Gå til innhold

Hvor mye bruker du på jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså på

Gaver:

Ekstra mat og godis:

Juletre, julepynt og julekalender:

Nytt antrekk:

Evt. annet og hva:

 

Hvis du kun vet totalsummen, altså det som oversiger et vanlig månedsbudsjett så kan du skrive det :)

 

Anonymkode: aff2c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette året er litt spesielt fordi det er første året vi feirer jul hjemme og hadde lite julepynt/ting fra før. Så mye har vi vært nødt til å kjøpe i år.

Gaver: Ca 6000 kr.

Ekstra mat og godis: Ikke kjøpt ennå. Vi skal til Sverige, men regner med at vi bruker rundt 2000 kr mer enn vi vanligvis gjør på matbudsjettet i desember til alle kaker som skal bakes, mat osv. Det blir da 6000 kr for hele desembermåned. Det inkluderer mat for to stykker + 2 katter + julemiddag, godis og julebakst.

Juletre, julepynt og julekalender: 4000 kr. Vi har kjøpt fint og stort kunstig juletre til 1000 kr, så det blir en engangssum og håper å ha treet i mange år. Jeg bruker 1000 kr på julekalender, samboer bruker rundt 500 kr og så har vi brukt rundt 1500 kr på annen julepynt (hadde litt fra før), adventsstjerner til å ha i vinduene, adventsstake, juletrelys, juletrematte osv. 

Nytt antrekk: 500 kr for kjole og samboer får ny dress til jul, kostet 1000 kr.

Evt. annet: Goro- og krumkakejern for 698 kr til sammen, utstyr til julekakebakst på ca 1000 kr.

Så det blir en dyrere jul enn vanlig, men en del av det er heldigvis noe vi kun trenger å bruke penger på én gang. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså på

Gaver:

Ekstra mat og godis:

Juletre, julepynt og julekalender:

Nytt antrekk:

Evt. annet og hva:

 

Hvis du kun vet totalsummen, altså det som oversiger et vanlig månedsbudsjett så kan du skrive det :)

 

Anonymkode: aff2c...88c

Gaver: 1500kr
Ekstra mat og godis 0kr (Reiser hjem til mine foreldre i julen) 
Juletre, julepynt og julekalender: 400 kr
Nytt antrekk: 0kr. Har tenkt til å bruke en kjole jeg har liggende. 
Annet og hva: 350 kroner. Litt ny sminke, falske vipper, strømpebukser osv. 

Anonymkode: b1241...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver: Jeg kjøper til 10 stk, har kanskje brukt 1500 til sammen(jeg lager mye for hånd).

Ekstra mat og godis: Nå ferier jeg enn så lenge jul hjemme hos mine foreldre så har ikke noen nevneverdige ekstra utgifter der. Min bror pleier å kjøpe godis(twist, marsipan, smultringer osv.), og jeg står for dessert(vi bytter hvert år).

Juletre, julepynt og julekalender: Har ikke plass til sånt på hybelen gitt:P Har en julekalender da, en sånn vanlig "kjedelig" en med sjokolade i som jeg har fått av kjæresten min.

Nytt antrekk: Bruker det jeg har fra før.

Evt. annet og hva: Nei, må bli reisen hjem det, kom på ca. 1000kr tur retur. Og litt vin og sånt, kanskje 400kr?

Så totalt bruker jeg 3200-ish vil jeg tro som kun har med jul å gjøre. Men går ikke i minus på noe vis. Begynner gjerne med julegavene i oktober, så sprer det jo utover:)

Anonymkode: 535c2...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaver: 2600 kr

Ekstra mat og godis: Vet ikke, men sikkert ikke mer enn 1000 kr ekstra enn på en vanlig måned.

Juletre, julepynt og julekalender: 0 kr. Jeg har et kunstig juletre og all dekorasjon har jeg jo fra før.

Nytt antrekk: 0 kr. Trenger ikke noe nytt.

Evt. annet og hva: Vi skal fiere hos venner, så det er mulig vi kjøper noe med oss dit. 200 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg og kjæresten har første jul som samboere har det blitt litt ekstra utgifter, da vi har lyst til å pynte leiligheten og lage litt stemning sammen før vi drar hjem til våre familier :)

Gaver: 2600 kr

Ekstra mat og godis: Ikke så mye ekstra, ettersom jeg skal hjem til mine foreldre til jul, men kommer vel til å kjøpe meg en sjokoladenisse jeg kan ha til filmene på julaften.

Juletre, julepynt og julekalender: Har brukt kanskje 6-700 kr på falsk juletre, juletrepynt og julestjerne.

Nytt antrekk: 399,- 

Evt. annet og hva: Har ingen andre utgifter så vidt jeg kan komme på.. Litt alkohol til diverse fester i romjula og togbillett hjem.

Anonymkode: f52bd...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver: ca 7000

Ekstra mat og godis: har ingen besøk hjemme hos meg, så det ekstra dreier seg om julekaker, gløgg og juleøl til eget forbruk, ca 500 kr

Juletre, julepynt, julekalender; har ikke tre eller kalender, pynt har jeg fra tidligere, bruker vel 100 kr på lilla og røde lys. 

