Gå til innhold

AP er skyldig den ruineringen av Norge som kommer


uranus

Anbefalte innlegg

Men hvis det ikke er FrP sin feil at ting er som de er, fordi de sitter i mindretallsregjering, hvorfor er det da AP's skyld at ting er som de er? AP har ikke hatt en flertallsregjering siden tidlig 90-tall.

Hvis dere vil ha syndenes forlatelse for slike omstendigheter, så får dere nesten innrømme AP den samme raushet.

Selvsagt med det unntaket at AP har vært og fremdeles ER Norges STØRSTE parti. Men det er vel ikke så viktig for deg? Om det er over dobbelt så stort har vel ingenting med saken å gjøre?... saklig..

Anonymkode: 39889...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøyaktig hva mener du med "situasjonen i dag"?

Migrantkrisen, nedbemanning og investorflukt i oljebransjen, usikkerhet rundt velferdsstaten og mange andre ting. Kort sagt, dagens Norge og fremtidsutsiktene.

Anonymkode: ee22d...75c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrantkrisen, nedbemanning og investorflukt i oljebransjen, usikkerhet rundt velferdsstaten og mange andre ting. Kort sagt, dagens Norge og fremtidsutsiktene.

Anonymkode: ee22d...75c

Oljeprisen ville nok fortsatt cært lav, situasjonen i Syria ville vært den samme, og det ville vært like mange asylsøkere, uansett regjering. "Mange andre ting" kan jeg ikke forholde meg til, det er temmelig ullent. Så lenge alle politiske partier av betydning er enige om at velferdsstaten skal bestå, så er usikkerheten kun knyttet til omfanget av ytelsene.

Den største forskjellen er nok at om det hadde vært en AP-regjering i dag, ville Siv svingt seg til store retoriske høyder i sin kritikk av flyktingekrisen, og støtten til FrP ville sprengt skalaen. Jeg må si jeg unner dem å ha denne krisen i fanget. Som jeg alltid har sagt: En periode i regjering vil være en lærerik opplevelse både for FrP og partiets velgere.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

De som har skylda, er feige politikere over hele verden som ikke greier å få til en reell klimaavtale. Den flyktningstrømmen vi idag ser er bare småtteri i forhold til det som vil komme om vi ikke greier å holde oss under 2-gradersmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt med det unntaket at AP har vært og fremdeles ER Norges STØRSTE parti. Men det er vel ikke så viktig for deg? Om det er over dobbelt så stort har vel ingenting med saken å gjøre?... saklig..

Anonymkode: 39889...afc

De har heller ikke hatt flertall, og har måttet søke støtte fra sak til sak hos sine samarbeidspartier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det ikke er FrP sin feil at ting er som de er, fordi de sitter i mindretallsregjering, hvorfor er det da AP's skyld at ting er som de er? AP har ikke hatt en flertallsregjering siden tidlig 90-tall.

Hvis dere vil ha syndenes forlatelse for slike omstendigheter, så får dere nesten innrømme AP den samme raushet.

Der var SV\AP fanatikeren igjen ja ...

Hvem var det som aldri kunne få nok invandrere og kvoteflyktninger inn i landet i sommer? skulle jo ha titusenvis han Støre mens FRP egentlig sa at de ikke ville ha en eneste EN. Hvilket signal sendte det ut ? jo resultatet ser vi nå. 

Skylden AP har i dette er at de har motarbeidet en innstrammning av asyl og innvadringspolitikken i over 30år. 
Sammen med det der fanatiske partiet du stemmer på, som enda pr dags dato aldri kan få nok innvandrere og lykkejegere inn i landet. 

Det kommer til å bli et enormt problem når ferien avsluttes på hotellene og luksusen tar slutt. Når standarden senkes og de må ligge i telt så kommer de til å gå i gatene og gjøre opprør. Det blir neste fase, må man virkelig komme dit før du også våkner opp??

Anonymkode: b9100...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var SV\AP fanatikeren igjen ja ...

Hvem var det som aldri kunne få nok invandrere og kvoteflyktninger inn i landet i sommer? skulle jo ha titusenvis han Støre mens FRP egentlig sa at de ikke ville ha en eneste EN. Hvilket signal sendte det ut ? jo resultatet ser vi nå. 

Skylden AP har i dette er at de har motarbeidet en innstrammning av asyl og innvadringspolitikken i over 30år. 
Sammen med det der fanatiske partiet du stemmer på, som enda pr dags dato aldri kan få nok innvandrere og lykkejegere inn i landet. 

