Gå til innhold

21 år, tannlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år, og er student i en annen by enn hjembyen min. Har nå fått innkallelse til tannlege i hjembyen, men jeg trodde at man måtte bestille time selv etter fylte 20 år? Eller får man innkallelse til og med året man fyller 21 år? 

Noen som vet om det evt. koster noe hos tannlegen når jeg er 21? Kan jeg evt. få time hos tannlege i byen hvor jeg studerer til samme pris, slik at jeg slipper å reise helt til hjembyen? 

Anonymkode: d51fe...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bare avbestille timen?

Og ja, du må betale, men flere har studentrabatt.

Anonymkode: 7eaa8...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare avbestille timen?

Og ja, du må betale, men flere har studentrabatt.

Anonymkode: 7eaa8...b8e

Vet at man bare kan avbestille. Men hvor mye koster det? Og koster det like mye hvis jeg går hos tannlegen jeg er innkalt hos i hjembyen, sammenlignet med om jeg bestiller en tannlegetime hos en tannlege i byen jeg studerer i? 

Anonymkode: d51fe...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at man bare kan avbestille. Men hvor mye koster det? Og koster det like mye hvis jeg går hos tannlegen jeg er innkalt hos i hjembyen, sammenlignet med om jeg bestiller en tannlegetime hos en tannlege i byen jeg studerer i? 

Anonymkode: d51fe...a76

De opererer med ulike priser. 

Anonymkode: 7eaa8...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De opererer med ulike priser. 

Anonymkode: 7eaa8...b8e

Jaokei :) Men det er ikke slik at jeg får gratis hos den i hjembyen (siden jeg alltid har fått det tidligere), og ikke i byen jeg studerer, når jeg er 21 år? 

Anonymkode: d51fe...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at man bare kan avbestille. Men hvor mye koster det? Og koster det like mye hvis jeg går hos tannlegen jeg er innkalt hos i hjembyen, sammenlignet med om jeg bestiller en tannlegetime hos en tannlege i byen jeg studerer i? 

Anonymkode: d51fe...a76

Om du avbestiller betaler du ingenting for timen, så lenge det er mer enn 24 timer før. Tannlegene kan nok ha varierende priser, men tror prisene i den offentlige tannhelsetjenesten er like fra by til by(?). Noen tannleger har studentrabatt, så det er verdt å undersøke litt. Når du er 21, betaler du full pris for undersøkelsen, så hvorvidt du bestiller offentlig eller privat spiller liten rolle. Alternativt kan du jo flytte tannlegetimen din til et tidspunkt du uansett skal til hjembyen, for eksempel i forbindelse med jul.

Et godt tips: noen steder kan du søke om refusjon fra Studentsamskipnaden til ulike helsetjenester, inkludert tannlege. Verdt å sjekke opp for å få litt tilbake på undersøkelsen, da det er ganske dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du avbestiller betaler du ingenting for timen, så lenge det er mer enn 24 timer før. Tannlegene kan nok ha varierende priser, men tror prisene i den offentlige tannhelsetjenesten er like fra by til by(?). Noen tannleger har studentrabatt, så det er verdt å undersøke litt. Når du er 21, betaler du full pris for undersøkelsen, så hvorvidt du bestiller offentlig eller privat spiller liten rolle. Alternativt kan du jo flytte tannlegetimen din til et tidspunkt du uansett skal til hjembyen, for eksempel i forbindelse med jul.

Et godt tips: noen steder kan du søke om refusjon fra Studentsamskipnaden til ulike helsetjenester, inkludert tannlege. Verdt å sjekke opp for å få litt tilbake på undersøkelsen, da det er ganske dyrt.

Okei, men da tror jeg at jeg heller avbestiller timen i hjembyen. Var nettopp hjemme, og skal ikke tilbake før lille julaften, derfor passer det dårlig med tannlege da :P Så kan jeg eventuelt bestille i byen jeg studerer istedet, slik at jeg får en time før jul. Har ikke vært til tannlegen på ca. 1,5 år. 

Fant en tannlege i nærheten (tror den er privat?) hvor det står på nettsiden om studentrabatt:

- Behandlingsoverslag inkludert 2 røntgenbilder og tannrens til 280,-

- Øvrig behandling, 10 % rabatt

 

Vil det da si 280 kr for en vanlig sjekk med tannrens og røntgenbilder? Og 10 % rabatt dersom jeg må ha mer behandling (feks. vel hull eller noe). 

Er dette i så fall en grei nok pris, eller kan jeg finne noe rimeligere? 

Anonymkode: d51fe...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men da tror jeg at jeg heller avbestiller timen i hjembyen. Var nettopp hjemme, og skal ikke tilbake før lille julaften, derfor passer det dårlig med tannlege da :P Så kan jeg eventuelt bestille i byen jeg studerer istedet, slik at jeg får en time før jul. Har ikke vært til tannlegen på ca. 1,5 år. 

Fant en tannlege i nærheten (tror den er privat?) hvor det står på nettsiden om studentrabatt:

- Behandlingsoverslag inkludert 2 røntgenbilder og tannrens til 280,-

- Øvrig behandling, 10 % rabatt

 

Vil det da si 280 kr for en vanlig sjekk med tannrens og røntgenbilder? Og 10 % rabatt dersom jeg må ha mer behandling (feks. vel hull eller noe). 

Er dette i så fall en grei nok pris, eller kan jeg finne noe rimeligere? 

Anonymkode: d51fe...a76

Har ikke så god greie på hva som er vanlige priser egentlig, men det hørtes veldig billig ut! Var litt vanskelig å forstå hva det egentlig skulle bety. Det jeg klarte å finne for vanlig undersøkelse hos offentlig tannlege var 5-600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så god greie på hva som er vanlige priser egentlig, men det hørtes veldig billig ut! Var litt vanskelig å forstå hva det egentlig skulle bety. Det jeg klarte å finne for vanlig undersøkelse hos offentlig tannlege var 5-600.

Jeg synes det hørtes mistenkelig billig ut med 280 kr for vanlig undersøkelse + røntgen og tannrens.. Men er jo lov å håpe! Burde vel i alle fall dra til tannlegen snart, siden jeg ikke har vært der på 1,5 år :P 

Anonymkode: d51fe...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes mistenkelig billig ut med 280 kr for vanlig undersøkelse + røntgen og tannrens.. Men er jo lov å håpe! Burde vel i alle fall dra til tannlegen snart, siden jeg ikke har vært der på 1,5 år :P 

Anonymkode: d51fe...a76

Ja, det var det jeg også tenkte! Som sagt, det så ut til at vanlig pris er ca. 5-600 :) Er nok greit å få seg en time ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...