Gå til innhold

Førstegangsgravid, trenger litt hjelp!


-luring-

Anbefalte innlegg

hei ! :)

Jeg er førstegangsgravid å er 6+2. Jeg har hatt helt sinsykt vondt i brystene i de siste to ukene og en del strekk/press smerter i magen. Jeg har allerede vært til gu, da jeg hadde ett svangerskap utenfor livmor sist jeg var gravid. Fosteret sitter der det skal å vi er mildt sagt overlykkelige! 

Nå i de to siste dagene har jeg ikke kjent noe spesielt i magen, annet enn at jeg føler meg litt stiv. Puppene er nesten ikke ømme lengre heller. Jeg er redd jeg holder på å miste symptomene. Kan dette kan være begynnelse på sa? 

Skjønner at dere ikke kan svare på om dette er en sa, men kanske noen har opplev det samme? Jeg er redd å nervøs hær jeg sitter å skriver til dere. Tror ikke jeg klarer å miste en gang til! :icon_frown:

Uff... Håper alt er normalt... Jeg er jo ikke så langt på vei, så kanskje flere symptomer kommer etter hvert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er en sa eller ikke kan jeg ikke svare på, men det er jo noen ganger slik at symptomer kommer og går under graviditeten. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at symptomene kommer og går i starten. Så lenge du ikke har smerter eller blør bør du prøve å slappe av :)

Anonymkode: 63d1d...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at symptomene kommer og går i starten. Så lenge du ikke har smerter eller blør bør du prøve å slappe av :)

Anonymkode: 63d1d...f2d

Smerter trenger ikke å være en indikasjon på at noe er galt. Så langt har jeg tidvis hatt sterke smerter gjennom hele svangerskapet, men alt ser ut til å være i skjønneste orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at symptomene kommer og går i starten. Så lenge du ikke har smerter eller blør bør du prøve å slappe av :)

Anonymkode: 63d1d...f2d

takk for svar :) jeg har ikke noen blødninger, annet enn et lite tørk med (beklager åpenheten) oransje utflod i går. Har heller ikke noe smerter, så da skal jeg prøve å gjøre som du sier: å slappe av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 og de eneste symptomene jeg har hatt så langt er at jeg er trøttere og mer svimete enn vanlig. I tillegg til litt mild kvalme når jeg er sliten/sulten. Ingen smerter eller strekninger el. I forrige graviditet kjente jeg meg ikke gravid i det hele tatt.  Så det er nok ikke nødvendigvis noe feil selv om du ikke har symptomer hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hdde ingen kroppslige symptomer de første 12-14 ukene annet enn kvalme/oppkast.... Så er nok svært individuelt. Og tegnene kommer og går veldig også... 

Anonymkode: df7de...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 og de eneste symptomene jeg har hatt så langt er at jeg er trøttere og mer svimete enn vanlig. I tillegg til litt mild kvalme når jeg er sliten/sulten. Ingen smerter eller strekninger el. I forrige graviditet kjente jeg meg ikke gravid i det hele tatt.  Så det er nok ikke nødvendigvis noe feil selv om du ikke har symptomer hele tiden :)

takk for svar :-) ja håper at alt er som normalt. Godt å høre at det er flere som ikke har så mange symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :-) ja håper at alt er som normalt. Godt å høre at det er flere som ikke har så mange symptomer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del mensmurringer og ømme bryster de første ukene, så gikk det helt over og jeg hadde ikke noen flere symptomer før jeg kom over i andre trimester og magen begynte å vokse. Er i uke 27 nå og har vært på flere kontroller, alt ser helt normalt ut. Som flere sier, symptomer kan komme og gå uten at det nødvendigvis er noe galt :) Er du veldig bekymret så kan du kontakte legen og be om en sjekk. Eventuelt gå til privat UL. Enkelte private tar seg tid med en gang i sånne tilfeller.

Anonymkode: e02cf...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...