Gå til innhold

Er jeg gjerrig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har denne som anonym jeg 😛

Jeg har idag fått kjøpt meg michael kors selma large veske for 2000 istedenfor nesten 4. Itillegg har jeg kjøpt acne skjerf til 600 og en god del sminke til ca 800. Altså den summen jeg brukte tilsvarer det en ny mk  veske ville koste meg. 

 

Jeg har råd til å kjøpe nytt, men jeg klarer nesten aldri å betale full pris.  Dette kjøpte jeg brukt. Jeg ser alltid etter tilbud og gode varer til salgs.  Helst brukt.  Jeg elsker brukt 

Min sparsomme kommer nok av at vi hadde lite penger i oppveksten og alt av penger gikk til utgifter. 

Kjøper dere brukt noen gang? 

Anonymkode: 3a632...f39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synest det. Tilbud/rabatt-folk har jeg lite til overs for.:fnise:

 

Ja, kjøper brukt en sjelden gang.

Anonymkode: f459e...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne som anonym jeg 😛

Jeg har idag fått kjøpt meg michael kors selma large veske for 2000 istedenfor nesten 4. Itillegg har jeg kjøpt acne skjerf til 600 og en god del sminke til ca 800. Altså den summen jeg brukte tilsvarer det en ny mk  veske ville koste meg. 

 

Jeg har råd til å kjøpe nytt, men jeg klarer nesten aldri å betale full pris.  Dette kjøpte jeg brukt. Jeg ser alltid etter tilbud og gode varer til salgs.  Helst brukt.  Jeg elsker brukt 

Min sparsomme kommer nok av at vi hadde lite penger i oppveksten og alt av penger gikk til utgifter. 

Kjøper dere brukt noen gang? 

Anonymkode: 3a632...f39

Jeg synes at det er flott at du kjøper brukt, da dette er bra både for miljøet og for din økonomi :)

Anonymkode: 38151...b58

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synest det. Tilbud/rabatt-folk har jeg lite til overs for.:fnise:

 

Ja, kjøper brukt en sjelden gang.

Anonymkode: f459e...87d

Hvorfor har du lite til overs for sånne folk ? Litt overdrevet 😂 Jeg fant ut at jeg heller kunne gi datteren til min venninne det dukkehuset hennes mor ikke har råd til . Så det jeg har spart har gått til en god sak da 

Anonymkode: 3a632...f39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er flott at du kjøper brukt, da dette er bra både for miljøet og for din økonomi :)

Anonymkode: 38151...b58

TTakk 😊😊

Anonymkode: 3a632...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ser helt bort i fra hva du brukte pengene på, så vil jeg mye heller kalle deg "fornuftig" enn "gjerrig".

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er du ikke. En pent brukt veske er jo en bonus å få billigere. Brukt sminke er verre:tongue:

Veska var helt strøken 😉 Nei æsj sminka var ikke brukt , men sterkt redusert i pris 

Anonymkode: 3a632...f39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du lite til overs for sånne folk ? Litt overdrevet 😂 Jeg fant ut at jeg heller kunne gi datteren til min venninne det dukkehuset hennes mor ikke har råd til . Så det jeg har spart har gått til en god sak da 

Anonymkode: 3a632...f39

Jeg synes det virker smålig, frekt og usmakelig. Vet ikke helt. Kanskje bare jeg som er overfladisk? :P men tenker liksom at mennesker som SKAL ha ting billig eller gratis beror seg på at andre betaler for dem. 

Anonymkode: f459e...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare lar middagsgjestene dine få ett glass vin hver, eller kjøper inn akkurat nok (eller kanskje tilogmed litt for lite) mat fordi du ikke vil punge ut for å ha litt ekstra, eller hvis du gir en femmer til han med bøssa utafor Rimi når du har over 200kr i mynt i lommeboka og mer en nok på konto -da vil jeg si du er gjerrig. Men å kjøpe brukt selv om du har råd til nytt ser jeg ikke på som å være gjerrig. Fint å være bevisst på både forbruk og gjenbruk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veska var helt strøken 😉 Nei æsj sminka var ikke brukt , men sterkt redusert i pris 

Anonymkode: 3a632...f39

Da er det jo bare å kjøpe. Hadde gjort det samme. Kjøper selv sminke på nett fordi det er billigere enn butikk noen ganger. Hvorfor bruke mer på noe du liker når du kan få det til redusert pris et annet sted? Kan til og med kjøpe en ekstra eller to ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis du bruker så mye som en kr på de dritstøgge Michael Korsveskene så kaster du pengene dine ut vinduet. 

Anonymkode: 54458...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerrig er et negativt ladet ord jeg har lite til overs, og slik jeg ser det kan man dele begrepet inn i to ulike konsepter.

Den ene siden går ut på å være sparsommelig med seg selv og sine materielle goder, som jeg liker og kalle sparsommelighet. Eventuelt nøysomhet :)

Og så har du de som er sparsommelig ovenfor andre enn seg selv i diverse situasjoner. Dette kaller jeg gjerrighet.

Endret av King in the North
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du kjøper ting på tilbud er en god vane. At du kjøper Michael Kors er en dealbreaker.

Anonymkode: 36951...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg ikke er gjerrig Med andre da. Liker ikke å sløse , men holder ikke igjen på mat å slikt. At jeg har med meg fast sum ut på byen når alle vennene og familien forventer at jeg skal spandere fylla er noe annet. Der har jeg full kontroll. Jeg tar ut for eksempel 2000 og lar det holde gjennom hele kvelden. Det vet også de andre så de slipper å regne med meg 

Anonymkode: 3a632...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke gjerrig. Jeg selger ofte ting på Finn og er takknemlig for at folk som deg vil kjøpe den brukte veska jeg. Mye bedre at du kjøper den enn at den ligger og støver ned i et skap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overhodet ikke. Å kjøpe brukt er bra. Bruk-og-ikke-kast, liksom. Men så avhenger det av hvor ofte du shopper brukt og hvor mye du egentlig trenger det du kjøper... Blir det for ofte kan du fort ende opp med å være sløsende, i stedet for gjerrig ;)

Anonymkode: e44ed...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør er å være sparsom, fornuftig og økonomisk. Å kjøpe brukt er også mer bærekraftig enn å kjøpe nytt. Å være gjerrig er å være gnien på det man deler med andre eller snylte på andre for å spare penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synest det. Tilbud/rabatt-folk har jeg lite til overs for.:fnise:

 

Ja, kjøper brukt en sjelden gang.

Anonymkode: f459e...87d

Hvorfor det? Hva er galt med å spare penger? Om en kjole til 2000,- blir satt ned til kr. 1000,- så er det jo samme kjolen, den har ikke forandret seg. Men det er klart, det er sikkert ikke samme status som å kjøpe til full pris, hvis slikt er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...