Det kommer til å bli et enormt problem når ferien avsluttes på hotellene og luksusen tar slutt. Når standarden senkes og de må ligge i telt så kommer de til å gå i gatene og gjøre opprør. Det blir neste fase, må man virkelig komme dit før du også våkner opp??

Anonymkode: b9100...5d9

FrP var klar til å gå med på 7500 kvoteflyktninger,. Omfanget av asylkrisen tror jeg ikke noen forutså på det tidspkt, forøvrig. Vi har lovgivning og har ratifisert avtaler som tilsier at alle som søker asyl, vil få sin søknad vurdert. Jeg har ikke sett noe til at FrP har utformet en poltikkk som endrer på dette.

Ansvaret for denne krisen ligger ikke hos noe norsk parti, den ligger hos det internasjonale samfunn som i flere år så krisen bygge seg opp uten å gjøre noe effektivt med det.

Å anklage AP for en lite stram asylpolitikk, syns jeg er en anelse urimelig, siden Norge under AP utviklet en politikk som var såpass streng at FN mener at den mulignes bryter med flere av konvensjonene som Norge har ratifisert. AP's politikk var omtrent så streng som den kunne være, og jeg har ikke akkurat sett noe til at den blåblå regjeringen har maktet å komme med noen vesentlige forbedringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP var klar til å gå med på 7500 kvoteflyktninger,. Omfanget av asylkrisen tror jeg ikke noen forutså på det tidspkt, forøvrig. Vi har lovgivning og har ratifisert avtaler som tilsier at alle som søker asyl, vil få sin søknad vurdert. Jeg har ikke sett noe til at FrP har utformet en poltikkk som endrer på dette.

Ansvaret for denne krisen ligger ikke hos noe norsk parti, den ligger hos det internasjonale samfunn som i flere år så krisen bygge seg opp uten å gjøre noe effektivt med det.

Å anklage AP for en lite stram asylpolitikk, syns jeg er en anelse urimelig, siden Norge under AP utviklet en politikk som var såpass streng at FN mener at den mulignes bryter med flere av konvensjonene som Norge har ratifisert. AP's politikk var omtrent så streng som den kunne være, og jeg har ikke akkurat sett noe til at den blåblå regjeringen har maktet å komme med noen vesentlige forbedringer.

De var klar til det pga de ikke hadde noe valg. Du snakker som om de foreslo det selv. 

Et parti som har gjort en stram asyl innvandring til sitt varemerke gjennom siste 30år. Særlig på bekostning av hvor upopulært det har vært vil jeg si at har vært rimelig forutsigende dagens situasjon. Så den der må du mye lengre ut på landet med. 

FRP sin politikk iforhold til samtlige prosesser rundt asylsøkere og annen innvandring har vært veldig klar. Hadde den politikken vært materialisert og vært på plass idag så hadde vi hatt kontrollen. 

Lovverket vi har etablert idag er som et resultat av rødgrønn innflytelse med AP i spissen. Det man man må ta verdensrekorder i å haste godkjenne nye lover som beskytter oss litt mer er ikke uten grunn. Fremdeles så karaktiserer du asyl politikken til AP som lite stram ? ..javel nå begynner jeg å lure på om du troller? 

Den blåblå regjeringen har foreslått og godkjent flere nye endringer allerede som svar på manglende regelverk som lekker som en sil. Følger du ikke litt med på nyhetene engang?  

Anonymkode: b9100...5d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var klar til det pga de ikke hadde noe valg. Du snakker som om de foreslo det selv. 

Et parti som har gjort en stram asyl innvandring til sitt varemerke gjennom siste 30år. Særlig på bekostning av hvor upopulært det har vært vil jeg si at har vært rimelig forutsigende dagens situasjon. Så den der må du mye lengre ut på landet med. 

FRP sin politikk iforhold til samtlige prosesser rundt asylsøkere og annen innvandring har vært veldig klar. Hadde den politikken vært materialisert og vært på plass idag så hadde vi hatt kontrollen. 

Lovverket vi har etablert idag er som et resultat av rødgrønn innflytelse med AP i spissen. Det man man må ta verdensrekorder i å haste godkjenne nye lover som beskytter oss litt mer er ikke uten grunn. Fremdeles så karaktiserer du asyl politikken til AP som lite stram ? ..javel nå begynner jeg å lure på om du troller? 

Den blåblå regjeringen har foreslått og godkjent flere nye endringer allerede som svar på manglende regelverk som lekker som en sil. Følger du ikke litt med på nyhetene engang?  

Anonymkode: b9100...5d9

FrP har kunnet prate høyt og usammenhengende i 30 år fordi de aldri klarte å få makt. Nå har de fått det, og det viser seg at de ikke har spesielt mye nytt å komme med når de må forholde seg til virkeligheta.

