Gå til innhold

Å finne noen andre steder enn på nettet/Tinder/på byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne rundt 40 som ikke har funnet noen på Tinder nå etter en stund. Ja, søker kjæreste. Men synes det er veldig få kjekke og interessante der i min aldersgruppe. Og nettdatingsider har jeg prøvd tidligere år, uten at jeg likte det eller fant noen der.  Jeg er av og til ute på byen, men har ikke kommet i snakk med noen interessante der ennå (er jo litt begrenset utvalg på et utested). Så jeg har lyst å finne noen på annen måte - og ganske raskt, gjerne litt spontant. Men hva gjør man? Jeg kjenner ofte på en søndag eller lørdag på dagen at jeg kunne tenke meg å møte noen der og da. F.eks. bare ta en tur til byen og bare bli bedt på kaffe av en kjekk fyr. Det er visst et urealistisk drømmescenario. :) Hvorfor skal det være så vanskelig?

Er det andre damer som har det som meg, eller som har funnet ut hva man gjør?!?

Anonymkode: bd169...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vanskelig for kvinner og menn. Man må jo ha snøret ute...vanskelig det her. Som singel har man også blitt vant med å styre dagen selv...hmm, du kan ta en spontan date med meg.

Hilsen mann...

Anonymkode: 16cb1...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på uteplassene og se om noen av de arrangerer arrangement som tiltrekker seg din aldersgruppe. Her jeg bor har de akkurat begynt med lignende, og jeg tenkte å sjekke det ut😊 

Eller spør venner om de kjenner noen som kan være en god match?

(Jeg er rundt 30, og har inntrykk av at mennene på min alder ikke er på byen så ofte?)

Anonymkode: dab4e...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne rundt 40 som ikke har funnet noen på Tinder nå etter en stund. Ja, søker kjæreste. Men synes det er veldig få kjekke og interessante der i min aldersgruppe. Og nettdatingsider har jeg prøvd tidligere år, uten at jeg likte det eller fant noen der.  Jeg er av og til ute på byen, men har ikke kommet i snakk med noen interessante der ennå (er jo litt begrenset utvalg på et utested). Så jeg har lyst å finne noen på annen måte - og ganske raskt, gjerne litt spontant. Men hva gjør man? Jeg kjenner ofte på en søndag eller lørdag på dagen at jeg kunne tenke meg å møte noen der og da. F.eks. bare ta en tur til byen og bare bli bedt på kaffe av en kjekk fyr. Det er visst et urealistisk drømmescenario. :) Hvorfor skal det være så vanskelig?

Er det andre damer som har det som meg, eller som har funnet ut hva man gjør?!?

Anonymkode: bd169...b68

Dette er vel problemet ditt? Jeg treffer mange eldre menn på arbeidsplassen eller lignende arenaer og disse virker oppegående, men problemet er at de ikke er "kjekke".

Anonymkode: 6de73...658

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne rundt 40 som ikke har funnet noen på Tinder nå etter en stund. Ja, søker kjæreste. Men synes det er veldig få kjekke og interessante der i min aldersgruppe. Og nettdatingsider har jeg prøvd tidligere år, uten at jeg likte det eller fant noen der.  Jeg er av og til ute på byen, men har ikke kommet i snakk med noen interessante der ennå (er jo litt begrenset utvalg på et utested). Så jeg har lyst å finne noen på annen måte - og ganske raskt, gjerne litt spontant. Men hva gjør man? Jeg kjenner ofte på en søndag eller lørdag på dagen at jeg kunne tenke meg å møte noen der og da. F.eks. bare ta en tur til byen og bare bli bedt på kaffe av en kjekk fyr. Det er visst et urealistisk drømmescenario. :) Hvorfor skal det være så vanskelig?

Er det andre damer som har det som meg, eller som har funnet ut hva man gjør?!?

Anonymkode: bd169...b68

MÅ du søke i din aldersgruppe da? Finnes mange kjekke menn som er en 5-10 år yngre enn 40.

Anonymkode: 858a8...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du må slutte å gå ut døren og tenke at nå skal du møte en kjekk fyr. Hvis du vurderer alle menn du møter på din vei som potensielle kjærester så blir det kjempeslitsomt. Hva vil du ha i en kjæreste da? Bare at han er kjekk? Eller vil du ha barn, familie, en som deler dine interesser, en som liker å reise som du kan reise sammen med, en som tar vare på deg? Jeg er snart 35, vært singel i to år. Jeg var helt desperat etter kjæreste og datet alle som sa ja selv om det ikke var helt mine typer. Nå vet jeg at jeg vil ha en som er eldre enn meg som er moden og trygg på seg selv. En som er snill som jeg kan prate med om livet, interessene mine og hans, en som har roen i livet. Jeg har egentlig visst dette hele tiden, men har "prøvd" andre typer menn fordi venninnene mine sa at jeg burde det. Så mitt tips til deg er å virkelig finne ut hvem du tror du kan trives sammen med og prøve å forestille deg hvordan den mannen er. Da vil du automatisk søke etter den typen og da er det lettere å finne han også. 

