Gå til innhold

høyde.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en jente på 1.80,9. jeg plages litt med selvtillit nettopp på grunn av at jeg er en 16. åring på den høyden. jeg tenker hele tiden på at jeg ikke vil bli lengre. Jeg har vært til legen med dette men hun tror at jeg ikke vil bli lengre, men tankene renner over for meg. fikk nylig en kommentar av en voksen dame om at jeg ikke kan gå med høye hæler og at gutter på denne alderen og oppover er kortere enn meg. hun sa også at jeg garantert blir mye høyere og må gjøre noe med det. jeg ble egentlig ganske såra av å høre det men jeg bare gikk videre. får ofte den kommentaren på at "oi du var høy".

 får ofte høre at jeg er pen osv.. men jeg får liksom ikke til å ta de kommentarene til meg for at jeg føler de ikke mener det. vet ikke helt hva jeg skal gjøre og si...

Anonymkode: 586f2...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre at du opplever det slikt! Jeg kan selvsagt ikke vite om du  vil komme til å vokse mer, men det er da aldeles ikke sikkert!  Tror ikke det er spesielt vanlig at 16 åringer (jenter) vokser seg så særlig høyere nei! Og en veldig unødvendig ting å si til deg, syntes jeg! 

 

Jeg syntes det er flott med høye jenter, og du kan absolutt gå med høye hæler! Det syntes jeg ikke du skal tenke på i det hele tatt :) og ang gutter.. Om 2 år vil du ikke lenger være den jenta som raker over de andre guttene. De er mist i puberteten og det "problemet" vil helt klart avta! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du opplever det slikt! Jeg kan selvsagt ikke vite om du  vil komme til å vokse mer, men det er da aldeles ikke sikkert!  Tror ikke det er spesielt vanlig at 16 åringer (jenter) vokser seg så særlig høyere nei! Og en veldig unødvendig ting å si til deg, syntes jeg! 

 

Jeg syntes det er flott med høye jenter, og du kan absolutt gå med høye hæler! Det syntes jeg ikke du skal tenke på i det hele tatt :) og ang gutter.. Om 2 år vil du ikke lenger være den jenta som raker over de andre guttene. De er mist i puberteten og det "problemet" vil helt klart avta! 

takk for gode ord :)

Anonymkode: 586f2...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift. det med hæler kan jeg si at jeg er nesten like høy som deg, og bruker hæler rett som det er. Folk får bare synes hva de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg er en jente på 1.80,9. jeg plages litt med selvtillit nettopp på grunn av at jeg er en 16. åring på den høyden. jeg tenker hele tiden på at jeg ikke vil bli lengre. Jeg har vært til legen med dette men hun tror at jeg ikke vil bli lengre, men tankene renner over for meg. fikk nylig en kommentar av en voksen dame om at jeg ikke kan gå med høye hæler og at gutter på denne alderen og oppover er kortere enn meg. hun sa også at jeg garantert blir mye høyere og må gjøre noe med det. jeg ble egentlig ganske såra av å høre det men jeg bare gikk videre. får ofte den kommentaren på at "oi du var høy".

 får ofte høre at jeg er pen osv.. men jeg får liksom ikke til å ta de kommentarene til meg for at jeg føler de ikke mener det. vet ikke helt hva jeg skal gjøre og si...

Anonymkode: 586f2...c19

Så trist at du føler det sånn! Moren min er 178, og jeg får ofte høre at jeg har en nydelig, elegant mor. Jeg er "bare" 172 - og jeg synes det er vakkert med høye kvinner, og skulle gjerne vært høyere. Moren min har fortalt at hun hadde veldig mange komplekser på grunn av høyden sin. Det var ikke før i en alder av 46 hun turte å gå i høye hæler for første gang, men hun trenger ikke høye hæler fordi hun har veldig lange bein - men hun sier at hun angrer på at hun ikke turte å pynte seg mer da hun var ung. Og du har sikkert også lange, flotte bein. Uansett, jeg legger merke til at moren min er veldig populær blant menn. veldig mange voksne, skilte menn har kommet bort til meg og spurt meg om moren min er ledig, og jeg ser hun får veldig mange beundrende blikk. Pappa er fortsatt stormforelsket i mamma etter mange, mange år, og sier ofte til meg at han har den flotteste dama i verden. Det er altså mange som synes høyde er flott. Broren min er høy, og hans dame er faktisk nesten 190 høy! Men hun er også vakker og flott, selv om hun er veeeldig høy. Det er noe elegant ved høyden. 

Du er 16 år, og jeg tror den verste vekstspurten er over. Mest sannsynlig kommer du ikke til å bli så veldig mye høyere. I tillegg er tenårene en alder der selvtilliten dessverre tenderer mot å være dårlig - og jeg håper du holder hodet høyt og at du etterhvert ser at du kan være veldig vakker som en høy kvinne. Drit i de kommentarene! Gå med hæler, pynt deg og vær stolt! Det samme gjelder forøvrig lave jenter!

