Gå til innhold

Date en 'taper'


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville dere ha gjort det? Dere skjønner fort at vedkommende har vært upopulær, lite likt, utfryst o.l. i ungdomsåra, uten noen spesiell grunn, og som et følge av dette, har nesten ikke-eksisterende sosialt nettverk og går rundt i sin egen boble hele tiden, helt nede på bunn, sosialt.

Hvis du da hadde datet noen og dere kunne aldri ha skjønt hvorfor det har blitt som det har blitt, ville du gått videre eller avvist pga. en miserabel fortid? 
En av tingene, kunne være som at man gikk fra å ha 25% til 10% kroppsfett.

Spørsmålet er ment for dem i slutten av tenårene/begynnelsen av 20 åra forresten.

Anonymkode: 486c2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke sett på vedkommende som en taper utifra det du beskriver så det hadde vært uproblematisk for min del om personen var alright å henge med.

Mulig det er pga alderen min at jeg tenker slik og at jeg ville hatt et annet synspunkt på det når jeg var yngre og i tenårene/20 åra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktigst for meg er hvordan han er i dag, og at han er villig til å gjøre det han kan for å ha det bra. Lever han med troen om alt kommer til å gå skeis pga hvordan det har vært tidligere, ja, da er han ikke for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har datet en sånn. Ingen eller få venner, sosialt helt ute. Men han var fantastisk. Dessverre endte det med at han ikke ville ha meg. :( 

Anonymkode: 7dab9...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke datet en som var "helt nede på bunn", nei. Og man kan ikke ha et godt forhold til noen som "går rundt i sin egen boble".

At han ikke var populær som ungdom bryr jeg meg fint lite om - det var ikke jeg heller. Men som voksen er man ansvarlig for sitt eget liv, og dersom han ikke er en positiv og omgjengelig person kunne jeg neppe falt for ham i utgangspunktet. Man dater jo ikke noen av veldedighet, for at de skal få seg en venn. Man håper at de kan tilføre noe positivt til ditt liv, og du til deres - begge veier, ikke enveis. 

Anonymkode: 48ba9...c93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som betegner andre folk som tapere fordi de har hatt en tøff start på livet på grunn av andre menneskers dårlige oppførsel, ville jeg ikke hatt noe forhold til i utgangspunktet. Ærlig talt, skal man ikke kunne snu om på livet sitt, få venner og kjæreste fordi man har hatt det vanskelig i ungdommen? 

Anonymkode: 0aa55...d67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Svampebobb1

Ville dere ha gjort det? Dere skjønner fort at vedkommende har vært upopulær, lite likt, utfryst o.l. i ungdomsåra, uten noen spesiell grunn, og som et følge av dette, har nesten ikke-eksisterende sosialt nettverk og går rundt i sin egen boble hele tiden, helt nede på bunn, sosialt.

Hvis du da hadde datet noen og dere kunne aldri ha skjønt hvorfor det har blitt som det har blitt, ville du gått videre eller avvist pga. en miserabel fortid? 
En av tingene, kunne være som at man gikk fra å ha 25% til 10% kroppsfett.

Spørsmålet er ment for dem i slutten av tenårene/begynnelsen av 20 åra forresten.

Anonymkode: 486c2...eba

Så gamlinger i 30-årene skal ikke svare? ;)  

Dette spørsmålet er like aktuelt i min alder, men det virker som at du spør om du skal velge han pga. Hva du selv synes og mener, enn for hva andre sier om han og ikke for den evt. Risikoen det innebærer å velge noen med en potensiell bagasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del trenger ikke min fremtidige kjæreste å være supersosial. Jeg er selv introvert og ikke så veldig glad i å ha en altfor stor omgangskrets - men har vært sammen med en sånn type fyr før - og i begynnelsen var det flott, men i enkelte tilfeller kan det vise seg at de har veldig mye bagasje. Altså, fortiden deres som "viggo venneløs" har gått veldig hardt inn på dem og sliter med å bryte med egen situasjon og har veldig dårlig selvfølelse. Til slutt endte det opp med at jeg hele tiden måtte holde han oppe fordi han alltid var så langt nede. Og så var det den "boble"-greia som TS beskrev, som gjorde det vanskelig å forholde meg til ham. 

