Gå til innhold

Har mer lyst til å feire jul med foreldrene mine enn med samboer og barna hans. Kan jeg gjøre det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt er hos pappaen i år. 

Slik at det blir kun jeg og samboeren og hans barn. Jeg har bodd her i 1 år, og har aldri feirer jul uten familien min. (Flytta hit i fjor, og tidligere bodde jeg i samme by som mine foreldre og resten av familien og slekta mi).

jeg synes tanken på å ikke feire jul med dem er bare trist. Ifjor var samboer med meg hjem til foreldrene mine og feiret jul der sammen med barnet mitt og resten av slekta. Barna hans bar til moren deres. Mens i år når barnet mitt ikke er med meg, føles det litt meningsløst å sitte her sammen med dem. Det er bare kjæresten og barns hans liksom. Mulig foreldrene hans kommer hit men. Det blir liksom ikke det samme. 

Er det tåpelig av meg om jeg stikker av på den måten? Vet jo han vil ha meg her med dem, men jeg må vel få lov til å tenke litt på meg selv også? Vi feiret jo jula sammen i fjor, jeg og samboer og barnet mitt. Mens i år blir det liksom så tomt uten henne. Føler at om jeg skal ha en skikkelig fin jul uten at hun er med oss så vil jeg hjem. Jeg er så skjelden hjemme. Er redd jula skal bli tom og litt ødelagt om jeg skal sitte her. Ikke kan jeg lage ribbe heller. Ikke kan jeg bake.. Det kommer til å bli litt koselig. Det blir ikke jul. Ikke jul sånn som jeg vil ha den.  

Hva synes dere? 

Neste år vil vi jo være sammen igjen. Siden da er datteren nmin hos meg igjen. Jeg risikerer en potte sur samboer her nå. For han kommer til å reagere...

Anonymkode: c6f51...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulighet for at samboeren din og barnet hans kan feire Jul sammen med deg hos din familie?

Anonymkode: d5285...5a9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet for at samboeren din og barnet hans kan feire Jul sammen med deg hos din familie?

Anonymkode: d5285...5a9

egentlig ikke.. 

Dårlig økonomi og lang reiseveg er dårlige kombinasjoner. Flyreise er det beste alternativet hvis ikke må vi kjøre veldig langt. Og på vinterføre vet jeg ikke helt om jeg ville satset på det. Flybilletter for 4 stk blir alt for dyrt for oss dessverre. 

TS 

Anonymkode: c6f51...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke.. 

Dårlig økonomi og lang reiseveg er dårlige kombinasjoner. Flyreise er det beste alternativet hvis ikke må vi kjøre veldig langt. Og på vinterføre vet jeg ikke helt om jeg ville satset på det. Flybilletter for 4 stk blir alt for dyrt for oss dessverre. 

TS 

Anonymkode: c6f51...403

Jeg forstår.

Er det mulighet for å invitere dine foreldre hjem til dere?

Det er viktig at du snakker med samboeren din og forklarer hvordan det er for deg, slik at du kan oppnå forståelse fra han

Jeg forstår deg

Håper at du finner en god løsning og at dere får en fin Jul!

Anonymkode: d5285...5a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass egoistisk at jeg hadde gjort det som jeg hadde mest lyst til. :) Hvis jeg hadde vært i en situasjon der jeg ikke hadde barnet mitt hos meg ved juletider så hadde jeg nok ikke storkost meg med min kjæreste og hans barn. Nei, da hadde jeg heller reist hjem eller et annet sted der jeg visste jeg ville hatt det greit. Forstår at det blir sure miner hos denne samboeren din, men da må du nesten velge hva som betyr mest, din lykke eller hans. Og om det er verdt å muligens risikere forholdet deres.

Har vært i et forhold der jeg tok mer hensyn til hva som var greit for min samboer enn hva jeg hva jeg hadde lyst til og det tjente jeg ingenting på i det lange løp. Aldri igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er kun du, han og et barn? Hvis du drar, blir det jo enda kjipere for han og barnet. Hvis min samboer hadde gjort noe sånt, kunne jeg begynt å revurdere forholdet. Jeg mener at enten bør du feire sammen med dem, eller ta dem med til familien din. Med mindre det selvfølgelig er greit for samboeren at bare du drar. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du egentlig sammen med mannen? Det var første spm jeg begynte å lure på, og et konkret varselslys når du ikke ønsker å ha noe med familien hans å gjøre på juleaften.

Hans intensjoner er klare - selv om han sikkert syntes det var rart å bli med deg så ble han med fordi han elsker deg. Dine derimot...? Du ønsker ikke å lage nye tradisjoner med mannen, hva gjør du med han da?

Anonymkode: 11196...7fe

Jeg kan prøve å lage nye tradisjoner med dem, men ikke uten barnet mitt. 