Anonymkode: 2fcef...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 4 venninner på 16 som er 180+, og dei elsker høgda si :)

Ikkje for virke lesbisk, men høge jenter er dritfint!!

åh tusen takk!

Anonymkode: 586f2...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift. det med hæler kan jeg si at jeg er nesten like høy som deg, og bruker hæler rett som det er. Folk får bare synes hva de vil!

det er sant :) må vell ha tanken mere på meg selv enn på hva andre sier og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 178 cm som 16-åring. Er 25 nå, og har bare vokst 1 cm siden jeg var 16. Hadde også komplekser for det da jeg var på din alder, men det blir nok lettere når du blir eldre og mange gutter har "nådd" deg igjen på høyden :) Du vil jo forhåpentligvis også bli tryggere på deg selv når du blir voksen. 
 

Anonymkode: 55aee...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ta røntgen av hånda for å regne ut hvor høy man blir. Fastlegen kan henvise deg til en slik undersøkelse. Man kan få hormoner for å stoppe veksten, om det ser ut til at man blir veldig høy.

Anonymkode: 49a4f...aff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ta røntgen av hånda for å regne ut hvor høy man blir. Fastlegen kan henvise deg til en slik undersøkelse. Man kan få hormoner for å stoppe veksten, om det ser ut til at man blir veldig høy.

Anonymkode: 49a4f...aff

Hva om man har små hender men likevel ble veldig høy? :P


Jeg tok nettopp og regnet ut noe de av og til bruker for å finne ut ca barnets høyde som voksen.
Jeg tok min mors høyde + min fars høyde plusset de sammen og delte dette på 2. Så plusser man på 7cm om det er gutt eller trekker ifra om det er jente :) Min stemte ganske godt, det samme gjorde broren min sin :fnise:
Om det stemmer vet jeg ikke...

Men jo, når ett barn er minst 7år gammelt så kan man også ta røngten av håndleddet, men det forutsetter jo selvsagt om personen er frisk også...:)

Men er slekta di høy?
Mor/far, søsken, besteforeldre,tanter/onkler? :)
Jeg kunne ønske jeg var litt høyere jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og omtrent 180 og jeg kan love deg at det går helt fint. Tenker ikke over at jeg er høy lenger. Har en fordel på kino, konserter og andre forestillinger. Gutta som er under 180 er "for lave" for jenter som er 160-170 uansett.(Altså mange jenter vil ha høye kjærester) 

Du synes kanskje ikke det er så kult nå, men det går nok over. Det er masse jenter i Norge som er like høye som deg og du kommer nok ikke til å føle deg unormal. Jeg har ikke fått noen komentarer på høyden min på mange år.(Jeg er 23) 

Anonymkode: 12fa5...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man har små hender men likevel ble veldig høy? :P


Jeg tok nettopp og regnet ut noe de av og til bruker for å finne ut ca barnets høyde som voksen.
Jeg tok min mors høyde + min fars høyde plusset de sammen og delte dette på 2. Så plusser man på 7cm om det er gutt eller trekker ifra om det er jente :) Min stemte ganske godt, det samme gjorde broren min sin :fnise:
Om det stemmer vet jeg ikke...

Men jo, når ett barn er minst 7år gammelt så kan man også ta røngten av håndleddet, men det forutsetter jo selvsagt om personen er frisk også...:)

Men er slekta di høy?
Mor/far, søsken, besteforeldre,tanter/onkler? :)
Jeg kunne ønske jeg var litt høyere jeg :fnise:

ja har prøvd den regnemetoden jeg også. pappa er høy så er vell der det kommer fra tenker jeg :)

Anonymkode: 586f2...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist at du føler det sånn! Moren min er 178, og jeg får ofte høre at jeg har en nydelig, elegant mor. Jeg er "bare" 172 - og jeg synes det er vakkert med høye kvinner, og skulle gjerne vært høyere. Moren min har fortalt at hun hadde veldig mange komplekser på grunn av høyden sin. Det var ikke før i en alder av 46 hun turte å gå i høye hæler for første gang, men hun trenger ikke høye hæler fordi hun har veldig lange bein - men hun sier at hun angrer på at hun ikke turte å pynte seg mer da hun var ung. Og du har sikkert også lange, flotte bein. Uansett, jeg legger merke til at moren min er veldig populær blant menn. veldig mange voksne, skilte menn har kommet bort til meg og spurt meg om moren min er ledig, og jeg ser hun får veldig mange beundrende blikk. Pappa er fortsatt stormforelsket i mamma etter mange, mange år, og sier ofte til meg at han har den flotteste dama i verden. Det er altså mange som synes høyde er flott. Broren min er høy, og hans dame er faktisk nesten 190 høy! Men hun er også vakker og flott, selv om hun er veeeldig høy. Det er noe elegant ved høyden. 

