Gå til innhold

Menn blir jo omtalt som tapere for så og si ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

??? Jaha? Hva er en hore? Hva er en mannlig taper? Hvordan kan disse i det hele tatt sammenlignes?

Ærlig talt. 

Ts hevder at menn blir omtalt som tapere for så og si nesten ingenting. Henger denne påstanden på greip, uten å kunne utdype seg nærmere?

Hore blir brukt om kvinner for å nedverdige dem. Ofte brukt av mindre oppegående menn som ikke skjønner hva ordet betyr. Menn som er mindre oppegående og som ikke skjønner sosiale koder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg er egentlig klar over dette. Men jo eldre jeg blir, jo verre blir kommentarene og det er skikkelig slitsomt. Jeg fikk til og med spørsmål om hvorfor jeg gadd å pynte til jul siden jeg var singel og bor alene.. og om jeg ikke er bekymra for om folk tror jeg og venninna mi er lesbiske når vi reiser sammen. Utrolig hva voksne folk får seg til å si. Dette er folk jeg jobber med, så er nødt til å forholde meg til dem. I tillegg til litt mer perifere bekjentskaper jeg har. En bekjent sa til meg på fredag at jeg må prøve å virke dummere fordi menn liker ikke smarte damer. 

Nå er ikke denne tråden en kjønnskamp, men jeg vil ikke si at menn har det vanskeligere enn oss damer i grunn. De slipper alt dette maset om å finne seg noen å gifte seg med, og hele tiden bli vurdert og sammenlignet med andre. Ordet taper liker jeg egentlig ikke heller. For hva ER en taper egentlig? Hvorfor er forhold oppskriften på lykke? Eller perfekt hår, sjefsstilling, fin bil. Men jeg tror faktisk ikke så mange hadde sett på seg selv som tapere om ikke samfunnet var så forhold-fokusert. 

Fordi vi lever i en manns verden. En verden skapt av menn. For menn. Dermed ikke sagt at alle menn har det godt. Men det betyr at små jenter får lære seg at lykke, det er å finne en prins å bli sammen med så lever de godt for resten av livet. Hennes plass i livet er å være hans vaskedame, ryddehjelp, kokke, barnerugemaskin, barnepasser, osv. Hans plass i livet er å være seg selv, leve sitt liv som han vil.

Samfunnet skjønnmaler virkelig hva et forhold er for noe. Det prates lite om de negative sidene ved forhold, særlig overfor barn (jenter). En nevner ikke at mange er utro, mange krangler, og mange fungerer rett og slett ikke sammen.

De tøffeste og varmeste (og lykkeligste) kvinner jeg vet om er kvinner som har fått barn i Danmark, uten noen mann. Kvinner som lever som single. Noen fordi de tidlig har innsett at de ikke vil ha noen mann, andre fordi de har trengt mer tid for å innse det.

Menn... Menn sliter med å forstå kvinner. Ikke fordi vi kvinner er så vanskelige å forstå, men fordi menn ser alltid verden fra menns ståsted. Menn mener du skal tilpasse deg dem, de mener ikke de må tilpasse seg kvinnen. For det er slik de har lært seg å tenke og å leve. Og det verste er at, det er også slik mange jenter har lært seg å tenke og å leve, at de må tilpasse seg mannen, aldri omvendt.

Det er derfor disse single kvinnene som får barn lever lykkelige liv - uten mann. Fordi de ikke tilpasser seg noen mann. Skal noen mann noen gang bli en del av deres familie er det mannen som må tilpasse seg dem, ikke omvendt.

Anonymkode: 56b07...9c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull at jenter er oppdratt til å tilpasse seg menn. Jeg kjenner så utrolig mange jenter som er single fordi de forventer ekstremt mye av mennene de dater. Urealistisk mye. Ikke kom her og si at jenter tilpasser seg mannen mens menn ikke tilpasser seg noen. Hvor mange tøffel-menn finnes ikke der ute? Det er maaaaange. De lar seg overkjøre av kvinnene sine og underkaster seg alt.

Nei, la nå denne debatten dø ut. Det finnes tilpasningsdyktige, empatiske mennesker av begge kjønn som vet at man må inngå kompromisser i et forhold. Det finnes også mange egoistiske, vrange mennesker av begge kjønn som ikke endrer seg for å få et forhold til å fungere. Det er menneskene som er fæle, ikke kjønnene.

P.S. Menn og kvinner blir omtalt som tapere og horer av alle mulige teite bagateller nå om dagen. Kanskje et produkt av bruk-og-kast mentaliteten vår?

Endret av Phoenix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det er et hav av etiketter der ute. Men det er ingen som er best beskrivende enn den en gir seg selv ved nedlatende omtale av andre. For vi har tross alt noe som heter folkeskikk, og ikke gjøre andre vondt. Selv om noen ikke skal ha lykkes like godt i livet, eller vært sammen med flere enn det noen ville ansett som normalen. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dersom menn kommer litt dårligere ut innenfor ett eller annet enn kvinner, så må mannfolka "bare skjerpe seg"

Men dersom menn kommer bedre ut enn kvinner. Så kommer det alltid noen som fremsetter krav om at alt mulig må legges til rette, slik at kvinnfolka kan gjøre det mye bedre....

Anonymkode: fbc8c...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...