Gå til innhold

Eksen hans kontakter oss hele tiden..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i lengre tid plages av min samboers eks kjæreste. Hun legger meg til på facebook og instagram annen hver dag og skriver sider på sider til min kjæreste. Dette er noe jeg lenge har sakt at ikke går utover forholdet vårt, men nå har hun begynt å kontakte svigermor da hun fant ut jeg var gravid. Noe som knuste henne fordi han fikk barn før hun .. Jeg blir gal, hun klarer å snike seg inn i livet våres selv om min samboer sier han er fullstendig ferdig. Vi har også svært åpen dialog om hva som skjer, så jeg stoler på at det ikke skjer noe bak ryggen.

 

Eksen har også ny samboer og sier at han er det beste som har hendt. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg vil ikke at hun skal øderlegge forholdet vårt!

Anonymkode: abcb1...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørres ut som hun bare er plagsom, ikke at hun ødelegger. Blokk henne på facebook og instagram, og samboeren din blokker henne på telefonen. Be svigermor fortelle henne at hvis dere ønsker kontakt så snakker dere med henne selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er å blokkere henne fra alle mulige arenaer i livet deres. Dere begge bør blokkere henne fra sosiale medier samt nummeret hennes. Ettersom samboeren din er helt ferdig med henne trenger hun ikke å ødelegget forholdet deres med mindre dere lar henne gjøre det. 

Dersom hun ikke stopper etter dere har blokkert henne på alle kontaktområder kan dere anmelde henne for trakassering. 

Hva er det svigermor sier når hun kontakter henne da? 

Anonymkode: 4c603...964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg vil ikke at hun skal øderlegge forholdet vårt!

Anonymkode: abcb1...647

Det er en grunn til at hun tar kontakt - og det er fordi en av dere eller begge svarer henne. 

Kutte ut all kontakt, slett henne fra alle sosiale medier osv, ikke svar på sms eller snakk med henne om hun ringer dere..., da skal jeg garanterer dere at hun slutter etter en stund. 

Hun gjør dette fordi hun får noe ut av dette. Kutter dere ut belønningen hennes vil hun slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokker henne OVERALT slik at dere ikke ser at hun ønsker kontakt. Blokkerer du henne på facebook og instagram så kan hun ikke sende venne/følgeforespørsel og da slipper du å forholde deg til henne. Det samme må du gjøre på mobil; anrop, sms og mms. Og overalt andre steder der hun kan nå deg, mail, twitter, snapchat og alle andre steder. Det samme må samboeren din også gjøre, OG dere må hjelpe svigermor med å gjøre det. Blokker, blokker, blokker. Fly under radaren.

Anonymkode: efe4b...668

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en mistanke til at han oppfordrer til kontakt med henne ( skjult ), eller er det alltid hun osm tar kontakt? Responderer mannen din på hennes kontakt?

Anonymkode: 5ca68...276

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg godtar aldri forespørsler fra henne, jeg tar aldri kontakt. Som jeg vet tar heller aldri sambo kontakt. Han er veldig sånn "Jeg fikk en melding i dag, vil du se" ... For alt jeg vet kan han ha skrevet først, men det ser ikke sånn ut i meldingene. Vi har kuttet all kontakt, vi snakker ikke tilbake (ytterst sjeldent hvertfall - bare om det går helt over styr på meldinger). Hun lider av "alvorlig depresjon" sier hun, og det er min samboers feil. Derfor hun tar mye kontakt. Tydeligvis nådde dette bunnen da jeg ble gravid før henne. Det er nesten så jeg har skyldfølelse for å være gravid for at hun skal føle seg bra. 

Om vi blokkerer henne vil hun sikkert skrive brev. Hun er helt gæren... Jeg blir gal, og det går på forholdet vårt. Ikke hennes tydeligvis.. Jeg ønsker ikke la meg påvirke av slikt, men nå er det kommet til et punkt hvor jeg bare ikke holder ut at hun skriver og skriver annenhver natt i to-tre tiden... Jeg er rådløs, og ønsker bare å få leve livet mitt med samboer uten at ekser skal innblande seg - det er jo en grunn for at de er ekser, er det ikke?

Anonymkode: abcb1...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dette pågått, egentlig? Hvor lenge har deg og samboer vært sammen?

Anonymkode: e1dd0...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vell pågått så lenge jeg kan huske, ikke så ofte som nå det siste halvåret. Men fortsatt så lenge jeg kan huske, en liten melding her, en venneforespørsel osv.. Vi har vært sammen i litt over tre år år, samboere litt over to. 

