Gå til innhold

FORSIKRING hund spiste hodelykt


silkhand

Anbefalte innlegg

hunden min fikk tak i hodelykta mi, som kostet 3500,- ny. Hun spiste den selfølgelig opp da det var inatt å jeg lå å sov. 

Får jeg noe igjen på forsikringen? Evt hvilken forsikring. Innbo? Hundeforsikringen? Hjelp :()

 

 

EDIT: Hunden har ikke SPIST lykten. Den har ødelagt ledninger som gjør at lykten er ubrukelig. Glass og batteri er inntakt. Bare slapp av. Jeg gir ikke 'faen i hunden min' bare for jeg ikke nevnte dette i første innlegg

Endret av silkhand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hunden min fikk tak i hodelykta mi, som kostet 3500,- ny. Hun spiste den selfølgelig opp da det var inatt å jeg lå å sov. 

Får jeg noe igjen på forsikringen? Evt hvilken forsikring. Innbo? Hundeforsikringen? Hjelp :()

Har dere vært hos dyrlegen?

Var det batterier i hodelykten, så er det livsfarlig å svelge for dyr og mennesker

Og glasset i lykten! Har hunden spist opp glasset + lyspæren også?

Anonymkode: 6c86a...670

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk innboforsikringen. Du har kanskje enn super/tabbe et eller annet klausul som dekker dette. 

Anonymkode: 67725...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært hos dyrlegen?

Var det batterier i hodelykten, så er det livsfarlig å svelge for dyr og mennesker

Og glasset i lykten! Har hunden spist opp glasset + lyspæren også?

Anonymkode: 6c86a...670

Denne. ?

Anonymkode: 44dd2...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud kvinne/mann. 
Drit i hodelykten. Hva med hunden?! 

Hodelykten til 3500,- var vist viktigere enn hundens ve og vel :ohmy:

Anonymkode: 10217...285

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hodelykt kostet 39 kroner på Obs, jeg har en annen som kostet 79 kroner fra en sportsbutikk. Hva gjør din hodelykt som mine ikke kan? Hvis det ikke er noen forskjell kan jeg selge deg en av mine for 599.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hodelykt kostet 39 kroner på Obs, jeg har en annen som kostet 79 kroner fra en sportsbutikk. Hva gjør din hodelykt som mine ikke kan? Hvis det ikke er noen forskjell kan jeg selge deg en av mine for 599.

Bra! :fnise:

Anonymkode: 6c86a...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare på spørsmålet til TS: Hvordan skal vi vite hvilken forsikring du har? Dersom du ikke har en bra innboforsikring er nok egenandelen høyere enn det hodelykten din kostet. Men du kan jo poste hvilken forsikringer du har, så kan vi lese vilkårene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud kvinne/mann. 
Drit i hodelykten. Hva med hunden?! 

Hodelykten til 3500,- var vist viktigere enn hundens ve og vel :ohmy:

Anonymkode: 10217...285

Men i svarte ... At hun ikke spør om hjelp til hva hun skal gjøre med hunden trenger faktisk ikke bety at hun gir faen, hun kan like gjerne ha det under full kontroll og allerede ha vært hos veterinæren. Eller så kan det tenkes at "spist opp" er en talemåte, og i praksis betyr "tygget i stykker så den ikke lenger kan brukes men ikke på en måte som er farlig for hunden". Dette vet dere ikke, så hold igjen litt på fordømmelsen til dere har mer info.

Å spørre hvordan det går med hunden er helt innenfor, men å automatisk gå ut ifra at hun gir blaffen fordi hun ikke spør hva hun skal gjøre med den er ikke greit. Vent med anklagene til hun har svart på hvordan det går med den. Om det da viser seg at hun er en uansvarlig hundeeier kan jeg være enig i karakteristikkene, men inntil videre er de tatt helt ut av det blå. 

Anonymkode: 28e46...631

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men i svarte ... At hun ikke spør om hjelp til hva hun skal gjøre med hunden trenger faktisk ikke bety at hun gir faen, hun kan like gjerne ha det under full kontroll og allerede ha vært hos veterinæren. Eller så kan det tenkes at "spist opp" er en talemåte, og i praksis betyr "tygget i stykker så den ikke lenger kan brukes men ikke på en måte som er farlig for hunden". Dette vet dere ikke, så hold igjen litt på fordømmelsen til dere har mer info.