Politikk er det muliges kunst, sies det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP har kunnet prate høyt og usammenhengende i 30 år fordi de aldri klarte å få makt. Nå har de fått det, og det viser seg at de ikke har spesielt mye nytt å komme med når de må forholde seg til virkeligheta.

Politikk er det muliges kunst, sies det.

De kom med flyseteavgift. De suger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP var klar til å gå med på 7500 kvoteflyktninger,. Omfanget av asylkrisen tror jeg ikke noen forutså på det tidspkt, forøvrig. Vi har lovgivning og har ratifisert avtaler som tilsier at alle som søker asyl, vil få sin søknad vurdert. Jeg har ikke sett noe til at FrP har utformet en poltikkk som endrer på dette.

Ansvaret for denne krisen ligger ikke hos noe norsk parti, den ligger hos det internasjonale samfunn som i flere år så krisen bygge seg opp uten å gjøre noe effektivt med det.

Å anklage AP for en lite stram asylpolitikk, syns jeg er en anelse urimelig, siden Norge under AP utviklet en politikk som var såpass streng at FN mener at den mulignes bryter med flere av konvensjonene som Norge har ratifisert. AP's politikk var omtrent så streng som den kunne være, og jeg har ikke akkurat sett noe til at den blåblå regjeringen har maktet å komme med noen vesentlige forbedringer.

Så streng som den kunne være? Med FN sin klage som målestokk?!! FN klager på alle og enhver (og har omtrent null troverdigvet, men det er en annen diskusjon). 

SELVSAGT er Norge blant de snilleste guttene i klassen når det gjelder å slippe inn migranter. Les og lær:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Grafene-som-viser-hvor-i-Europa-det-er-enklest-a-fa-asyl-8205431.html 

jeg kan forresten legge til at arbeiderpartiet på mange måter har vært mitt parti. Deres fokus på velferdsstaten, arbeid til folket, og like muligheter for alle. Jeg stemte ikke ved forrige valg, men jeg ville nok ha stemt ap om jeg hadde gjort det.

Dessverre er dagene da AP leverte en god politikk for Norge over. Det vi nå trenger er tøffe politikere med ryggrad, slike som Kallemyr og Anundsen. Verden er ikke den samme, og det nytter ikke med følsomme, intellektuelle menn som Stoltenberg eller Støre i lederposisjoner lengre. Det er veldig trist i grunn. 

Endret av yxnyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, AP streng asylpolitikk??? Dagens vits. Vi ser nå at man panisk trumfer igjennom innstramming etter innstramming på rekordtid, mens AP tidligere hevdet at man ikke kunne gjøre innstramminger fordi man hadde "internasjonale forpliktelser". Med andre ord, ren løgn. Norge har i årevis vært en honningkrukke med vanvittige ytelser og rettigheter for asylsøkere. Når halve verden nå banker på døra strammes det til i panikk. 

Anonymkode: 87de8...cc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi ser hva som foregår i landet med flyktningkrisen som vil gjøre oss fattigere enn rett etter andre verdenskrig så er det utrolig mange spørsmål som dukker opp. Hva slags lovverk finnes her i landet? Hva slags politikere har lagt til rette for at disse parasittene kan suge oss tomme for alt tidligere generasjoner har jobbet beinhardt for å skaffe? Som tror det er ressurser nok til å hjelpe hele verden?

Arbeiderpartiet... Et parti som vil hindre private helsetjenester, men vi har godeste Støre som kjøper private helsetjenester når det passer og Jørgen Foss som betalte slankeoperasjon av egen lomme fordi han mente han ville dø i kø. Disse menneskene er de samme som snakker varmt om systemet! De aner ikke hva de driver med, hvorfor skal vi stole på sånne hyklere? Hvorfor skal vi stole på at de vet best om innvandring? De har ingen forutsetninger for å mene noe som helst. De har ikke engang integritet.

Hva mener dere som stemte Ap og SV? Sverige kollapser rundt oss, man kjenner nærmest bakken riste. Tror dere Norge er skånet for det samme? Er dere fortsatt vennlig innstilt mot innvandring? Og vennligst ikke pek på hvem som styrer akkurat nå. Roma ble ikke bygget på én dag.

 

Bare les Camp of the saints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, AP streng asylpolitikk??? Dagens vits. Vi ser nå at man panisk trumfer igjennom innstramming etter innstramming på rekordtid, mens AP tidligere hevdet at man ikke kunne gjøre innstramminger fordi man hadde "internasjonale forpliktelser". Med andre ord, ren løgn. Norge har i årevis vært en honningkrukke med vanvittige ytelser og rettigheter for asylsøkere. Når halve verden nå banker på døra strammes det til i panikk. 