 

Anonymkode: abcb1...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes typen din høres tafatt ut. Han bør sette henne skikkelig på plass. Hvis du viser at du bryr deg, så tror hun du er sjalu og det synes hun vel bare er bra. Den eneste som kan nå inn til henne er sikkert typen din.

Om jeg var han ville jeg sagt at nå må hun slutte å terrorisere med mld på natta osv. Og så ville jeg sagt at vi blokkerer henne fra nå av. "Prøver du å ta kontakt på annen måte, vil du bli anmeldt". Punktum. Ikke noe fiks faks og å gå rundt grøten.

Anonymkode: efd14...cb5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider


HVa er det hun skriver side opp og side ned om da?

Når du sier at hun legger deg til på facebook og instagram annenhver dag, betyr det at hun sletter deg som venn like ofte?
Hva trigger at hun sletter deg?

Anonymkode: 3aef0...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver om hva som gikk galt i deres forhold, hva min samboer gjorde feil. Sangtekster og sanger, dagen sin, spørr om han og oss. Hvordan jeg er iforhold til henne? Hva jeg gjør som ikke hun gjorde? osv.. 

Når du sier at hun legger deg til på facebook og instagram annenhver dag, betyr det at hun sletter deg som venn like ofte?
Hva trigger at hun sletter deg?

Jeg godtar aldri, jeg avslår forespørselen. Iblandt lar jeg den bare ligge lenge, alle kan trekke en venneforespørsel - hun sender så på nytt slik at jeg skal få opp notifications! 

Anonymkode: abcb1...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skriver om hva som gikk galt i deres forhold, hva min samboer gjorde feil. Sangtekster og sanger, dagen sin, spørr om han og oss. Hvordan jeg er iforhold til henne? Hva jeg gjør som ikke hun gjorde? osv.. 

Jeg godtar aldri, jeg avslår forespørselen. Iblandt lar jeg den bare ligge lenge, alle kan trekke en venneforespørsel - hun sender så på nytt slik at jeg skal få opp notifications! 

Anonymkode: abcb1...647

Det er noe som heter BLOKKERING. Da kan hun ikke sende melding, mail, ringe, sende venneforespørsel osv. 

Dette er jo ganske enkelt, du (og kjæresten) må rett og slett blokkere henne overalt. Instagram, Facebook, telefonen, mailen osv.

Anonymkode: e1dd0...63c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godtar aldri forespørsler fra henne, jeg tar aldri kontakt. Som jeg vet tar heller aldri sambo kontakt. Han er veldig sånn "Jeg fikk en melding i dag, vil du se" ... For alt jeg vet kan han ha skrevet først, men det ser ikke sånn ut i meldingene. Vi har kuttet all kontakt, vi snakker ikke tilbake (ytterst sjeldent hvertfall - bare om det går helt over styr på meldinger). Hun lider av "alvorlig depresjon" sier hun, og det er min samboers feil. Derfor hun tar mye kontakt. Tydeligvis nådde dette bunnen da jeg ble gravid før henne. Det er nesten så jeg har skyldfølelse for å være gravid for at hun skal føle seg bra. 

Om vi blokkerer henne vil hun sikkert skrive brev. Hun er helt gæren... Jeg blir gal, og det går på forholdet vårt. Ikke hennes tydeligvis.. Jeg ønsker ikke la meg påvirke av slikt, men nå er det kommet til et punkt hvor jeg bare ikke holder ut at hun skriver og skriver annenhver natt i to-tre tiden... Jeg er rådløs, og ønsker bare å få leve livet mitt med samboer uten at ekser skal innblande seg - det er jo en grunn for at de er ekser, er det ikke?

Anonymkode: abcb1...647

Igjen: Ta ansvar og blokker henne OVERALT. Hvorfor i herrens navn vil dere ikke gjøre det? Dere lar henne jo plage dere! Og det er jo så enkelt å blokkere! Begynner hun å sende brev så får dere anmelde henne.

Anonymkode: efe4b...668

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor godtar mannen din dette? Han høres nokså tafatt ut...

Vet du hvor lenge siden de var sammen?

Anonymkode: 5ca68...276

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet hennes nye samboer om dette? Hva sier eventuelt han?

Anonymkode: e9d99...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å være så tafatt. B.L.O.K.K.E.R! 

Anonymkode: 68957...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blokkerer man noen ifra mail?

Anonymkode: 5ca68...276

Hva slags maskin og programmer har du? Det var superlett i outlock, bare huke av øverst i posten så vidt jeg husker.

På Mac er det Ctrl + storbokstavknappen + J

Da går de rett i søpla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...