Gå til innhold

Er dette en realistisk drøm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en drøm, men er usikker på om det funker i virkeligheten.

Jeg ønsker meg ei lita hytte-lingende hus. Ikke stor bondegård. 
Med nok hage/plass til å dyrke min egen mat. Ett par kyr og høner, for å få mat. 
Men jeg vil bo i byen, altså Oslo. 

Er dette realistisk? Er det noen lover som kan stoppe meg? 
Altså å bygge min egen hytte, gjerde det inn og gro min egen mat?
Kan jeg tjene penger på melk, egg og frukt og grønt? Sparer jeg mye på matinnkjøp da? 

Jeg vil bo i byen. Men ønsker et lite småbruk for det. Men ikke 20 kyr og høner, men ett par. 

Anonymkode: 9846a...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pellepirat

Nei. Det er ikke realistisk. Ikke 100% umulig, men overhodet ikke realtistisk. Du kan bygge en hytte og lage egen mat, men hvis du skal leve av det så må det noe mer enn bare "et par høner" til. Ei ku og noen høner klarer vel neppe å fø deg selv en gang. I tillegg for priser for å bo i Oslo (med mindre du bor langt unna sentrum) så ender det nok med en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke realistisk. Ja, det er mange lover som kan stoppe deg. Du kan ikke bygge hytter utenfor områder regulert til hytter. Du kan dyrke mat hvor du vil men det trengs en ganske stor åker for å fø en person, spesielt når du skal gjøre det på en ineffektiv måte. Hvor mye du sparer på egg, melk og brød kommer utelukkende an på hvor mye du bruker på det nå. 

To kyr og to høner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor mye penger du har det, og hva du mener med å bo i byen. Er f.eks. en tomt til salgs i Maridalen nå som er perfekt for formålet ditt.

Anonymkode: 0822c...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig urealistisk, ja. 

Du må gjøre noen veivalg her! Enten by eller bygd. Videre knallhardt å dyrke alt man trenger selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rimelig urealistisk, ja. 

Du må gjøre noen veivalg her! Enten by eller bygd. Videre knallhardt å dyrke alt man trenger selv!

LOL, Maridalen er bondegård land og bare 20 min med bil eller taxi fra Oslo sentrum. Det kommer av og til spennende ting der tilsalgs.

Anonymkode: a6755...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, Maridalen er bondegård land og bare 20 min med bil eller taxi fra Oslo sentrum. Det kommer av og til spennende ting der tilsalgs.

Anonymkode: a6755...3e3

LOL nå er ikke det å finne en tomt det mest urealistiske ved TS sin drøm, men at hun skal livnære seg på et par kyr og et par høner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, Maridalen er bondegård land og bare 20 min med bil eller taxi fra Oslo sentrum. Det kommer av og til spennende ting der tilsalgs.

Anonymkode: a6755...3e3

Ja, men eiendommer der er dyre i forhold til om man reiser 2 timer vekk fra Oslo. 

Hvis man satser på selvberging så må faktisk kostnadene holdes nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dyrt hvertfall. Tror ikke du aner hvor mye det vil koste og fòre den kua. De skal ha mye mat. Pluss event gris, hvis du skal ha det. 

Egentlig tror jeg du virker meget inkompetent til oppgaven for å være ærlig

Anonymkode: 127e6...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...