Jeg følte meg slem som slo opp siden det viste seg at han slet så, men det ble veldig slitsomt og jeg klarte ikke mer, selv om jeg likte ham. I utgangspunktet ville jeg ikke avvist en sånn person, men det kommer veldig an på hvordan personen takler fortiden sin. Som en annen bruker skrev: Det viktigste er hvordan han er i dag. God selvfølelse og en liten dose selvtillit er alfa-omega, for min del. Da unngår man gjerne slike tankefeller ("ingen liker meg") som fører til onde sirkler (ensomhet -> dårlig selvtillit -> ensomhet -> dårlig selvtillit, osv.). 

Anonymkode: 49914...2e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som betegner andre folk som tapere fordi de har hatt en tøff start på livet på grunn av andre menneskers dårlige oppførsel, ville jeg ikke hatt noe forhold til i utgangspunktet. Ærlig talt, skal man ikke kunne snu om på livet sitt, få venner og kjæreste fordi man har hatt det vanskelig i ungdommen? 

Anonymkode: 0aa55...d67

Tenker som deg. Jeg er tydeligvis en taper i TS' øyne. Da har TS meldt seg ut av poolen for mulige venner av meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som deg. Jeg er tydeligvis en taper i TS' øyne. Da har TS meldt seg ut av poolen for mulige venner av meg. 

TS mener jo sikkert å bli ansett som "taper" av samfunnet. I oppveksten vil det si medelever.

Jeg går ut fra TS beskriver seg selv.

Anonymkode: 0cacd...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva føler DU for personen? Hva er det ved personen som gjør at du vurderer å bli sammen med personen på tross av. Eller handler dette om deg og du lurer på om du noen gang vil finne noen fordi du har det som du har det?

For hvis dette handler om deg, så er det opp til deg å komme deg ut av bobla di og ta tak i de tingene som gjør at du ser på deg selv som en taper.. 

Ingen er tapere.

Alle er verdifulle uansett bakgrunn.

Anonymkode: ca2e2...5d7

Dette! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS mener jo sikkert å bli ansett som "taper" av samfunnet. I oppveksten vil det si medelever.

Jeg går ut fra TS beskriver seg selv.

Anonymkode: 0cacd...6ad

Jeg er ikke enig at man ser på slike personer som tapere. Ungdommen gjorde det, men vi voksne gjør det jo ikke. Ikke i min krets iallfall. Jeg har jobbet hardt med meg selv, og om TS snakker om seg selv får hun også jobbe sitt eget selvbilde. For hun er ingen taper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så politisk korrekt man skulle være. Jeg har ikke problemer med å si at noen mennesker blir ansett som tapere av samfunnet. Tiggere og narkomane blir i alle fall det. Selvfølgelig har alle muligheten til å forandre seg likevel. Men om jeg i dag hadde vært langvarig arbeidsledig og uten sosialt nettverk, så hadde jeg innsett min taper-status i samfunnet, selv om det er mulig å endre på denne "statusen".

Anonymkode: 0cacd...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en typisk vinner? Ei blond skjønnhet, som har mange venner og ingen selvtillit. Mennesker kan ikke deles inn i tapere og vinnere, da vi alle har dårlige opplevelser og gode opplevelser. Noen håndterer de vonde opplevelsene ved å isolere seg, mens andre overkompenserer med å være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge du liker han, og han er snill, og dere trives sammen. Så spiller vel ikke det andre noen rolle.

Og han er vel ingen taper, fordi andre har mobbet han. Det er vel heller mobberne som er tapere.

Anonymkode: 47928...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...