Gå til innhold

AP er skyldig den ruineringen av Norge som kommer


uranus

Anbefalte innlegg

Regjeringen Stoltenberg har hovedansvaret for ødelegglesen av Libya med påfølgende flyktningeaksellerasjon. Men de andre partiene protesterte ikke. Regjeringen Solberg har hovedansvaret for ytterligere flyktningeøkning fordi de ikke sterkt motarbeider USA sin støtte til de opposisjonelle terroristene som angriper staten Syria. Når stater blir angrepet, skadet og kanskje ødelagt, så legges landet åpent for banditter, ikke minst organiserte banditter. Mange banditter er islamistisk organisert.

Vår krigs- og utenrikspolitikk har påvirket flyktningestrømmen i veldig stor grad. Bare tenk på hvor mange som kom hit fra Syria i høst, sammenlignet med f.eks i 2010?

Egentlig kan man si at USA med sin støtte til opposisjonelle terrorister i Syria har hovedansvaret for den store strømmen til Europa nå, og følgelig at flyktningene bør sendes til de som fikk fart på dem, nemlig til USA. Dette har jeg aldri hørt hverken Erna eller Børge antyde, så da får de heller sette opp telt i hagen til Erna og Børge, og alle de andre unnfalne politikerene.

Tatt i betrakting at borgerkirgen i Syria begynte i 2011, så syns jeg ikke det er så merkelig at det ikke var mange flyktninger derfra i 2010. Det var ingen grunn for dem å flykte noe sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tatt i betrakting at borgerkirgen i Syria begynte i 2011, så syns jeg ikke det er så merkelig at det ikke var mange flyktninger derfra i 2010. Det var ingen grunn for dem å flykte noe sted.

Nettopp!

Jeg liker ikke idéen om borgerkrig mot Syria, og mener at støtten til denne , til de opposisjonelle terroristene, er totalt uakseptabel,

og en av hovedårsaken til vår flyktningestrøm nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Jeg liker ikke idéen om borgerkrig mot Syria, og mener at støtten til denne , til de opposisjonelle terroristene, er totalt uakseptabel,

og en av hovedårsaken til vår flyktningestrøm nå.

Akkurat det tror jeg ikke vi kan bebreides for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det tror jeg ikke vi kan bebreides for.

Synes du ikke? Vi er Natomedlem, og Natoland, særlig USA og Tyrkia står bak destabiliseringen av Syria og kampanjen mot Assad. Har ikke vi som Natoland ett ansvar for å stramme opp våre allierte når de lager helvete som sender massevis av flyktninger til oss? Jeg har ikke hørt ett kritisk pip fra Norske topp-politikere, og det har heller ikke vært snakk om sanksjoner, f.eks i samarbeid med EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ikke? Vi er Natomedlem, og Natoland, særlig USA og Tyrkia står bak destabiliseringen av Syria og kampanjen mot Assad. Har ikke vi som Natoland ett ansvar for å stramme opp våre allierte når de lager helvete som sender massevis av flyktninger til oss? Jeg har ikke hørt ett kritisk pip fra Norske topp-politikere, og det har heller ikke vært snakk om sanksjoner, f.eks i samarbeid med EU.

Norge har vel fint lite de skulle ha sagt, uansett...

Anonymkode: 0b89e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har vel fint lite de skulle ha sagt, uansett...

Anonymkode: 0b89e...32f

Vi er tøffe i trynet når Kina begrenser ytringsfrihet, men når USA sponser terrorister med tunge våpen, da er det helt stille.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte må man minne frepppere på at det er de som sitter i regjering ?

Hvor ofte må man minne APer på at det er en mindretallsregjering som nå "høster fruktene" av tidligere feilslått politikk(global, så mye som nasjonal)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Jørgen Foss fått slankeoperasjon? Han er jo smellfeit.

Jeg synes det blir feil å kalle våre nye landsmenn for en krise, jeg ville heller kalt de for en gave. Dog er det problematisk at vi ikke får nok jenter til å søke asyl, kanskje vi burde begynne med kjønnskvotering for flyktninger? 

Ja, det er for mange ensomme single menn i Norge i dag...Norske kvinner vil ikke ha den gjennomsnittlige norske mannen desverre, hus, fin bil og alt annet fjas skal man ha umiddlbart...

Anonymkode: eacd2...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ikke? Vi er Natomedlem, og Natoland, særlig USA og Tyrkia står bak destabiliseringen av Syria og kampanjen mot Assad. Har ikke vi som Natoland ett ansvar for å stramme opp våre allierte når de lager helvete som sender massevis av flyktninger til oss? Jeg har ikke hørt ett kritisk pip fra Norske topp-politikere, og det har heller ikke vært snakk om sanksjoner, f.eks i samarbeid med EU.

