Gå til innhold

21 år og botox


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Helt siden videregående har jeg sett "anspent" ut i panna. Det virket som lite søvn og mye stress gjorde det verre, og av og til var en slags "grop" mellom og litt ovenfor brynene synlig. Ikke rynke, men en grop. De siste to årene har den derimot vært her permanent. Jeg spiser sunt og trener, stresser ikke, sover nok. Har litt anspent kjeve, men ellers ikke så mye problemer. Klarer ikke helt å slappe av i panna. Jeg tenkte kanskje det var bihulene i panna, men etter å ha sjekket de er det ikke de som er problemet.

 

Det virker som en slags sinnarynka, og jeg har veldig komplekser for det. Alle bilder av meg syntes det på, og jeg blir så skamfull. ser ut som jeg er skikkelig anspent i panna. Vurderer nå en konsultasjon til botox for å høre om det er noe de kan gjøre. Jeg er student, og flere tusen kroner for botox er virkelig utenfor mitt budsjett, men det plager meg hver eneste dag..

Jeg tenkte kanskje at hvis den kommer av at jeg ikke slapper av i panna vil kanskje én behandling være nok? Og da er det jo en investering. Hvis det lærer musklene å roe seg helt ned.

Syntes det er såå kjipt at jeg hele ungdomstiden skal se ut som om jeg har huden til noen ti år eldre enn meg. Jeg har jobbet med å godta at jeg ikke noen gang blir den peneste eller mest ettertraktede, og kan leve med at jeg ikke har noe modellfjes eller spesielt pene trekk, men vil i det minste se frisk og opplagt ut!

 

Noen som har noen erfaringer eller tips? Jeg er virkelig desperat.. :/

 

Takk<3

 

Anonymkode: 6c72b...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Restylane er vel hyaluron? Dette er et stoff kroppen lager selv. Minuset er at det kan gå fort ut på mange. Kanskje verdt å prøve?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler mer om at du er anspent? Hva med evt en fysioterapeut, evt aromaterapi? Siden du nevner at huden din ser ut som den er ti år eldre, er det pga denne gropen, eller huden generelt? Tror ikke den gropen er så fremtredende som du ser, tror mye ligger inni deg. Slapp av, spis sundt, vær i bevegelse, få nok søvn. Jeg hadde IKKE begynt med botox, da det tukler med ansiktet ditt på en negativ måte.

Hilsen ei som ser mye yngre ut enn hun er og som har veldig fin naturlig hud jeg ofte får komplimenter for. ALDRI om jeg kommer til å tukle med botox og de greiene der, selv om jeg skulle få rynker etterhvert...

Anonymkode: ab50d...a8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S : Når du skriver at du har litt anspent kjeve, kan mye ligge der, at du er anspent og at du må jobbe med det, ikke sprøyte noe inn i huden som skader den på sikt...Du må gå til rota av problemet, ikke bare symptomet.

Anonymkode: ab50d...a8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager den deg veldig så er det jo bare å prøve? Det går ut etter en liten stund uansett. Hvis det er en grop vil kanskje en filler fungere bedre enn botox. 

Anonymkode: f14d6...f89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier det selv, du er desperat. 

Du kan heller jobbe litt mer med det indre og bli glad i deg selv, det er du ikke akkurat nå. 

Hva med å sprøyte inn botox selv ? Altså naturens botox..... finn ut hvordan du kan stresse ned, ha det bra, være glad i deg selv, sove nok og spise ok. Det er unaturlig å kjøre seg opp med botox for en person i 20 årene. Hadde det ikke vært dette så hadde det vært noe annet.

Øv deg på å bli glad i deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det plager deg sånn, synes jeg absolutt du skal gjøre det. Enten Botox eller Restylane. Gjør det på et sted hvor de er dyktige, ikke det første og billigste.

Anonymkode: 5d0ca...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox må ikke brukes oftere enn hver tredje måned, flo da blir man immun mot virkestoffet. Men det høres ut som det er rette behandlingen, om det er en rynke som skyldes muskelspenning i pannen. Ofte er sånt genetisk, særlig når du får det så tidlig. 

