Gå til innhold

Vi spleiser på hans sønn, skal vi ikke da spleise på min hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sambo ser ikke sønnen så ofte, men det blir dyre ferieturer etc når vi ser han. Jeg betaler halvparten av disse, selv om min billett jo bare er 1/3. I tillegg 1/2 av julegaver etc. Han betaler ikke bidrag lenger. 

Men, når det kommer til min hund, er det plutselig bare mitt ansvar, og det slår meg som ufair. Jeg betaler kennel når vi er på disse feriene, for eksempel. Så ferien blir jo faktisk dyrere for meg enn for han, selv om ferien egentlig er for sønnens skyld. Og alle veterinærutgifter, mat osv. 

Mannen mener min hund ikke kan sees på som en del av familien og fnyser når jeg foreslo deling av utgifter. Hva mener dere?

 

 

 

 

Anonymkode: dd475...859

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sambo ser ikke sønnen så ofte, men det blir dyre ferieturer etc når vi ser han. Jeg betaler halvparten av disse, selv om min billett jo bare er 1/3. I tillegg 1/2 av julegaver etc. Han betaler ikke bidrag lenger. 

Men, når det kommer til min hund, er det plutselig bare mitt ansvar, og det slår meg som ufair. Jeg betaler kennel når vi er på disse feriene, for eksempel. Så ferien blir jo faktisk dyrere for meg enn for han, selv om ferien egentlig er for sønnens skyld. Og alle veterinærutgifter, mat osv. 

Mannen mener min hund ikke kan sees på som en del av familien og fnyser når jeg foreslo deling av utgifter. Hva mener dere?

 

 

 

 

Anonymkode: dd475...859

Har dere delt eller felles økonomi?

Hvor lenge har dere vært sammen?

Hvordan er kjæresten din ellers?

Alder på dere 2?

Anonymkode: f7122...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg aldri gått med på. Betal din billet og for hunden din, så får han betale for seg og sønnen.

Han legger opp til det selv.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter du virkelig for at kjøteren din er et familiemedlem på lik linje med hans førstefødte sønn? Selvfølgelig skal ikke han betale for din fordyrende og fordummende hobby. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argumenter du virkelig for at kjøteren din er et familiemedlem på lik linje med hans førstefødte sønn? Selvfølgelig skal ikke han betale for din fordyrende og fordummende hobby. 

Hvorfor skal hun betale for han sønn da? Han er jo ikke egentlig et familiemedlem for henne heller, bortsett fra at mannen har påtvunget ham. 

Anonymkode: cf3dc...97a

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde ikke jeg heller gått med på! Hvorfor i alle dager skal du betale for sønnen hans, mens han ikke betaler noe for din hund? Urettferdig. Jeg hadde hatt problemer med en som mente på hunden ikke var en del av familien. Barn og hund kan ikke helt sammenlignes,  men dog.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo ser ikke sønnen så ofte, men det blir dyre ferieturer etc når vi ser han. Jeg betaler halvparten av disse, selv om min billett jo bare er 1/3. I tillegg 1/2 av julegaver etc. Han betaler ikke bidrag lenger. 

Men, når det kommer til min hund, er det plutselig bare mitt ansvar, og det slår meg som ufair. Jeg betaler kennel når vi er på disse feriene, for eksempel. Så ferien blir jo faktisk dyrere for meg enn for han, selv om ferien egentlig er for sønnens skyld. Og alle veterinærutgifter, mat osv. 

Mannen mener min hund ikke kan sees på som en del av familien og fnyser når jeg foreslo deling av utgifter. Hva mener dere?

 

 

 

 

Anonymkode: dd475...859

Ja ja, nå er du hvertfall fri å betale ferieturene for sønnen hans...

Nå vet jeg ikke hva slags hund du har og aktiv du er....men hund kan faktisk koste skikkelig mye i løpet av et år. Uansett npr man tenker seg om, så kan man jo  ikke side stille en hund som et 100% fullverdig familiemedlem hvis man ikke skaffet den sammen. I tillegg når du valgte mannen din så viste duvel at han hadde en sønn. Uansett ingen fasit på dette her, følg magefølelsen din slik at du ikke har dårlig samvittighet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun betale for han sønn da? Han er jo ikke egentlig et familiemedlem for henne heller, bortsett fra at mannen har påtvunget ham. 

Anonymkode: cf3dc...97a

Påtvubget? Hun valgte da vitterlig srlv å bli med i familien hans, da må hun være solidarisk og bidra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter du virkelig for at kjøteren din er et familiemedlem på lik linje med hans førstefødte sønn? Selvfølgelig skal ikke han betale for din fordyrende og fordummende hobby. 

Hvorfor skal ts betale for avkommet hans da?

Anonymkode: f47b4...2e9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal ts betale for avkommet hans da?

Anonymkode: f47b4...2e9

Fordi hun har valgt å være reservemor for sønnen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har valgt å være reservemor for sønnen hans.

Akkurat som han har valgt å bli sammen med en som har hund.

Anonymkode: f47b4...2e9

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Påtvubget? Hun valgte da vitterlig srlv å bli med i familien hans, da må hun være solidarisk og bidra.

tull. han visste at ts hadde hund (hvis den var der før forholdet) så det der går begge veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville satt hardt mot hardt, hunden min er min familie, skal jeg være med på å dele utgifter på en annen kvinnes barn, så burde han kunne klare å dele på utgifter til min hund. Hunden min koster itillegg mye mindre i måneden enn ett barn gjør.

Er du sikker på at det koster mindre...leser du hele tråden ser du at han ikke betaler barnebidrag og at han stort sett har sønnen på ferieturer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mann så mye som hintet om at mine hunder ikke er fullverdige familiemedlemmer så hadde det vært på hue og ræva rett ut! 

Jeg skjønner ikke at du gidder å være sammen med en sånn mann TS, folk som har en slik holdning til dyr er som regel ikke gode mennesker. De mangler empati. DUMP HAN! 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har valgt å være reservemor for sønnen hans.

Så derfor MÅ ts være med på å betale for sønnen? Synes det er hårreisende at du mener det å ha hund er en hobby. Greit du ikke  liker hunder, men det var en idiotisk ting å si.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...