Å spørre hvordan det går med hunden er helt innenfor, men å automatisk gå ut ifra at hun gir blaffen fordi hun ikke spør hva hun skal gjøre med den er ikke greit. Vent med anklagene til hun har svart på hvordan det går med den. Om det da viser seg at hun er en uansvarlig hundeeier kan jeg være enig i karakteristikkene, men inntil videre er de tatt helt ut av det blå. 

Anonymkode: 28e46...631

Er det ikke uansvarlig å la hunden være med ting den ikke skal spise?

For å ta et eksempel lot jeg en gang hunden til eksen være alene med en hel form special brownies, hunden ble helt mongo i flere dager av å spise det. Var jeg ikke uansvarlig i dette tilfellet (svar seriøst, dersom du er enig i meg skal jeg vise dette til henne)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på hvordan "spesialbrowniene" (eller hodelykten) var oppbevart. Enkelte hunder er mestere til å finne ting å tygge på som de helst ikke skulle fått tak i, det er nesten like vanskelig å "hundesikre" en leilighet som å "barnesikre" den. Jeg skulle likt å se den hundeeieren med noen års erfaring på baken som aldri har fått tygget i stykker noe potensielt farlig eller dyrt. 

Anonymkode: 28e46...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med hunden??

Anonymkode: f3d7f...aa6

tror du virkelig jeg ikke har sjekket at alt er fint med den? Jo den har det fint, har ikke SPIST lykten i den forstand, men ødelagt ledninger. Glass og batteri er inntakt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

hunden min fikk tak i hodelykta mi, som kostet 3500,- ny. Hun spiste den selfølgelig opp da det var inatt å jeg lå å sov. 

Får jeg noe igjen på forsikringen? Evt hvilken forsikring. Innbo? Hundeforsikringen? Hjelp :()

 

 

EDIT: Hunden har ikke SPIST lykten. Den har ødelagt ledninger som gjør at lykten er ubrukelig. Glass og batteri er inntakt. Bare slapp av. Jeg gir ikke 'faen i hunden min' bare for jeg ikke nevnte dette i første innlegg

Her på KG er det helt vanlig å få en overhaling istedet for svar på det man spør om :fnise:

Innboforsikringen min har en egenandel på 3.000 så jeg ville sjekket hvordan det ligger an med egenandel på innboforsikringen før jeg foretok meg noe mer. 

Å ha hund medfører ofte at ting blir ødelagt. Jeg har opplevd det flere ganger og det har de fleste jeg kjenner som har hund. Det betyr IKKE at man ikke bryr seg om hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her på KG er det helt vanlig å få en overhaling istedet for svar på det man spør om :fnise:

Innboforsikringen min har en egenandel på 3.000 så jeg ville sjekket hvordan det ligger an med egenandel på innboforsikringen før jeg foretok meg noe mer. 

Å ha hund medfører ofte at ting blir ødelagt. Jeg har opplevd det flere ganger og det har de fleste jeg kjenner som har hund. Det betyr IKKE at man ikke bryr seg om hunden sin.

TAKK. Jeg elsker hunden min over alt. Har hatt henne i 4 år nå. Jammen er det lenge siden hun har tygd ihjel noe . For jeg er blitt flink å hundesikre ting :P men av og til skjer uhjell! Og klart jeg har ordnet opp med helsa til hunden min . Det var jo ikke DET jeg trengte hjelp til når jeg la ut dette innlegget. Så ja, takk. For at du ikke trekker konklusjoner :D 

Har forresten fått ordnet opp i forsikringen nå. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste forsikringer har jo en egenandel, som ofte kan beløpe seg til omtrent det samme som den ødelagte gjenstanden. Hvordan er det med din forsikring (innbo det går på regner jeg med) og egenandel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste forsikringer har jo en egenandel, som ofte kan beløpe seg til omtrent det samme som den ødelagte gjenstanden. Hvordan er det med din forsikring (innbo det går på regner jeg med) og egenandel...?

fikk ordnet det på innbo, fikk 2500,- :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...