Gå til innhold

Anonymt gørr


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Det har selvfølgelig vært oppe enormt mange ganger før uten at noen sitter igjen med et godt svar, av den grunn.

Hva driver så mange brukere her inne til å svare anonymt. Og ganske ofte rimelig frekt. Altså på en måte de ikke ville ha gjort i virkeligheten?

Er det for å bekrefte tesen om at kvinner er ofte mer bitre enn menn? Trolig ikke, da forumet er fullt av menn.

Vi er jo allerede anonyme med en bruker. Hvorfor trenge å legge enda fler lag med burka over et du skriver? Er du flau over det? Tåler det ikke dagens lys, slik du ser det?

Jeg velger ekte bilder til og med. Jeg skjønner ikke hva folk er redd for.

Og altfor ofte kommer det vare surmuling fra anonyme. Ikke alltid. Det er jeg klar over.

Men altfor ofte. Denne tråden blir vel full av anonyme som bekrefter problemet KG har.

Man skal være redelig, ærlig og fair. Og fortelle hvem avsender er.

Hvis en anonym bruker skulle mene noe annet og har gode argumenter for det, lytter jeg gjerne.

Takk for seg.

    

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes 100 000 tråder om samme tema, og det startes tråder om det ca hver uke. Kan du ikke lese noen av dem i stedet?

Anonymkode: 0b644...1d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 100 000 tråder om samme tema, og det startes tråder om det ca hver uke. Kan du ikke lese noen av dem i stedet?

Anonymkode: 0b644...1d2

Nei, jeg kan ikke det. Jeg ville ha min egen vinkling på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk ikke vil legge ut stygge innlegg under sitt eget brukernavn bare for å holde brukeren "ren". Ikke at det er så mye å bry seg om, de er bare en gjeng med tullinger uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å diskutere seriøst og svarer ikke frekt, men er jo likevel anonym. Jeg brukte ikke anonym før, men da opplevde jeg flere ganger å få lite hyggelige meldinger på pm om ting jeg hadde skrevet om på forumet, eller folk som hang meg ut i en tråd ang noe jeg hadde skrevet i en annen. Jeg skrev på ingen måte noe frekt eller støtende, men jeg har jo mine egne meninger om ting. Noe som ikke alle takler, og derfor måtte la meg høre det på barnslig vis. Jeg gidder ikke det lenger, så derfor huker jeg nå av for anonym.

Anonymkode: cce37...016

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har selvfølgelig vært oppe enormt mange ganger før uten at noen sitter igjen med et godt svar, av den grunn.

Hva driver så mange brukere her inne til å svare anonymt. Og ganske ofte rimelig frekt. Altså på en måte de ikke ville ha gjort i virkeligheten?

Er det for å bekrefte tesen om at kvinner er ofte mer bitre enn menn? Trolig ikke, da forumet er fullt av menn.

Vi er jo allerede anonyme med en bruker. Hvorfor trenge å legge enda fler lag med burka over et du skriver? Er du flau over det? Tåler det ikke dagens lys, slik du ser det?

Jeg velger ekte bilder til og med. Jeg skjønner ikke hva folk er redd for.

Og altfor ofte kommer det vare surmuling fra anonyme. Ikke alltid. Det er jeg klar over.

Men altfor ofte. Denne tråden blir vel full av anonyme som bekrefter problemet KG har.

Man skal være redelig, ærlig og fair. Og fortelle hvem avsender er.

Hvis en anonym bruker skulle mene noe annet og har gode argumenter for det, lytter jeg gjerne.

Takk for seg.

    

Dette kan tolkes som gørr. Har folk som bruker burka noe å være flau over som ikke tåler dagens lys?

Anonymkode: 92892...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lipgloss

Det har selvfølgelig vært oppe enormt mange ganger før uten at noen sitter igjen med et godt svar, av den grunn.

Hva driver så mange brukere her inne til å svare anonymt. Og ganske ofte rimelig frekt. Altså på en måte de ikke ville ha gjort i virkeligheten?

