Gå til innhold

Det "flasser" på kvisene når jeg har på sminke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen råd ?

Jeg smører meg godt morgen og kveld, og jeg er veldig fornøyd med min hudkrem. Jeg føler meg ikke tør til vanlig. Men når jeg får på meg sminke, så blir jeg kjempe tør på kvisene og skorpene flasser liksom av. Det er det samme om jeg bruker bare pudder, eller full sminke med primer, concealer, foundation osv osv. Det ser så grusomt stygt ut. Jeg har også prøvd andre hudkremer de siste månedene og det samme skjer uansett hvilken hudkrem jeg bruker.

Finnes det noen triks for å unngå dette?

Anonymkode: 5f4ae...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk en mild peeling, eventuelt "skrubb" med en oppvridd vaskeklut før du sminker deg. 

takk for svar. Men det blir sånn også etter at jeg har brukt skrubb. 

Selvom det ikke er noen "ruer" før jeg sminker meg, så kommer de ganske fort etter jeg er ferdig å sminke meg, sånn en time etterpå. Synes det er så rart. 

Anonymkode: 5f4ae...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker med engang at du har tørr hud. Det har jeg, men jeg tenkte ikke først på det, for huden min ser og føles ikke så tørr ut når jeg ikke har på meg sminke, men når jeg tar på meg sminke blir det mer synlig. Derfor vil jeg anbefale å investere i en fetere krem, men hvis du ikke vil det, kan du også investere i fuktserum, som gir ekstra fukt. 

Anonymkode: c486e...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det ikke er pga vintern nå bare da? Får også flass flekker i ansiktet selvom jeg smører meg godt nå og spes med sminke, lurer på om det har noe å gjre med kjemikaliene versus kulda.

Anonymkode: 6f6dd...9e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen, TS, sliter med det samme.

Jeg har fet hud ellers og opplever aldri å være tørr uten om. Det er det samme året rundt.

Peeling (eller når jeg blir så lei at jeg klorer skorpen av) gjør det mye verre for da blir det sår som ikke kan sminkes over, så håper noen kommer med noen gode tips!

Anonymkode: e8655...c20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg kjenner meg også igjen. Jeg har kviser hele tiden, og hver gang jeg sminker meg "flasser" det på noen av kvisene. Jeg har sluttet med sminke nettopp pga dette. Jeg har ikke tørr hud til vanelig, men fet hud? jeg renser morgen og kveld og bruker krem, av og til påfører jeg litt om dagen også. 

Jeg orker ikke bruke sminke lenger fordi jeg syns det blir så stygg når man kan se kvisa så godt, den blir jo ekstra markert😢.. Eneste jeg bruker er å tegne på øyenbrynene også mascara/maskara. 

Anonymkode: 539e1...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...