Anonymkode: a1359...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen nevnte, spør de du kjenner om de har noen i tankene som kan være en bra match. Jeg jobber som matchmaker og det funker enormt bra - men det er ikke så spontant da. Bruker ganske lang tid (flere måneder ofte) på å finne den rette til kundene våre. 

Skal du være spontan og tør så gå bort til menn du ser kan være noe og spør om de er single. Er du en dame som tør det, trenger du uansett en mann med baller og det er en fin måte å finne en sånn en på. De som ikke har det blir skremt av motet ditt, de som har det vil synes det er dødskult! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må slutte å gå ut døren og tenke at nå skal du møte en kjekk fyr. Hvis du vurderer alle menn du møter på din vei som potensielle kjærester så blir det kjempeslitsomt. Hva vil du ha i en kjæreste da? Bare at han er kjekk? Eller vil du ha barn, familie, en som deler dine interesser, en som liker å reise som du kan reise sammen med, en som tar vare på deg? Jeg er snart 35, vært singel i to år. Jeg var helt desperat etter kjæreste og datet alle som sa ja selv om det ikke var helt mine typer. Nå vet jeg at jeg vil ha en som er eldre enn meg som er moden og trygg på seg selv. En som er snill som jeg kan prate med om livet, interessene mine og hans, en som har roen i livet. Jeg har egentlig visst dette hele tiden, men har "prøvd" andre typer menn fordi venninnene mine sa at jeg burde det. Så mitt tips til deg er å virkelig finne ut hvem du tror du kan trives sammen med og prøve å forestille deg hvordan den mannen er. Da vil du automatisk søke etter den typen og da er det lettere å finne han også. 

Anonymkode: a1359...0e4

Nettopp, du er inne på noe viktig her. Alt for mange jenter/damer har ikke god nok tro på seg selv, eller god nok innsikt, til å våge å stille krav. Menn stiller krav, og wow, stiller de krav! Da blir det til at de styrer datingmarkedet, forhold, osv. Vanskelig å gjøre noe med alle menn og alle kvinner, men en kan gjøre noe med seg selv. Våge å tenke på hva en faktisk ønsker, vil ha, jakter på. Og så gå etter det. Still krav til menn! Det gjør noe med en selv også at en våger å stille krav. På en god måte.

Anonymkode: 858a8...15e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ofte på en søndag eller lørdag på dagen at jeg kunne tenke meg å møte noen der og da. F.eks. bare ta en tur til byen og bare bli bedt på kaffe av en kjekk fyr. Det er visst et urealistisk drømmescenario.

Jeg og samboeren min fikk kontakt på den måten faktisk. Vi hadde lagt merke til hverandre tidligere, men ikke snakket sammen.. Jeg var ikke ute etter å finne kjæreste da, tvert imot faktisk. Så når man minst venter det, skjer det.

Men du kan jo selv be en kjekk fyr med på kaffe. Ikke vente på at en kjekkas skal be deg. Ellers er det vel ikke så lurt å aktivt lete.. Og ikke tenk så mye på at han skal være kjekk, personlighet er viktigere. Ta det med ro, gjør ting du liker å gjøre, så vil han tiltrekkes deg  Liker du for eksempel å gå tur lags et vann hver søndag, er det kanskje der du møter han?

Anonymkode: 7fbc3...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, du er inne på noe viktig her. Alt for mange jenter/damer har ikke god nok tro på seg selv, eller god nok innsikt, til å våge å stille krav. Menn stiller krav, og wow, stiller de krav! Da blir det til at de styrer datingmarkedet, forhold, osv. Vanskelig å gjøre noe med alle menn og alle kvinner, men en kan gjøre noe med seg selv. Våge å tenke på hva en faktisk ønsker, vil ha, jakter på. Og så gå etter det. Still krav til menn! Det gjør noe med en selv også at en våger å stille krav. På en god måte.

Anonymkode: 858a8...15e

:Nikke:

Hadde ikke jeg  begynt å stille krav,og gå etter det jeg fortjener og ønsker meg, hadde jeg ikke hatt kjæreste i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne rundt 40 som ikke har funnet noen på Tinder nå etter en stund. Ja, søker kjæreste. Men synes det er veldig få kjekke og interessante der i min aldersgruppe. Og nettdatingsider har jeg prøvd tidligere år, uten at jeg likte det eller fant noen der.  Jeg er av og til ute på byen, men har ikke kommet i snakk med noen interessante der ennå (er jo litt begrenset utvalg på et utested). Så jeg har lyst å finne noen på annen måte - og ganske raskt, gjerne litt spontant. Men hva gjør man? Jeg kjenner ofte på en søndag eller lørdag på dagen at jeg kunne tenke meg å møte noen der og da. F.eks. bare ta en tur til byen og bare bli bedt på kaffe av en kjekk fyr. Det er visst et urealistisk drømmescenario. :) Hvorfor skal det være så vanskelig?

Er det andre damer som har det som meg, eller som har funnet ut hva man gjør?!?