Nytt antrekk: 700 kr til ny kjole i år

Anonymkode: a92dd...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel det samme som tidligere år, 20.000-25.000,-

Skal du betale det alene? Går det meste til gaver? Mange å kjøpe til? :)

Anonymkode: aff2c...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor så mange her bruker så lite på gaver. Med samboer, nevøer, nieser, søsken og foreldre skal det godt gjøres å være under noen tusen? Jeg og mannen har vel nesten 20 gaver vi skal kjøpe.

Samlet sett bruker jeg og mannen ca 10 000 til jul. Ca 6000 på gaver, litt på pynt, juletre og en del på mat og litt egenandel til ulebord, juleverksted og andre tilstellninger. 

I år gir ikke jeg og mannen gaver til hverandre, og skal ikke feire hjemme så i år holder vi oss vel til 6000 tipper jeg.

Anonymkode: 160d6...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-3 tusen på gaver og ellers ingenting. Har pynt - vil ikke ha tre. Og har penklær. Penger og godis blir som andre uker.

Anonymkode: b8af2...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye penger på å møte folk i desember i alle fall. Venninnejulebord etc...

Anonymkode: 549ae...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hockeyfrue

Gaver: Gaven til samboeren ble ganske dyr i år, i tillegg har jeg mange andre å kjøpe til, så vil tippe jeg ender på rundt 20.000 kr der. 

Ekstra mat og godis: Vi feirer hos foreldrene våre, så det blir ingen store ekstrautgifter her. Går vel kanskje litt mer godteri og brus enn vanlig, så kan plusse på ca 1000 kr på vårt vanlige matbudsjett. Da er vi på 7500 kr her. 

Juletre, julepynt og julekalender: Har kjøpt inn 24 forskjellige whiskey til samboerens julekalender (fryktelig dum og dyr idé, men ville liksom ikke gi meg halvveis), så har brukt minst 10.000 kr på det. Neste år får han en sjokoladekalender.... Vi har bare kjøpt inn en stjerne til å ha i vinduet og adventsstake + lys foreløpig, så vi har brukt ca 3000 kr på det. Vi skal ha edelgran i år, men det kjøper vi nærmere julaften. I tillegg trenger vi ny juletrepynt, så litt usikker på hvor mye vi ender opp på. 

Nytt antrekk: Kjøpte ny kjole for et par måneder siden som jeg skulle ha til julebordet, så den kommer jeg til å bruke også på julaften. Det blir derfor ikke noe særlig utgifter i denne kategorien, bortsett fra en ny strømpebukse. 

Evt. annet: Kommer ikke på noe her, men ser det blir dyrt nok uansett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kjøper gave til ca 500kr til hver av mine 4 nærmeste familiemedlemmer.
  • Får servert all julemat, betaler ingenting. Har brukt ca 100kr på grøt- og pepperkakeingredienser. Nonstop dro opp prisen ganske kraftig.
  • Pynt: 20kr Julekalender til meg selv: blir sikkert 50kr.
  • Antrekk: kjole til 300kr.
  • Øl: blir sikkert en tusenlapp mer enn vanlig pga gjensyn med gamle venner + svakhet for fancy juleøl.
  • Flybillett hjem: 1600kr.

 Singel kvinne 27 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor så mange her bruker så lite på gaver. Med samboer, nevøer, nieser, søsken og foreldre skal det godt gjøres å være under noen tusen? Jeg og mannen har vel nesten 20 gaver vi skal kjøpe.

Anonymkode: 160d6...016

For min del fordi jeg ikke har samboer, nevøer eller nieser. Har også avtale med mine nærmeste venner om at vi aldri kjøper gaver til hverandre, og jeg kjøper ikke gaver til andre venner heller. 

Skulle gjerne droppet hele gavestyret med min nærmeste familie også, men to av fem er i mot, så da må vi fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i år ingenting ekstra å bruke i desember på f.eks julepynt. Men vi setter av ca 3500 kr på julemat, julestjerne og slikt til jul og nyttårsfeiring. Vanligvis bruker vi mellom 500-1000 kr i uken på mat, så det er jo en del over det vi vanligvis bruker.

Ellers er alle gavene kjøpt fra før, de er kjøpt i løpet av året når vi har kommet over noe som passer perfekt til de aktuelle. Men vi ender vel opp med kanskje 5000 i gaver totalt? Det er utenom gavene jeg og mannen gir hverandre. 

Så bruker vi mellom 200-500 kr totalt på godis til julestrømpe (alle har hver sin strømpe). 

Brukte kanskje 1500 kr på pakkekalender til guttungen i år (første år på lenge at det ble slik kalender), jeg brukte ca 200 kr på mannen sin og så aner jeg ikke hva han har brukt på kalender til meg. 

Lys brukte vi 300 kr på. Elsker å tenne lys nå på denne tiden så. 

 

Alt utenom julemat og lys har vi kjøpt lenge før desember, og takk og lov for det ettersom det skjedde noe nå som tok en svært stykke av hele desemberbudsjettet vårt. Vi feirer jul hjemme og inviterer familie hit, spiser kanskje borte en dag i julen, men neppe mer enn det. Ellers så bruker vi ingenting på nye juleantrekk og lignende. 

Anonymkode: 9d198...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...