Gå til innhold

Kan jeg også bli anmeldt? Slått ned av eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på byen i går og møtte tilfeldigvis eksen som misliker meg ganske sterkt. Han slo til meg og kastet ølglass på meg. Fikk kutt og sår i ansikt og på overkropp. Fikk så vanvittig vondt rundt øyet og ble ganske svimmel siden jeg var full, i tillegg ble jeg så paff når politiet kom at jeg glemte å spørre de. Men etterpå satt jeg med ambulansepersonalet og spurte om jeg kom til å få bot eller bli anmeldt eller noe jeg også siden jeg på en måte var innblandet i dette bråket. De sa at jeg selvfølgelig ikke kom til å bli det men politiet tok navnet og nummeret mitt husker jeg. Hva skal de med det? Kommer jeg til å havne i noen logg eller noe selv om jeg ikke blir anmeldt? Og kommer denne episoden på eksens rulleblad? Og hvis politiet søker opp mitt navn senere kpmmer det opp at jeg har vært fornærmet i en voldsak da? 

Forvirret her jeg sitter :(

Anonymkode: 78ed4...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at det kommer noe spesielt opp på deg siden du ikke lagde bråk eller skadet noen men selv var et offer. 

Anonymkode: cee8c...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver situasjonen, trenger du selvsagt ikke uroe deg for å bli anmeldt. Antageligvis blir det en politisak der du får status som fornærmet, og politiet ønsker i så fall å snakke med (avhøre) deg etter hvert. Dersom det ender med en bot eller dom, vil det komme på rullebladet til eksen. Hvorfor er du bekymret for å havne i logg/database? Ønsker du ikke at han skal straffes? 

Anonymkode: ace55...322

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Var på byen i går og møtte tilfeldigvis eksen som misliker meg ganske sterkt. Han slo til meg og kastet ølglass på meg. Fikk kutt og sår i ansikt og på overkropp. Fikk så vanvittig vondt rundt øyet og ble ganske svimmel siden jeg var full, i tillegg ble jeg så paff når politiet kom at jeg glemte å spørre de. Men etterpå satt jeg med ambulansepersonalet og spurte om jeg kom til å få bot eller bli anmeldt eller noe jeg også siden jeg på en måte var innblandet i dette bråket. De sa at jeg selvfølgelig ikke kom til å bli det men politiet tok navnet og nummeret mitt husker jeg. Hva skal de med det? Kommer jeg til å havne i noen logg eller noe selv om jeg ikke blir anmeldt? Og kommer denne episoden på eksens rulleblad? Og hvis politiet søker opp mitt navn senere kpmmer det opp at jeg har vært fornærmet i en voldsak da? 

Forvirret her jeg sitter :(

Anonymkode: 78ed4...54f

Hvorfor skulle du bli anmeldt? Om du blir slått ned på åpen gate er du et offer da også,ikke en kriminell!

Det vil komme på din eks sitt rulleblad om han blir dønt.Som rett er.Håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om politiet har anmeldt eksen din (noe jeg regner med det har gjort siden det er en grov voldssak) så vil han få dette på rullebladet, ja. 

Du derimot har ingenting å bekymre deg for slik du beskriver det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik du beskriver situasjonen, trenger du selvsagt ikke uroe deg for å bli anmeldt. Antageligvis blir det en politisak der du får status som fornærmet, og politiet ønsker i så fall å snakke med (avhøre) deg etter hvert. Dersom det ender med en bot eller dom, vil det komme på rullebladet til eksen. Hvorfor er du bekymret for å havne i logg/database? Ønsker du ikke at han skal straffes? 

Anonymkode: ace55...322

joda. Men jeg er ikke veldig keen på å stå som offer med fullt navn :-/

 

ts

Anonymkode: 78ed4...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet ditt blir ikke offentliggjort på noen måte, og det er kun mennesker med streng taushetsplikt som får vite detaljer i saken. 

Anonymkode: ace55...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, hvem som helst kan anmelde hvem som helst. Det til side, nei, du vil ikke bli anmeldt.

Dersom du og eksen var likeverdige i dette, og du for eksempel angrep ham først, da hadde du nok blitt anmeldt av politiet. Det er ikke tilfellet her.

Du er fornærmet i saken. Politiet vil sikre seg personalia på deg (det er derfor de ber om legitimasjon) der og da. Det er fordi de formelt skal kunne si sikkert at det var deg de snakket med. De gjør det samme med vitner, og med mistenkte, altså eksen din.

Håper det går bra med deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du ble slått ned av eks og ble skadet så du trengte tilsyn av ambulansepersonell? Og det du bekymrer deg mest for er om DU blir anmeldt og stående i rettsdokumenter? 