Anonymkode: bd169...b68

Jeg er 37,kjenner meg igjen og lurer på det samme som deg :) Jeg jobber på et sted der det er mange kjekke menn,men jeg får ikke helt til å legge meg etter noen heller.Og det samme gjelder hvis man går en tur på cafe,etc..Det er liksom så unorsk oppførsel å oppsøke fremmede.Vet om andre som har blitt kjent på treningssentre,kanskje det er verdt et forsøk? Må jo være mange menn som har samme problemstilling som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37,kjenner meg igjen og lurer på det samme som deg :) Jeg jobber på et sted der det er mange kjekke menn,men jeg får ikke helt til å legge meg etter noen heller.Og det samme gjelder hvis man går en tur på cafe,etc..Det er liksom så unorsk oppførsel å oppsøke fremmede.Vet om andre som har blitt kjent på treningssentre,kanskje det er verdt et forsøk? Må jo være mange menn som har samme problemstilling som oss.

Men bare fordi det er en unorsk oppførsel så er det jo verdt et forsøk? Hva om det fører til at du faktisk møter mannen i ditt liv?? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får bli litt mer våken i hverdagen da, se om jeg ser noen interessante, og bruke blikket og smile. Men man må kanskje ha sett hverandre noen ganger før det blir naturlig å snakke. Jeg er jo egentlig sjenert. Dessverre er det ingen aktuelle menn på arbeidsplassen eller treningssted. Men man får holdet motet oppe. :)

TS

Anonymkode: bd169...b68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min fikk kontakt på den måten faktisk. Vi hadde lagt merke til hverandre tidligere, men ikke snakket sammen.. Jeg var ikke ute etter å finne kjæreste da, tvert imot faktisk. Så når man minst venter det, skjer det.

Anonymkode: 7fbc3...164

Hadde dere ikke snakket sammen før, og så bare spurte han om du ville ta en kaffe? Var det på gata?

Anonymkode: bd169...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bli litt mer våken i hverdagen da, se om jeg ser noen interessante, og bruke blikket og smile. Men man må kanskje ha sett hverandre noen ganger før det blir naturlig å snakke. Jeg er jo egentlig sjenert. Dessverre er det ingen aktuelle menn på arbeidsplassen eller treningssted. Men man får holdet motet oppe. :)

TS

Anonymkode: bd169...b68

Det er noe med den komforsonen som ofte er vanskelig å gå ut av, men når man gjør det så skjer det mye.. Jeg har gått bort til MANGE og spurt om de er single det siste halvåret, og de fleste tror jo at jeg spør for min egen del, men de tar det som et kompliment og synes det er kult. Hadde jeg spurt for meg selv hadde jeg garantert fått noen dater bare fordi jeg hadde vært modig nok til å spørre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde dere ikke snakket sammen før, og så bare spurte han om du ville ta en kaffe? Var det på gata?

Anonymkode: bd169...b68

Ha

Anonymkode: 7fbc3...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere ikke snakket sammen før, og så bare spurte han om du ville ta en kaffe? Var det på gata?

Anonymkode: bd169...b68

Hadde ikke snakket sammen før nei. Men vi hadde sett hverandre 2-3 ganger, holdt blikket litt, smilt... Med ganske lang tids mellomrom..

Jeg satt på kafè og leste, så kom han bort, sa han kjente meg igjen osv. og at nå ville han ikke bare gå forbi. Vi snakket litt, jeg lurte på om han ville sette seg ned. Men han hadde det travelt og lurte på om jeg ville møte han på kafè et par dager senere. Avtalte tidspunkt, og ikke før det kafèmøtet utvekslet vi tlfnr.

Kjentfolk tror ikke sine egne ører når de hører det. Både samboeren min og jeg er litt beskjedne..

Anonymkode: 7fbc3...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke snakket sammen før nei. Men vi hadde sett hverandre 2-3 ganger, holdt blikket litt, smilt... Med ganske lang tids mellomrom..

Jeg satt på kafè og leste, så kom han bort, sa han kjente meg igjen osv. og at nå ville han ikke bare gå forbi. Vi snakket litt, jeg lurte på om han ville sette seg ned. Men han hadde det travelt og lurte på om jeg ville møte han på kafè et par dager senere. Avtalte tidspunkt, og ikke før det kafèmøtet utvekslet vi tlfnr.

Kjentfolk tror ikke sine egne ører når de hører det. Både samboeren min og jeg er litt beskjedne..

Anonymkode: 7fbc3...164

Ha ha. Det er jo det ideelle scenario. :) Jeg må visst sette meg på café og lese litt.

TS

Anonymkode: bd169...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Det er jo det ideelle scenario. :) Jeg må visst sette meg på café og lese litt.

TS

Anonymkode: bd169...b68

Litt som tatt ut av en klissete film. Ingen av oss er særlig romantiske heller. Hehe.. Men cluet er nok å ikke jakte og tenke masse på at du skulle hatt en mann. Kos deg i eget selskap, så står han straks foran deg :)

Anonymkode: 7fbc3...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...