Gå til innhold

abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. koster det noe, hvor mye?

2. hvor lenge kan man vente med å ta det?

3. hvordan foregår det? Er "inngrepet" stort og tar det mye tid?

Anonymkode: 032b7...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lett å Google. Der kan du lese fra f.eks norsk helseinformatikk (nhi) eller andre sider som er skrevet av helsepersonell i stedet for at du spør på et forum der du ofte får misledende informasjon.

Evt kan du gå til din fastlege

Anonymkode: bcfa5...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er gratis, max grensa er på 12-13 uker,
men helst max 8 uker.

Det tar ikke spesielt lang tid. Medisinsk abort hvor du tar tabletter og blør ut hjemme , bør man sette av en halv eller hel dag til.
Man kan ha smerter og blø i noen timer. Men formen er medtatt ut dagen og noen har smerter ut dagen.
Kirurgisk abort hvor du gjør inngrep på sykehuset tar toppen 20 minutter, men pga ventetid (det er ca 10-20 damer som får oppmøte tid på samme klokkeslett, så det blir en slags kø) og narkose så er man på sykehuset i 4-7 timer avhengig av hvor raskt narkosen går ut av kroppen din (hos meg tok det ca 1,5 time etter selve inngrepet og siden jeg var først av alle damene var jeg hjemme ila 3,5 time)

Anonymkode: 8797d...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er gratis, max grensa er på 12-13 uker,
men helst max 8 uker.

Det tar ikke spesielt lang tid. Medisinsk abort hvor du tar tabletter og blør ut hjemme , bør man sette av en halv eller hel dag til.
Man kan ha smerter og blø i noen timer. Men formen er medtatt ut dagen og noen har smerter ut dagen.
Kirurgisk abort hvor du gjør inngrep på sykehuset tar toppen 20 minutter, men pga ventetid (det er ca 10-20 damer som får oppmøte tid på samme klokkeslett, så det blir en slags kø) og narkose så er man på sykehuset i 4-7 timer avhengig av hvor raskt narkosen går ut av kroppen din (hos meg tok det ca 1,5 time etter selve inngrepet og siden jeg var først av alle damene var jeg hjemme ila 3,5 time)

Anonymkode: 8797d...5da

Her ser vi da eksempel på misledende informasjon og hvorfor TS heller bør snakke med fastlege eller lese på sider laget av helsepersonell. Abortgrensen i Norge er uke 18, men selvbestemt abort er uke 12. Slutt å gi informasjon som er feil nå da. 

Anonymkode: bcfa5...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er gratis, max grensa er på 12-13 uker,
men helst max 8 uker.

Det tar ikke spesielt lang tid. Medisinsk abort hvor du tar tabletter og blør ut hjemme , bør man sette av en halv eller hel dag til.
Man kan ha smerter og blø i noen timer. Men formen er medtatt ut dagen og noen har smerter ut dagen.
Kirurgisk abort hvor du gjør inngrep på sykehuset tar toppen 20 minutter, men pga ventetid (det er ca 10-20 damer som får oppmøte tid på samme klokkeslett, så det blir en slags kø) og narkose så er man på sykehuset i 4-7 timer avhengig av hvor raskt narkosen går ut av kroppen din (hos meg tok det ca 1,5 time etter selve inngrepet og siden jeg var først av alle damene var jeg hjemme ila 3,5 time)

Anonymkode: 8797d...5da

hvordan blør man det ut..? haha.. er det ikke allerede blitt et foster med bittelitt størrelse?

Anonymkode: 032b7...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan blør man det ut..? haha.. er det ikke allerede blitt et foster med bittelitt størrelse?

Anonymkode: 032b7...eab

Jo, det er det. Man kan vel på en måte se det når det kommer ut. 

 

Anonymkode: b7f92...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det. Man kan vel på en måte se det når det kommer ut. 

 

Anonymkode: b7f92...a57

Nei, det kan du ikke. Herregud. Ts: slutt å lese denne tråden. Det er bare tull. Gå til legen for 1000-de gang.. 

Anonymkode: bcfa5...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke. Herregud. Ts: slutt å lese denne tråden. Det er bare tull. Gå til legen for 1000-de gang.. 

Anonymkode: bcfa5...5e1

Jo, det kan du da virkelig. Jeg kjenner ei som gjorde det, og oppdaget at hun skulle hatt tvillinger da.

Anonymkode: b7f92...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte sykehuset for å ta abort en tirsdag.  Allerede dagen etter kom jeg inn på sykehuset, tok ultralyd for å se hvor langt jeg var lå vei. Fikk morder pillen etter ultralyd. 2 dager senere,  en fredag tok jeg 4 tabletter for å støte ut fosteret. Tok aborten hjemme. Var gratis.

Anonymkode: 143ee...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...