Er det for å bekrefte tesen om at kvinner er ofte mer bitre enn menn? Trolig ikke, da forumet er fullt av menn.

Vi er jo allerede anonyme med en bruker. Hvorfor trenge å legge enda fler lag med burka over et du skriver? Er du flau over det? Tåler det ikke dagens lys, slik du ser det?

Jeg velger ekte bilder til og med. Jeg skjønner ikke hva folk er redd for.

Og altfor ofte kommer det vare surmuling fra anonyme. Ikke alltid. Det er jeg klar over.

Men altfor ofte. Denne tråden blir vel full av anonyme som bekrefter problemet KG har.

Man skal være redelig, ærlig og fair. Og fortelle hvem avsender er.

Hvis en anonym bruker skulle mene noe annet og har gode argumenter for det, lytter jeg gjerne.

Takk for seg.

    

Jeg er helt enig i dette,forstår ikke hvorfor det skal være nødvendig å være anonym.føler også at det bare blir mer og mer av det,skulle ønske anonym funksjonen ble tatt vekk jeg.

Kan en ikke svare uten å være anonym,så bør en gjerne ikke svare i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Jeg ønsker å diskutere seriøst og svarer ikke frekt, men er jo likevel anonym. Jeg brukte ikke anonym før, men da opplevde jeg flere ganger å få lite hyggelige meldinger på pm om ting jeg hadde skrevet om på forumet, eller folk som hang meg ut i en tråd ang noe jeg hadde skrevet i en annen. Jeg skrev på ingen måte noe frekt eller støtende, men jeg har jo mine egne meninger om ting. Noe som ikke alle takler, og derfor måtte la meg høre det på barnslig vis. Jeg gidder ikke det lenger, så derfor huker jeg nå av for anonym.

Anonymkode: cce37...016

ikke noe du må ta innover deg,er jo bare å rappotere det inn visst noen ikke oppfører seg,det er noe som hører med når man diskuterer og står for egne meninger,dine meninger vil det også stå mye mer respekt av og folk tar deg mer på alvor når du ukke står frem som anonym,personlig gidder jeg ikke leste anonyme innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta det finnes en rekke grunner til at folk svarer anonymt og/eller frekt.

Noen verner om sin identitet på nett, og velger å skrive anonymt. Grunnene kan være mange. Dette betyr ikke at de nødvendigvis svarer frekt.

Noen bruker anonymiteten bevisst til å trolle. Slike finner man i de aller fleste nettforum.

Noen mangler forståelse for hvordan de selv fremstår ut fra sitt eget språk. Dette kan handle om man ikke klarer å kommunisere tydelig hva man faktisk mener. Noen vil kanskje lese poster fra andre som hyppig benytter seg av hersketeknikker, tro at dette er normalt og derfor henge seg på. Skriftlig kommunikasjon er utfordrende ettersom man ikke får med nyanser man vanligvis får gjennom tonefall og kroppsspråk.

Så har man dem som mister alle filtre på nett. Muligens er dette fordi de ikke reflekterer over at andre som skriver faktisk er mennesker. Når man sitter anonym bak en skjerm og et tastatur, kan dette skape fremmedgjøring og distanse ettersom man ikke ser dem man skriver til. Man skriver til en avatar og et brukernavn, ikke en person, og når man lukker vinduet er dette borte. Da er det enklere å skrive ting man aldri ville ha sagt til et menneske i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver som anonym for at folk ikke skal kunne pusle sammen hvem jeg er med hva jeg svarer på de forskjellige trådene. Jeg ville aldri brukt AB for å være slem og skriver under nick så sant det ikke er personlige erfaringer jeg skal snakke om.

Anonymkode: f3250...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender noen svarer slemt som AnonymBruker, og det hender noen med brukerprofil svarer slemt. Men hvor ofte? Det er mye sjeldnere enn at folk oppfører seg som folk.

Løsningen er å lage en ny anonymkategori, slik at folk kan krysse av for å poste som AnonymMisbruker, og så kan innleggene bli slettet automatisk... :lur:

Storm i et vannglass, mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...