bare krever, er det sånn jeg hadde gjort det og sagt det. Dersom ikke det hadde nådd inn, hadde jeg blitt særboer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare ta fra mitt eget ståsted da jeg ikke vet hvilke utgifter TS har på sin hund.

Jeg betaler ca 500 kr for alle vaksiner og veterinærsjekk i Januar, har en jobb for jeg får gratis mat til hunden, men om jeg ikke hadde det så hadde det kostet meg ca 100 kr i måneden for mat for hunden. Og det er hvis jeg får for den dyreste maten.

Utover det har jeg ingen nødvendige utgifter, og jeg kan tenke meg barn koster mer enn 1700 kr i året.

Nå betaler ikke barnefaren barnebidrag...og har sønnen kun i ferier osv... så blir hvertfall ikke fult belegg

Anonymkode: c2701...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...