Hallo! Du anmelder eks for dette, slik at han slutter å slå folk. Du slutter å oppsøke steder der din voldelige eks ferdes. Du går videre i livet ditt og fjerner din eks fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om politiet har anmeldt eksen din (noe jeg regner med det har gjort siden det er en grov voldssak) så vil han få dette på rullebladet, ja. 

Du derimot har ingenting å bekymre deg for slik du beskriver det

Hvis han bli dømt, ja

joda. Men jeg er ikke veldig keen på å stå som offer med fullt navn :-/

 

ts

Anonymkode: 78ed4...54f

Du har ikke noe valg og hva spiller vel det for en rolle? Du må vitne om det blir rettsak.

Og selvsagt må jo politiet ha navn og nummeret ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såklart blir man dømt når man smeller til noen med en øl glass, sier seg selv.

Det må vi jo håpe på.

Han kan feks få påtaleunnlatelse. Man vet ikke resultatet før det foreligger, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vi jo håpe på.

Han kan feks få påtaleunnlatelse. Man vet ikke resultatet før det foreligger, faktisk.

Dette er en sak for profesjonelle så dette trenger du ikke bryne deg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på byen i går og møtte tilfeldigvis eksen som misliker meg ganske sterkt. Han slo til meg og kastet ølglass på meg. Fikk kutt og sår i ansikt og på overkropp. Fikk så vanvittig vondt rundt øyet og ble ganske svimmel siden jeg var full, i tillegg ble jeg så paff når politiet kom at jeg glemte å spørre de. Men etterpå satt jeg med ambulansepersonalet og spurte om jeg kom til å få bot eller bli anmeldt eller noe jeg også siden jeg på en måte var innblandet i dette bråket. De sa at jeg selvfølgelig ikke kom til å bli det men politiet tok navnet og nummeret mitt husker jeg. Hva skal de med det? Kommer jeg til å havne i noen logg eller noe selv om jeg ikke blir anmeldt? Og kommer denne episoden på eksens rulleblad? Og hvis politiet søker opp mitt navn senere kpmmer det opp at jeg har vært fornærmet i en voldsak da? 

Forvirret her jeg sitter :(

Anonymkode: 78ed4...54f

Hvilken etnisitet er du? og vilken etnisitet er eksen din?

Anonymkode: b2439...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såklart blir man dømt når man smeller til noen med en øl glass, sier seg selv.

Jeg har gjort masse kriminelt men jeg har aldri blitt dømt. Rettsvesenet i Norge suger. Godt mulig han får ta saken i konfliktrådet dersom TS samtykker og slipper rulleblad og rettsdokumenter. Konfliktrådet er en idiotisk ordning der to idioter megler med deg for å finne vilkår for en kontrakt. 

Når jeg var i konfliktrådet måtte innbruddstyvene signere på at de var veldig lei seg og lovet å aldri gjøre det igjen. I tillegg til å betale erstatting da. Meglerne var amøber, jeg er imponert over at de klarte å åpne døren. Og de skal avgjøre skjebnen for grove kriminelle? Idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget ditt TS??  Hvorfor skulle du bli anmeldt, er det noe ikke forteller? Og hvorfor og hvordan skulle navnet ditt holdes skjult..  For hvem?  Om du selv ikke anmelder og du faktisk ble utsatt for vold vil politiet gjoore det paa statens/ dine vegne. Skulle du holde tilbake ID for myndighetene?. .  og hvorfor er du ikke mer opptatt og fokuser paa selve episode enn alt annet?  Er noe muffens her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er noe du ikke forteller, så nei. Du kan ikke bli anmeldt for dette. Det er jo ikke din skyld at det ble bråk og derfor skal du heller ikke straffes for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på hvem han xen din er da. Jeg ville blitt veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig redd. Jeg har xer som hater meg  helt ekstremt intenst  kvinnehatsk så mye at man ikke kan forestille seg det osv og så mye sykt og de har gjort så mye dritt mot meg selvom jeg har halliser at du kan faktisk bare ikke ane konturene av det engang.Virkelig satt himmel og jord i bevegelse for å gjøre livet mitt helt 100% grufullt. Er mange sånne rundt forbi. Så mange at man ikke gidder gå ut engang.  Det kan være veldig bra at politiet tok infoen din; det kan bety beskyttelse, eller det kan være dårlig. Kommer veldig an på hvem de polis er og hvem de kjenner og hvem han xen din kjenner i polisen og alt det der. Er han virkelig stor så kan han lage sak mot deg for at du kikket på han selvom han hadde klær på gjennom en glipe i gulvet omtrent noe sånt. Det er uhyre strengt hvis de er svere. uhyre strengt. Lykke til, jeg falt i garnet som 13 åring. 

Anonymkode: 7dc5b...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...