Gå til innhold

Mannen er så utrolig treg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang vi skal noe, er mannen alltid sist med å bli klar. Vi skulle vært hos mine foreldre klokken 2 i dag, og det tar 30 minutter å kjøre fra oss. 

Barnet var klar for over en time siden, og sitter og venter omtrent hver gang. Vi setter henne i gang med å pakke til overnatting eller hva hun vil ha med seg, fordi barn pleier å bruke lang tid. Joda, hun brukte ca en halvtime, men mannen er FREMDELES ikke ferdig! Og dette gjelder hver gang vi skal noe. Nå er han i dusjen og har alltid 2-7 ting han "bare skal" før vi drar. Jeg gir opp. :(

Andre i situasjonen som har gode råd til vår trege familie? Jeg synes det er flaut å komme for sent til steder, noe han alltid får oss til å bli. Det eneste han rekker er jobben på morgenen. 

Og jeg som trodde det var kvinner som brukte lang tid. Vel, ikke når man får mann og barn... Da snur det. 

Anonymkode: 07ae6...5cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann er og treg... har begynt å si at vi skal være framme en time før vi egentlig skal noen ganger :PHvis vi skal til foreldrene hans så sier han bare at de klarer å vente, jeg synes det er frekt å ikke møte opp til fastsatt tid, spesielt til middag. Før var jeg alltid i god tid, men nå føler jeg at vi alltid kommer i siste liten.

Anonymkode: de9c1...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si at du kjører om 5-10 min. Også kjører du. Så får det være opp til han om han blir hjemme, tar taxi eller får noen andre til å kjøre.

Hvis man ikke syns det er så flaut å ikke komme tidsnok så vil det nok ikke forandre seg så lenge du faktisk venter på ham. Han har jo ikke så mange grunner til å forandre seg så lenge alle rundt ham tilpasser seg at han er treg.

Anonymkode: 42414...fc4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Sånn er Pappa også: "jeg skal bare ta meg noe å spise først" - "Jeg må bare en tur på do (nummer to), og så drar vi" - "Jeg må bare ta meg noe å spise først"

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater folk som innbiller seg at hele verden venter på de. Min mann er slik også. Siste tiden har jeg bare begynt å dra fra han. Jeg og barna har tenkt å møte presis og så får han komme dinglende senere på et eller annet vis.

Anonymkode: cceb6...5d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er og treg... har begynt å si at vi skal være framme en time før vi egentlig skal noen ganger :PHvis vi skal til foreldrene hans så sier han bare at de klarer å vente, jeg synes det er frekt å ikke møte opp til fastsatt tid, spesielt til middag. Før var jeg alltid i god tid, men nå føler jeg at vi alltid kommer i siste liten.

Anonymkode: de9c1...a5d

Jeg har angst for å komme for sent til ting, så må si det er en liten mismatch mellom meg og mannen der... Å være sent ute skaper dårlig stemning for meg, og jeg kan bli irritert når vertskapet kommenterer at de har ventet på oss. 

Misliker selv når andre kommer for sent. Heldigvis er klokken 2 kun et ca klokkeslett for mine foreldre, og middagen er ikke før 4 (tror de kjenner "oss"...). 

TS

Anonymkode: 07ae6...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si at du kjører om 5-10 min. Også kjører du. Så får det være opp til han om han blir hjemme, tar taxi eller får noen andre til å kjøre.

Hvis man ikke syns det er så flaut å ikke komme tidsnok så vil det nok ikke forandre seg så lenge du faktisk venter på ham. Han har jo ikke så mange grunner til å forandre seg så lenge alle rundt ham tilpasser seg at han er treg.

Anonymkode: 42414...fc4

I dag skal vi overnatte til i morgen, så må ha han med. Men at jeg dra uten han neste gang, absolutt! For nå er det nok. 

Kommenterte at vi skulle vært der for 45 minutt siden:

"Straks klar, skal bare...". Åååååårh!!!

Anonymkode: 07ae6...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke bare du som har det sånn. Jeg har alltid likt å heller være der ti minutter før enn komme for seint. I ungdommen hadde jeg ei venninne som antagelig var født for seint. Hun kom ALLTID for seint, og da snakker vi ikke om minutter... En gang jeg hadde invitert henne og mannen på middag kom de to timer etter avtalt tid (mannen var jo ikke noe bedre). Nå har vi så og si ingen kontakt, jeg orker ikke bruke tid på henne. 

Min samboer kan nok også "jobbe" sakte hvis han skal noe. Mens jeg raser rundt for å bli ferdig, så har han såååå god tid. Mens jeg pakker to dager i forveien, pakker han rett før han skal ut døra. Dermed må jeg pakke alt det andre vi skal ha med fordi han ikke har tid. 

