Gå til innhold

keisersnitt : Når kom melka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt råmelk og melk fra dag 1, men svært lite. Første tre dagen pumpet jeg kun ut 10 ml. Nå en uke etter snittet får jeg kun ut 25 ml om jeg sitter 10 min på hvert bryst. Når kan jeg forvente at jeg får mer? Melka renner jo når jeg ikke ammer og pumper og lille får i seg mye for hun får masse melk overalt som hun søler når hun drikker av meg, men må ha mme i tillegg. 

Anonymkode: 48346...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk melk på dag tre, men det var lite første uka. Derfor måtte vi også supplere med MME i starten. Dette hadde heldigvis ikke noen sammenheng med hvordan melkeproduksjonen faktisk ble, fordi jeg fikk mye melk etterhvert. Jordmor sa til meg at det er vanlig med litt treg start etter keisersnitt. Lykke til, det går seg nok til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over, fikk melk på dag to eller tre, men det var lite og vi gav mme den første uka. 
Fikk også mye melk etterhvert og har ikke hatt behov for noe tillegg etterpå. 

Legg til baby så ofte som mulig, la h*n henge på deg hele dagen om du må den første tiden så går det seg forhåpentligvis til. 
Hvis det strømmer for fort når h*n ligger der kan jeg anbefale 'ringeklokke-trikset', altså at du trykker brystvorta inn i puppen som du ville gjort med enn ringeklokke og holder i 15sek, det stopper strømmen og da blir der kanskje litt mindre søl? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke, og så tok det vel enda en ukes tid før jeg produserte for fullt. Det har gått betydelig raskere etter de vaginale fødslene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumping kan ikke brukes som indikator på hvor mye eller lite melk du har. Babyen er mye flinkere enn pumpa. Selv har jeg alltid slitt med å få ut noe som helst ved pumping, men har fullammet i 6 måneder uten problemer. 

Anonymkode: 906d1...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter keisersnitt og pumping med industripumpe (som jeg leide på Rikshospitalet) 6-7 ganger/døgn tok det vel 3-4 dager før det kom litt melk, etter ca 10 dager var vi ordentlig igang. 

Produksjonen var aldri særlig mer enn ca 400 ml på det meste, per døgn. Sank etter 5 uker og ved uke 8 var det kanskje 100 ml i døgnet. All tid brukt på pumping føltes rimelig bortkastet da. 

Anonymkode: 5e94a...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...