Men uansett uten barnet mitt eller ikke...jul uten familien min er ikke optimal. Den beste jula for min del er alle, slik vi hadde det Ifjor. Men jeg skjønner jo at vi ikke kan ha det sånn hvert år. så det er liksom derfor jeg prøver å finne det nest beste...

det betyr ikke at jeg ikke er glad i han. Jeg bare føler ikke det blir det samme uten familie. Jul = familie og slekt. Besøk og kos. Det blir det ikke noe av her. Fordi hans slekt er ikke like imøtekommende og inviterer aldri oss på noe. De er ikke spesielt inkluderende. Jeg bare frykter at vi blir sittende alene hele jula. Dårlig råd har vi også. Blir liksom bare julemat på julaften. Ellers blir det vel kjøttboller og spagetti i romjula. Hva for slags jul er det liksom.. 

Anonymkode: c6f51...403

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun du, han og et barn? Hvis du drar, blir det jo enda kjipere for han og barnet. Hvis min samboer hadde gjort noe sånt, kunne jeg begynt å revurdere forholdet. Jeg mener at enten bør du feire sammen med dem, eller ta dem med til familien din. Med mindre det selvfølgelig er greit for samboeren at bare du drar. 

han har to barn så de blir tre. Pluss at foreldrene hans mulig kommer på besøk på julaften. Så han blir jo ikke alene.

TS 

Anonymkode: c6f51...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å lage nye tradisjoner med dem, men ikke uten barnet mitt. 

Men uansett uten barnet mitt eller ikke...jul uten familien min er ikke optimal. Den beste jula for min del er alle, slik vi hadde det Ifjor. Men jeg skjønner jo at vi ikke kan ha det sånn hvert år. så det er liksom derfor jeg prøver å finne det nest beste...

det betyr ikke at jeg ikke er glad i han. Jeg bare føler ikke det blir det samme uten familie. Jul = familie og slekt. Besøk og kos. Det blir det ikke noe av her. Fordi hans slekt er ikke like imøtekommende og inviterer aldri oss på noe. De er ikke spesielt inkluderende. Jeg bare frykter at vi blir sittende alene hele jula. Dårlig råd har vi også. Blir liksom bare julemat på julaften. Ellers blir det vel kjøttboller og spagetti i romjula. Hva for slags jul er det liksom.. 

Anonymkode: c6f51...403

Dette er trist å høre. Kan dere finne en løsning slik at dere har mer penger til Julemat?

Hvis ditt barn hadde vært hos deg og din samboer denne Jula, er det så dårlig økonomisk stelt med dere at det hadde blitt slik da også med maten?

Anonymkode: d5285...5a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trist å høre. Kan dere finne en løsning slik at dere har mer penger til Julemat?

Hvis ditt barn hadde vært hos deg og din samboer denne Jula, er det så dårlig økonomisk stelt med dere at det hadde blitt slik da også med maten?

Anonymkode: d5285...5a9

nei jeg kan dessverre ikke trylle frem penger :P 

og ja, det hadde ikke vært annerledes om barnet mitt hadde vært hos oss. Fortsatt like dårlig råd. 

Jeg er student skjønner du. Og får ikke tak i nokndeltidsjobb. Bi låner penger av familien hele tiden. Nesten hver mnd. Har ikke nok til våre egne regninger enkelte ganger. 

Men sånn er det. Blir noen triste julefeiringen fremover. Er bare derfor jeg ønsker å gjøre den minst mulig trist for meg selv når jeg har sjansen. Drar jeg hjem så vil jeg kunne greie å feire jul uten at denne økonomiske bekymringen henger over meg 24/7.

 

Anonymkode: c6f51...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg kan dessverre ikke trylle frem penger :P 

og ja, det hadde ikke vært annerledes om barnet mitt hadde vært hos oss. Fortsatt like dårlig råd. 

Jeg er student skjønner du. Og får ikke tak i nokndeltidsjobb. Bi låner penger av familien hele tiden. Nesten hver mnd. Har ikke nok til våre egne regninger enkelte ganger. 

Men sånn er det. Blir noen triste julefeiringen fremover. Er bare derfor jeg ønsker å gjøre den minst mulig trist for meg selv når jeg har sjansen. Drar jeg hjem så vil jeg kunne greie å feire jul uten at denne økonomiske bekymringen henger over meg 24/7.

 

Anonymkode: c6f51...403

Uff så trist at dere har så dårlig råd. Håper at dere snart får bedre økonomi.

Jeg forstår deg.

Snakk med kjæresten din om dette som du skriver til oss om. Kanskje kan du være halve Juleferien hos dine foreldre og resten av Juleferien sammen med kjæresten og barna hans?

Anonymkode: d5285...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så trist at dere har så dårlig råd. Håper at dere snart får bedre økonomi.

Jeg forstår deg.