Anonymkode: 3e9d1...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ompalompa24

Dette var akkurat som å lese om typen min! Alltid for sent ute, og kommer alltid for sent! Syns sånt er kjempe pinlig, men alle som kjenner han vet at dette er "normalt". Dersom jeg maser på han, blir han sur og mener det er min skyld siden jeg maser at vi er sent ute. Dersom jeg mot en formodning skulle være 2-3 min. etter skjema en gang, ja, da kan du banne på at han setter himmel og hav i bevegelse og gir meg en skjennepreken uten like for å være sent ute. Oh, the irony! Han er sjef der hvor han jobber, så han forsover seg så og si hver dag og, men det får ingen konsekvenser for han siden det ikke er noen "over" han. Hadde nok hatt godt av en oppvekker! Noen folk eier rett og slett ikke tidsbegrep eller forståelse for tid. Jeg har begynt å si at vi skal møte en time før vi egentlig skal, for å være sikker på at vi rekker det vi har planlagt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke bare du som har det sånn. Jeg har alltid likt å heller være der ti minutter før enn komme for seint. I ungdommen hadde jeg ei venninne som antagelig var født for seint. Hun kom ALLTID for seint, og da snakker vi ikke om minutter... En gang jeg hadde invitert henne og mannen på middag kom de to timer etter avtalt tid (mannen var jo ikke noe bedre). Nå har vi så og si ingen kontakt, jeg orker ikke bruke tid på henne. 

Min samboer kan nok også "jobbe" sakte hvis han skal noe. Mens jeg raser rundt for å bli ferdig, så har han såååå god tid. Mens jeg pakker to dager i forveien, pakker han rett før han skal ut døra. Dermed må jeg pakke alt det andre vi skal ha med fordi han ikke har tid. 

Anonymkode: 3e9d1...1a9

Det verste er at dette er hver (!) gang, hvor han har mange ting som skal gjøres før vi kan dra. Ettersom at jeg vet at han har lim i rævva, så pleier jeg å sende han i dusjen osv en time før, men da kan han ende opp med å sitte på do den tiden, for så å være like treg uansett. Han skulle bruke 3 minutter i dusjen for en time siden, og satt seg på do. Der ble han sittende og jeg håper nå vi rekker middagen til klokken fire. 

Anonymkode: 07ae6...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra når du har sagt dere må reise. Han kommer til å bli reist ifra noen ganger, ja. Men dette virker som den eneste måten denne personen lærer på.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (voksne)bror er også sånn:P At han kommer seg på jobb om morran er meg uforståelig. Ikke er han i stand til å skynde seg heller, han har ett tempo, og det er det. Alle andre vet at han bruker en time i dusjen, og minst en halvtime på å få på seg klær og dra kammen gjennom håret, likevel går han ikke i dusjen før 20 min før vi skal ut døra. Hver. Gang. Vi har kommet for sent til selskaper, begravelser, bryllup, fly/tog/bus osv. Klarte til slutt å overtale min mor til å la ham selv kjenne på konsekvensene selv, og da han selv måttte ut med penger til ny flybillett for å komme seg hjem fra ferie(ja, vi reiste fra ham!), så ble det brått slutt på det der. Han er fremdeles for sen, men ikke med 60 min, mer 5-10 min.

Anonymkode: 89c66...1f1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen. Mannen her i huset er også utrolig treg og han bruker mye lengre tid på badet enn undertegnede. 

Selv om jeg passer på at jeg selv og tre barn inkludert en baby er påkledd, rene og pene, før vi skal dra, så må vi alltid vente på ham. Det er ufattelig irriterende iblant, selv om jeg vet at han er sånn. 

Når vi f.eks skal kjøre hjem fra et sted, kan jeg gi ham beskjed 5 minutter før jeg tenker å begynne å forberede avgang, at han kan sørge for at treåringen får på yttertøyet. Likevel klarer jeg å skifte på den minste, mase på den største ( som er en typisk " skal bare type" ) pakke alt i bilen og vente i fem til ti minutter, før han er ferdig, enda de begynte samtidig som jeg begynte å skifte på den minste. 

Iblant lurer jeg nesten på om det er et triks for at jeg skal gjøre alt, men tror egentlig ikke det.

Det rare er at han er usedvanlig kjapp til det meste av andre ting han skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samboeren til søsteren min er likedan. Prøv å si at dere skal være der 1 time før dere egentlig skal :)

Anonymkode: 9020c...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (voksne)bror er også sånn:P At han kommer seg på jobb om morran er meg uforståelig. Ikke er han i stand til å skynde seg heller, han har ett tempo, og det er det. Alle andre vet at han bruker en time i dusjen, og minst en halvtime på å få på seg klær og dra kammen gjennom håret, likevel går han ikke i dusjen før 20 min før vi skal ut døra. Hver. Gang. Vi har kommet for sent til selskaper, begravelser, bryllup, fly/tog/bus osv. Klarte til slutt å overtale min mor til å la ham selv kjenne på konsekvensene selv, og da han selv måttte ut med penger til ny flybillett for å komme seg hjem fra ferie(ja, vi reiste fra ham!), så ble det brått slutt på det der. Han er fremdeles for sen, men ikke med 60 min, mer 5-10 min.