Anonymkode: 60826...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

 

Takk for svar alle sammen! 

 

Veldig varierende svar. Det er mange ting jeg har mislikt ved meg selv i årene som har vært, som jeg gradvis har blitt glad i. Jeg trives i kroppen min, MEN; Samtidig har irritasjonen for denne rynken/muskelspenningen økt. Det er ikke sånn at jeg skammer meg over hvordan jeg ser ut med den, jeg syntes bare den ødelegger for "tjueårene mine", hvor jeg føler jeg burde se like ung ut som jeg er og føler meg. Resten av utseendet mitt ser jeg nesten litt yngre ut, men rynken gjør bare at jeg ser ung OG sliten ut.

Når sannheten er at jeg er sunnere og tar bedre vare på meg selv enn veldig mange på min alder. Som jeg nevnte drikker jeg ikke alkohol særlig ofte, spiser sunt, sover nok, drikker nok vann, ingen kaffe eller røyk eller snus. Har prøvd fysioterapauter, massasje, yoga. Ingen andre muskelplager i hele kroppen. Jeg slapper ordentlig av, tenker mye på å slappe av og bevege meg generelt.. Jeg er virkelig PROBLEMFRI. Forutenom rynken. Den gjør at jeg ser sløv og enda mer usymmetrisk enn jeg er. Det virker som uansett hva jeg gjør, eller hvor avslappet jeg er, så følger ikke ansiktet med. Dette kan komme av ungdomsår jeg har slitt med depresjon, kjærlighetssorg, mye opp og ned. Ensomhet og smått angst. Jeg har vært mye anspent, men er ikke det nå lenger. Dessverre er visst ikke ansiktet mitt enig, og det blir verre av de minste ting. litt lite søvn og det syntes enda bedre

 

Spørsmålet mitt er vel egentlig om én runde med botox kanskje kan løse problemet og lære musklene i panna å slappe av, ettersom jeg ikke klarer det selv? Jeg har ikke tenkt til å "havne på botoxkjøret"

Anonymkode: 6c72b...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror botox kan stoppe en uhensiktsmessig soenning og lære musklend å slappe av ved å stoppe nervesignslend til og fra  hjernen og muskelen om at den må spenne seg hele tiden. Det er jo tydelig at de nervesignalene er litt vel aktive, og såbt kan skje. Da kan botox hjelpe, i alle fall om du gjør det for eks hver tredje til sjette måned over et år eller to. Da får muskelen ro. 

 

Jeg tar for eks botox (på blå resept) mot muskelspenninger i nakken som gir smerter. Det er for å lære musklene å slappe mer av, sånn at den onde sirkelen med kronisk spenning brytes. Men man må holde på en stund, mer enn en gang. Og aldri oftere enn hver tredje måned, da utvikles immunitet mot botox slik at det ikke virker resten av livet.

Anonymkode: 60826...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som driver og behandler en dyp sinnarynke. Hun bruker Botox, lurer på om hun har en type filler i i tillegg. Hun er også ung og rynkefri ellers, men den kom tidlig og har plaget henne veldig.

Jeg har mange venner på Botoxkjøret egentlig, føler alle jålete jenter over 25 gjør det nå her i Oslo. Det virker visst også forebyggende, for du gjør ikke de mimikkene som lager f.eks. sinnarynken når musklene er lammet.

Samtidig så er det nok dessverre ikke sånn at en rynke du allerede har forsvinner på første sprøyte, effekten går ut og så må du ta ny sprøyte. Hun venninna mi har drevet på i flere år nå, og sier at hun trenger mindre og sjeldnere nå. Men det er litt som med vippeextensions-, shellac- og restylane-kjøret, det varer ikke evig og du lager en relativt høy fast utgift for deg selv om du blir hekta.

Ingenting i veien for å prøve, ikke hør på de som bare er anti på autopilot. Men ikke forvent at rynken ikke kommer tilbake når Botoxen går ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

 

Takk for svar dere to siste! Godt å få oppklart det med om én gang holder, om det var aldri så naiv tenkt:)

Anonymkode: 6c72b...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...