Snakk med kjæresten din om dette som du skriver til oss om. Kanskje kan du være halve Juleferien hos dine foreldre og resten av Juleferien sammen med kjæresten og barna hans?

Anonymkode: d5285...5a9

det har jeg tenkt på selv. Komme hjem 3. eller 4. juledag eller noe. Da har ungene hans dratt til mora si men det kan ikke jeg gjøre noe med. Jeg og samboer får iallfall feire halve jula sammen, og nyttårsaften i det minste:) 

Skal prøve å lufte dette for han iløpet av morradagen. Må prøve å si det på en fin måte. Men det blir ikke lett :-/ 

Anonymkode: c6f51...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg tenkt på selv. Komme hjem 3. eller 4. juledag eller noe. Da har ungene hans dratt til mora si men det kan ikke jeg gjøre noe med. Jeg og samboer får iallfall feire halve jula sammen, og nyttårsaften i det minste:) 

Skal prøve å lufte dette for han iløpet av morradagen. Må prøve å si det på en fin måte. Men det blir ikke lett :-/ 

Anonymkode: c6f51...403

Bare si hvordan du føler det når du ikke har barnet ditt hos deg, og at du trenger familien din. Jeg er sikker på at han har forståelse for dette, hvis han er forståelsesfull til vanlig.

Hvordan er han?

Ønsker deg lykke til, og håper at dere får en god samtale om dette, og at dere får en fin førjulstid og Juleferie!

Anonymkode: d5285...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble jo med deg til dine foreldre uten sine barn, så forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å gjøre det samme med han. Du burde virkelig høre med samboer hva han synes og vil, det synes jeg du skylder han.

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva om han tenker det samme som deg neste år igjen? Da har du barnet ditt, mens han har ikke sine. Så stikker han av fordi han ikke vil feire med dere? 

Jeg skjønner hva du mener og forstår deg godt, men synes det blir så feil. Skal du  kose deg med julemat i flere dager hos foreldrene dine, mens han skal spise spagetti?

Økonomien var dere vel klar over da dere flyttet sammen, også dette med barna. Jeg synes du skylder å feire med han og barna siden han feiret med deg og din familie i fjor. Dere er ett par og iallefall i jula 😊

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke.. 

Dårlig økonomi og lang reiseveg er dårlige kombinasjoner. Flyreise er det beste alternativet hvis ikke må vi kjøre veldig langt. Og på vinterføre vet jeg ikke helt om jeg ville satset på det. Flybilletter for 4 stk blir alt for dyrt for oss dessverre. 

TS 

Anonymkode: c6f51...403

Hva koster flybillettene tur/ retur for deg?

Kunne dere brukt de pengene til mat i Julen i steden?

Anonymkode: d5285...5a9

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å lage nye tradisjoner med dem, men ikke uten barnet mitt. 

Men uansett uten barnet mitt eller ikke...jul uten familien min er ikke optimal. Den beste jula for min del er alle, slik vi hadde det Ifjor. Men jeg skjønner jo at vi ikke kan ha det sånn hvert år. så det er liksom derfor jeg prøver å finne det nest beste...

det betyr ikke at jeg ikke er glad i han. Jeg bare føler ikke det blir det samme uten familie. Jul = familie og slekt. Besøk og kos. Det blir det ikke noe av her. Fordi hans slekt er ikke like imøtekommende og inviterer aldri oss på noe. De er ikke spesielt inkluderende. Jeg bare frykter at vi blir sittende alene hele jula. Dårlig råd har vi også. Blir liksom bare julemat på julaften. Ellers blir det vel kjøttboller og spagetti i romjula. Hva for slags jul er det liksom.. 

Anonymkode: c6f51...403

Det er alltid litt rart...! :)

Du må også tenke på at den som intet prøver intet vinner, kanskje foreldrene hans tror at du ikke liker dem. Du vil alltid kunne dra til dine foreldre dagen etter og være der et par dager hvis du føler for det. 
Jeg tror det vil være lurt for dere å stå samlet, siden du ønsker å være i familie med mannen du er glad i.

Ene venninna mi har valgt sånn som du tenker på, hun dro til sin familie hvert år og sa at han fikk dra til sin familie eller hennes alt ettersom hva han selv ville. Foreldrene hans har vært sååå såre på det, og kjæresten hennes har vært sååå sår på at familien hans er såpass lite viktig.
Jeg venter egentlig bare på at han skal klikke i vinkel og si at enten får hun tenke på hans familie ellers er han borte for alltid. Jeg mister respekten for henne litt etter litt pga dette.


Ønsk deg flybillett eller togbillett hjem til foreldrene dine og si at de ikke trenger å gi deg andre gaver i år. :)

Anonymkode: 11196...7fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et egoistisk holdning TS har.  Blir nok singel foor vedkommende aner det. At det gaar ann sutre og KUN tenke paa seg selv!.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...