Gå til innhold

Eggløsningstest etter befruktning


Gjest Gjest_Mamma123

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mamma123

Hei, 

Hadde eggløsning for 3 dager siden. Da var eggløsningstesten positiv. Har hatt sex hver dag denne uken så er sikker på at vi har truffet rett dag. Eggløsningstestene er nå mye svakere. Er det slik at om jeg hadde vært gravid hadde jeg sett det allerede nå? Har hørt ryktet om at eggløsningstestene vil slå ut positivt om du er gravid..

Endret av Mamma123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei... Bare et lite tips, så får man gjerne eggløsning når testen er negativ igjen, altså dagen etter positiv test :) De kan bli positive om man er gravid, men du er ikke gravid 2-3 dager etter eggløsning. Men man får gjerne positiv graviditetstest før eggløsningstesten blir positiv, så tar en stund før de slår ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mamma123

Oppklarende, takk for svar :-)

Nei... Bare et lite tips, så får man gjerne eggløsning når testen er negativ igjen, altså dagen etter positiv test :) De kan bli positive om man er gravid, men du er ikke gravid 2-3 dager etter eggløsning. Men man får gjerne positiv graviditetstest før

eggløsningstesten blir positiv, så tar en stund før de slår ut.

Hei igjen,

Virka som du hadde veldig peiling på dette.. :-)

Hadde negativ gravidtest etter 10 dager etter første blødning i MAen. Begynte å teste for eggløsning denne dagen og den var negativ. Ble mer og mer positiv til dag 12 kom. Da var den nesten helt klar positiv. Begge strekene er så og si helt like.  Pleier å ha eggløsning på dag 12 ellers. Tror du dette kan være tilfelle at jeg hadde eller pleier det gå lengre tid før en får eggelønsing etter MA som jeg satt i gang i uke 12 (fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 6). Eller kan det ha seg slik at positiv egglønsingstest kom av at det enda var hormoner etter forrige graviditet i kroppen? Bør vel ikke ha noe å si så lenge jeg først fikk negativ gravidtest? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mamma123

Nei... Bare et lite tips, så får man gjerne eggløsning når testen er negativ igjen, altså dagen etter positiv test :) De kan bli positive om man er gravid, men du er ikke gravid 2-3 dager etter eggløsning. Men man får gjerne positiv graviditetstest før eggløsningstesten blir positiv, så tar en stund før de slår ut.

Se spørsmål over her, håper du kan svare meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen,

Virka som du hadde veldig peiling på dette.. :-)

Hadde negativ gravidtest etter 10 dager etter første blødning i MAen. Begynte å teste for eggløsning denne dagen og den var negativ. Ble mer og mer positiv til dag 12 kom. Da var den nesten helt klar positiv. Begge strekene er så og si helt like.  Pleier å ha eggløsning på dag 12 ellers. Tror du dette kan være tilfelle at jeg hadde eller pleier det gå lengre tid før en får eggelønsing etter MA som jeg satt i gang i uke 12 (fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 6). Eller kan det ha seg slik at positiv egglønsingstest kom av at det enda var hormoner etter forrige graviditet i kroppen? Bør vel ikke ha noe å si så lenge jeg først fikk negativ gravidtest? :-)

Hvis du har fått negativ g-test og gradvis sterkere el-tester stemmer det sikkert, men du må nesten bare vente og se :) Er absolutt ingen fasit for når EL kommer etter man har mistet, kommer vel en del an på hvor mye hormoner man har i kroppen blant annet. Har mistet flere ganger, og her har jeg måtte vente alt fra ca 3 uker til 7(!) uker før EL kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mamma123

Hvis du har fått negativ g-test og gradvis sterkere el-tester stemmer det sikkert, men du må nesten bare vente og se :) Er absolutt ingen fasit for når EL kommer etter man har mistet, kommer vel en del an på hvor mye hormoner man har i kroppen blant annet. Har mistet flere ganger, og her har jeg måtte vente alt fra ca 3 uker til 7(!) uker før EL kom.

Såpass ja, Tusen takk for svar :) Får nesten bare vente å se. Trist å høre at du har mistet flere ganger.. Håper det klaffer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...