Du er 16 år, og jeg tror den verste vekstspurten er over. Mest sannsynlig kommer du ikke til å bli så veldig mye høyere. I tillegg er tenårene en alder der selvtilliten dessverre tenderer mot å være dårlig - og jeg håper du holder hodet høyt og at du etterhvert ser at du kan være veldig vakker som en høy kvinne. Drit i de kommentarene! Gå med hæler, pynt deg og vær stolt! Det samme gjelder forøvrig lave jenter!

Anonymkode: 2fcef...787

må bare si tusen takk for et flott svar :) har ganske så lange ben og gutter er ingen problem for meg på den måten men jeg føler at jeg får oppmerksomhet på en feil måte om du skjønner. de ser på utsende mitt men ikke det som er innvendig. men uansett så håper jeg det at ting kan bli bedre. må bare ha litt troen på meg og hva andre sier :) 

Anonymkode: 586f2...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig pent med høye damer. Blir alltid litt sjalu, jeg skulle gjerne hatt noe cm til selv! Noen av de peneste venninnene mine er nettopp de som er høye (merk: MED god holdning - ikke lut deg ned!!!) og som tør å ta på seg høye hæler. 

Du stikker deg sikkert litt ut nå fordi tenåringer er så ulike i utvikling, spesielt gutter. Hvis du er 16 vil jo mange av guttene i klassen din være laaaangt fra sin voksne høyde. Mange er sikkert usikre på grunn av dette. Det jevner seg ut etterhvert. 

Når voksne damer kommenterer på den måten der kan du bare trøste deg med at det er *de* som mangler folkeskikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det hun damen mente at du skulle gjøre med det? Du kan jo ikke kontrollere høyden din. Det kan forresten godt hende at du ikke blir høyere - selv sluttet jeg å vokse da jeg var 12. Det er veldig forskjellig fra person til person.

Det er nok vanskelig å være en høy jente i den alderen du er i nå (alt som er utenfor den smale "normalen" er vanskelig i den alderen), men jeg tror det kommer til å gå helt fint og det blir lettere når du blir litt eldre og folk tar deg igjen.

Anonymkode: 12bc8...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du hva, jeg er sikker på at du er kjempeflott! Din egen aksept skal komme innenfra. Komplimenter er hyggelige, men om du er avhengig av bekreftelse for å føle deg bra, kan de samme menneskene rive deg ned like lett. Selvtilliten din skal komme fra deg selv, så jobb med det. Det er nok ikke lett, siden du er ung og har mye press rundt deg, men det lar seg absolutt gjøre.

En ting du kan tenke på er at de fleste modeller skal være på rundt din høyde, så det er jo langt i fra en dårlig ting. Alle høyder er flotte, og om du ikke er komfortabel med å være kjæreste med noen som er lavere deg, er det massevis av gutter/menn over 180, om det er noe du bekymrer deg for. Dessuten er det mange lavere gutter/menn som liker høye damer også :) 

Håper du tar til deg det jeg skriver og prøver å jobbe med deg selv, fordi når du først virkelig elsker deg selv, vel, da er det ingenting noen andre kan si som kan ødelegge det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 183 cm og kunne aldri tenke meg å være lavere, jeg sluttet å vokse da jeg var 16. Du aner ikke hvor mange komplementer jeg har fått for høyden min og lange bein. Jeg husker jo når jeg var 16, da ønsker man å være helt lik og nøytral, men jeg garanterer deg du kommer til å elske høyden din. være nøye med å være rett, ikke vær lutt det ser bare rart ut. Ta gjerne på høyhælte sko om du vil, om noen spør hvor høy du er svarer du 181 med stolthet. Du kan jo lyve på deg et par cm å si 183. Ikke avvis automatisk gutter som er under 181, mange lave menn som elsker høye damer. Om du vil ha en høy mann er det ganske mange som er over 185. 

Anonymkode: 8b97d...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde er noe vi ikke kan gjøre noen ting med og ikke kan noe for. Så å si negative ting om andres høyde vitner om lav intelligens. Å være høy er flott! Vær stolt! Mest sannsynlig så vil du ikke vokse noe mer nå, jenter vokser som regel ikke noe særlig etter puberteten har startet skikkelig. Om et par år så har gutta begynt å vokse de også, så da blir de fleste høyere enn deg. Høye hæler kan du trygt gå med!

Jeg er 155, tro meg det er ikke morsomt å være lav heller.

Anonymkode: ed356...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 169 cm, og skulle ønske jeg var rundt 175-178 cm!! Synes høye jenter er utrolig fint, og det er jeg ikke alene om å synes.

Du kan selvfølgelig bruke hæler, som alle andre. Behøver kanskje ikke bruke de høyeste 15 cm-hælene, men bortsett fra det kan du bruke hva du vil :fnise: Jeg vokste ikke mer etter fylte 15, og de fleste av venninnene mine var også ferdige da, så det er du helt sikkert også. Jenter slutter å vokse før gutter.

Eneste du bør passe litt på, er overvekt. Det er ikke så attraktivt med jenter over 180 som er for kraftige(for gutter/menn altså). Hold deg slank og fin, så skal du vite at mange vil bli misunnelige.

Anonymkode: c0a33...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...