Anonymkode: 89c66...1f1

Uff, det er faktisk det verste. Vi kom i hans farmors begravelse akkurat på tiden, og måtte sitte bak fordi familien ikke holdt av plass og kirken var full... Og har en tanke på at uten meg ville han glemt igjen seg selv, for til min bror sin konfirmasjon måtte han kjøre tilbake (30 min hver vei) fordi JEG ikke hadde tatt med/på han dress-skoene. Han gikk glipp av kirken... Konfirmasjonen til egen fetter skulle han bake kake, hvor han en halvtime før vi MÅTTE dra begynte å dille med noe han hadde sett på nett som pynt. Det ble ikke kake, men heldigvis hadde de nok! 

For dere som anbefaler å si fra om at det er en time før, det fungerer faktisk ikke... På ett eller annet vis er vi over en time for sen og helt ærlig har jeg gitt opp....

TS

Anonymkode: 07ae6...5cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert

Hver gang vi skal noe, er mannen alltid sist med å bli klar. Vi skulle vært hos mine foreldre klokken 2 i dag, og det tar 30 minutter å kjøre fra oss. 

Barnet var klar for over en time siden, og sitter og venter omtrent hver gang. Vi setter henne i gang med å pakke til overnatting eller hva hun vil ha med seg, fordi barn pleier å bruke lang tid. Joda, hun brukte ca en halvtime, men mannen er FREMDELES ikke ferdig! Og dette gjelder hver gang vi skal noe. Nå er han i dusjen og har alltid 2-7 ting han "bare skal" før vi drar. Jeg gir opp. :(

Andre i situasjonen som har gode råd til vår trege familie? Jeg synes det er flaut å komme for sent til steder, noe han alltid får oss til å bli. Det eneste han rekker er jobben på morgenen. 

Og jeg som trodde det var kvinner som brukte lang tid. Vel, ikke når man får mann og barn... Da snur det. 

Anonymkode: 07ae6...5cc

Min eks har komet tidsnok EN gang iløpet av femtn,15 år! Være seg selskaper,møter og andre avtaler.

Jeg resignerte,for intet nyttet.Vi ble vant til å vente på han,ingen gad irritere seg.Vi startet om vi måtte,så fikk han dukke opp når han kom.Men,det er respektløst.Normalt sett.Sier litt om egoet,og lite om omtanke for andre.

Dere kunne jo dratt uten han.Det ville blitt litt humoristisk,film det :-) sorry,har ingen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For dere som anbefaler å si fra om at det er en time før, det fungerer faktisk ikke... På ett eller annet vis er vi over en time for sen og helt ærlig har jeg gitt opp....

Da reiser du ifra ham et par ganger. Han har godt av det, selv om det nok kommer til å skape litt dårlig stemning. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks har komet tidsnok EN gang iløpet av femtn,15 år! Være seg selskaper,møter og andre avtaler.

Jeg resignerte,for intet nyttet.Vi ble vant til å vente på han,ingen gad irritere seg.Vi startet om vi måtte,så fikk han dukke opp når han kom.Men,det er respektløst.Normalt sett.Sier litt om egoet,og lite om omtanke for andre.

Dere kunne jo dratt uten han.Det ville blitt litt humoristisk,film det :-) sorry,har ingen gode råd.

Haha! Kommer til å gjøre det i fremtiden, dæven så forbannet han kommer til å bli, men nok er nok! Greit nok å passe på at jeg og barnet er kledd, men når han selv tar på seg joggesko til dressen, og gir meg skylden fordi jeg ikke hadde lagt dress-skoene i bilen?? 

Elsker mannen, men akkurat det med å beregne tid.... akk. Også er det kvinner som er sett på som de trege?? Har ALDRI kommet for sent til noe, vel, før jeg møtte mannen. 

Var nervøs for at han skulle komme for sent til bryllupet vårt i sommer, så jeg inviterte et vennepar til å overnatte med han natta før. Venninna fiksa brudepiken (barnet) og kjæresten hennes fikk ansvar for å passe på at mannen kom seg opp på morran. Han vet ikke at det er grunnen til at de sov der, og tror det var tilfeldig at de trengte et sted å overnatte. :) 

Anonymkode: 07ae6...5cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser du ifra ham et par ganger. Han har godt av det, selv om det nok kommer til å skape litt dårlig stemning. 

Ja, neste gang drar jeg uten! Fortalte at jeg syntes det var dumt at vi igjen er sent ute og at han må beregne tiden bedre. Dagens unnskyldning var at han ikke hadde hørt noe om at vi skulle være der klokka 2... Får begynne med post-it lapper og henge de opp rundt omkring i hus, for mannen var fullt klar over klokkeslettet! 

Godt å få ut frustrasjonen et sted i dag) :)

ts

Anonymkode: 07ae6...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...