Anonymkode: 87de8...cc2

Hvilke innstramminger er det du tenker på, mer spesifikt? Og hvorfor mener du at "internasjonale forpliktelser" er en vits?

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, AP streng asylpolitikk??? Dagens vits. Vi ser nå at man panisk trumfer igjennom innstramming etter innstramming på rekordtid, mens AP tidligere hevdet at man ikke kunne gjøre innstramminger fordi man hadde "internasjonale forpliktelser". Med andre ord, ren løgn. Norge har i årevis vært en honningkrukke med vanvittige ytelser og rettigheter for asylsøkere. Når halve verden nå banker på døra strammes det til i panikk. 

Anonymkode: 87de8...cc2

Hvordan mener du AP alene ha skylden for den største flykning katastrofen vi ser i Middelhavet?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Mange av flyktningene kommer sjøveien fra Libya. Hvilke land var det som bombet Libya og fjernet Gaddafi? Stoltenberg regjeringen var den mest aggressive regjeringen siden Vidgun Quisling. Soldater i Afghanistan, bombing av Libya, aggressiv retorikk mot Israel og fordømming av Assad. Typisk norsk arroganse. Denne flyktningstrømmen er et resultat av dårlig vestlig lederskap over lengre tid.

Regjeringen Stoltenberg har hovedansvaret for ødelegglesen av Libya med påfølgende flyktningeaksellerasjon. Men de andre partiene protesterte ikke. Regjeringen Solberg har hovedansvaret for ytterligere flyktningeøkning fordi de ikke sterkt motarbeider USA sin støtte til de opposisjonelle terroristene som angriper staten Syria. Når stater blir angrepet, skadet og kanskje ødelagt, så legges landet åpent for banditter, ikke minst organiserte banditter. Mange banditter er islamistisk organisert.

Vår krigs- og utenrikspolitikk har påvirket flyktningestrømmen i veldig stor grad. Bare tenk på hvor mange som kom hit fra Syria i høst, sammenlignet med f.eks i 2010?

Egentlig kan man si at USA med sin støtte til opposisjonelle terrorister i Syria har hovedansvaret for den store strømmen til Europa nå, og følgelig at flyktningene bør sendes til de som fikk fart på dem, nemlig til USA. Dette har jeg aldri hørt hverken Erna eller Børge antyde, så da får de heller sette opp telt i hagen til Erna og Børge, og alle de andre unnfalne politikerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen Stoltenberg har hovedansvaret for ødelegglesen av Libya med påfølgende flyktningeaksellerasjon. Men de andre partiene protesterte ikke. Regjeringen Solberg har hovedansvaret for ytterligere flyktningeøkning fordi de ikke sterkt motarbeider USA sin støtte til de opposisjonelle terroristene som angriper staten Syria. Når stater blir angrepet, skadet og kanskje ødelagt, så legges landet åpent for banditter, ikke minst organiserte banditter. Mange banditter er islamistisk organisert.

Vår krigs- og utenrikspolitikk har påvirket flyktningestrømmen i veldig stor grad. Bare tenk på hvor mange som kom hit fra Syria i høst, sammenlignet med f.eks i 2010?

Egentlig kan man si at USA med sin støtte til opposisjonelle terrorister i Syria har hovedansvaret for den store strømmen til Europa nå, og følgelig at flyktningene bør sendes til de som fikk fart på dem, nemlig til USA. Dette har jeg aldri hørt hverken Erna eller Børge antyde, så da får de heller sette opp telt i hagen til Erna og Børge, og alle de andre unnfalne politikerene.

Så lenge vår utenrikspolitikk blir diktert av et USA-ledet Nato og vår økonomiske politikk, via EØS, er underlagt et udemokratisk og nyliberalistisk EU, så kan man stille seg spørsmålet om hvorvidt vi i det hele tatt kan kalle oss et fritt land. Det spiller ikke så stor rolle hvem som faktisk sitter på Stortinget så lenge de viktigste politiske beslutningene uansett tas av teknokrater i Brussel og generaler i Washington DC. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna, er hun liksom ikke statsminister, eller er hun bare guvernør?

Hva skjer dersom politikerne våre begynner å fortelle at de faktisk er i styringa?

Vil det gå greit eller vil vi angripes av USA-støttede opposisjonelle med rakettvåpen og det som verre er?

Er norske politikere svake fordi de er feige?, oppkjøpt?, dumme?,

eller rett og slett så kloke at de ikke kødder med USA?

Det er ialllfall kostbart å være så svak at man lager seg selv en så stor flyktningestrøm.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...