Du mener vi skal "stramme opp" USA? Norg e er et lite land, med tilsvarende lite innflytelse. Jeg kan ikke se hva Norge realistisk sett skulle kunne gjort for å hindre noe av det som har skjedd i Syria. I de fleste sammenhenger er lillebrors rolle bare å sørge for at han kan være med i klubben i fortsetningen. Vi er ikke med i NATO fordi vi vil krige i fremmede land, vi er med i NATO fordi vi trenger ryggdekning mot den russiske bjørnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vi skal "stramme opp" USA? Norg e er et lite land, med tilsvarende lite innflytelse. Jeg kan ikke se hva Norge realistisk sett skulle kunne gjort for å hindre noe av det som har skjedd i Syria. I de fleste sammenhenger er lillebrors rolle bare å sørge for at han kan være med i klubben i fortsetningen. Vi er ikke med i NATO fordi vi vil krige i fremmede land, vi er med i NATO fordi vi trenger ryggdekning mot den russiske bjørnen.

Jeg trodde vi var med i Nato for å slippe å bli tatt av USA. Den bamsen borti Russland har mer enn nok trøbbel andre steder.

Jeg tror at en Norsk protest mot Usa sin terrorstøtte vil ha en effekt, det vil iallfall undergrave/motvirke en del av propagandajobben som har blitt gjort for å få ryggdekning for anti-Assadkampanjen i opinionen. Det vil tagge USA som de onde, eller iallfall svekke deres godhetsmerkelapp.

Vi er ikke store nok til å stoppe USA, men vi er store nok til å motarbeide deres propaganda littegrann, og sånn sett svekke rettferdigjøringen av deres terrorkampanje. Det vil bli vanskeligere for USA å kjøre sin anti-Assadkampanje desto flere små land som protesterer.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vi skal "stramme opp" USA? Norg e er et lite land, med tilsvarende lite innflytelse. Jeg kan ikke se hva Norge realistisk sett skulle kunne gjort for å hindre noe av det som har skjedd i Syria. I de fleste sammenhenger er lillebrors rolle bare å sørge for at han kan være med i klubben i fortsetningen. Vi er ikke med i NATO fordi vi vil krige i fremmede land, vi er med i NATO fordi vi trenger ryggdekning mot den russiske bjørnen.

Jeg trodde vi var med i Nato for å slippe å bli tatt av USA. Den bamsen borti Russland har mer enn nok trøbbel andre steder.

Jeg tror at en Norsk protest mot Usa sin terrorstøtte vil ha en effekt, det vil iallfall undergrave/motvirke en del av propagandajobben som har blitt gjort for å få ryggdekning for anti-Assadkampanjen i opinionen. Det vil tagge USA som de onde, eller iallfall svekke deres godhetsmerkelapp.

Vi er ikke store nok til å stoppe USA, men vi er store nok til å motarbeide deres propaganda littegrann, og sånn sett svekke rettferdigjøringen av deres terrorkampanje. Det vil bli vanskeligere for USA å kjøre sin anti-Assadkampanje desto flere små land som protesterer.

Både Norge og Island er vel historisk sett, i praksis en del av det Amerikanske militæret, Vi hadde bla annet mye amerikansk militært utstyr lagrett i nord Norge under den kalle krigen, Mener det er de som sa at vi også lagret atomvåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde vi var med i Nato for å slippe å bli tatt av USA. Den bamsen borti Russland har mer enn nok trøbbel andre steder.

Jeg tror at en Norsk protest mot Usa sin terrorstøtte vil ha en effekt, det vil iallfall undergrave/motvirke en del av propagandajobben som har blitt gjort for å få ryggdekning for anti-Assadkampanjen i opinionen. Det vil tagge USA som de onde, eller iallfall svekke deres godhetsmerkelapp.

Vi er ikke store nok til å stoppe USA, men vi er store nok til å motarbeide deres propaganda littegrann, og sånn sett svekke rettferdigjøringen av deres terrorkampanje. Det vil bli vanskeligere for USA å kjøre sin anti-Assadkampanje desto flere små land som protesterer.

Kanskje du skulle kaste et blikk på et kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle kaste et blikk på et kart.

Norge er ikke en del av Russlands interessesfære og vi hadde ikke hatt noe å frykte fra russisk hold uten Nato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skulle kaste et blikk på et kart.

Syria er ikke nærmere USA, enn Norge er nært USA.

Russland grenser til Norge.

USA er en trussel for ethvert land som har for tette forbindelser til Russland, men så lenge vi har en fiendtlig tone med Russland, så er vi nok trygge for USA. NATO er også en sikkerhet mot USA-aksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...