Gå til innhold

Barnet mitt gråter seg i søvn fordi det ikke har noen søsken:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi ønsket oss bare ett barn, men nå får vi dårlig samvittighet. Barnet vårt har det siste halve året savnet veldig ett søsken. Alle rundt barnet vårt har flere barn. H*n kan gråte seg i søvn av savnet. H*n våkner om natten og gråter fordi h*n ikke har noe søsken og savner det så mye. Er vi egoistiske?

Anonymkode: 03855...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både òg mener jeg. Men dere bør jo ikke få barn dere ikke vil ha. Vet ikke om det kan dekke savnet, men har barnet noen kjæledyr?

Anonymkode: 602a0...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi ønsket oss bare ett barn, men nå får vi dårlig samvittighet. Barnet vårt har det siste halve året savnet veldig ett søsken. Alle rundt barnet vårt har flere barn. H*n kan gråte seg i søvn av savnet. H*n våkner om natten og gråter fordi h*n ikke har noe søsken og savner det så mye. Er vi egoistiske?

Anonymkode: 03855...53b

Hvorfor bruke "h*n" når du i tillegg er anonym? Blir veldig smør på flesk... Gjør vel ikke noe om man skriver hun eller han. Ingen som kjenner deg igjen likevel. 

Anonymkode: f3e82...6b6

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er egoistisk å planlegge enebarn. At noen ikke kan få mer enn ett barn er en ting, men planlagt er det egoistisk ja. 

Anonymkode: e12f9...43e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere er ikke egoistiske.  Fokuser på hva som er positivt med å være enebarn. 

Anonymkode: 547d4...d41

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt merkelig ut at en 4-åring gråter pga manglende søsken. Er dette et stort tema hjemme hos dere?

Anonymkode: e3873...f2f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

vi ønsket oss bare ett barn, men nå får vi dårlig samvittighet. Barnet vårt har det siste halve året savnet veldig ett søsken. Alle rundt barnet vårt har flere barn. H*n kan gråte seg i søvn av savnet. H*n våkner om natten og gråter fordi h*n ikke har noe søsken og savner det så mye. Er vi egoistiske?

Anonymkode: 03855...53b

Uff,ikke lett for dere,men tenk at dette er en fase.Barn er gjennom faser hele tiden,pga hva de ser,opplever og tenker.

Dere vil bare ha et barn,og det er deres avgjørelse.Selv har jeg flere søsken og er sjeleglad for det.

Men enebarn klarer seg fint de.Dere har bestemt ett barn av en grunn.Og da er den sikkert fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo ikke egoistiske. Dere har tatt et valg, men dette er også en konsekvens av det. En konsekvens dere må ta dere av i mange år. Et søskenønske kan vare hele barndommen. Dere må snakke sammen og bli enige om hva dere skal si og hvordan dere skal håndtere dette.

Anonymkode: 9dcd0...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt merkelig ut at en 4-åring gråter pga manglende søsken. Er dette et stort tema hjemme hos dere?

Anonymkode: e3873...f2f

Hvordan vet du at barnet er fire.år?

Min treåring har også grått noen ganger fordi jeg ikke har baby i magem og hun ikke er storesøster. Det er hjerteskjærende, men hun gråter også fordi hun ikke får is. Ikke usansynlig at unge barn kan ha et savn.

Anonymkode: 3ee69...c49

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hvordan vet du at barnet er fire.år?

Min treåring har også grått noen ganger fordi jeg ikke har baby i magem og hun ikke er storesøster. Det er hjerteskjærende, men hun gråter også fordi hun ikke får is. Ikke usansynlig at unge barn kan ha et savn.

Anonymkode: 3ee69...c49

Der hadde du et viktig poeng: gråter også for ikke å få is!

Barn er ofte ilusjonister,de drømmer rosenrødt ofte.Men virkelugheten kommer,og en ting er sikkert da : de er takknemlige for foredres integritet.Det kan ta tid,men en mpte å få foreldre til idealer på : de har velbegrunnede meninger og valg.Sårt iblant for de yngste,men de vokser stort på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enebarn, og gråt meg i søvn fordi jeg ikke fikk hund ... Barn har sine fantasier og ønsker, det går gjerne i perioder. Og det kan være vel så bra å være enebarn!

Anonymkode: b9557...9b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg var enebarn, og gråt meg i søvn fordi jeg ikke fikk hund ... Barn har sine fantasier og ønsker, det går gjerne i perioder. Og det kan være vel så bra å være enebarn!

Anonymkode: b9557...9b6

Ja,barn har fantasier.Ofte handler det om "Om en på lag",for foreldre er to,og bør stå sammen.Så dikter barna opp fantasifugurer,Mange historier og eventyr om det :-) Så vokser en opp.Ser det gode og mindre heldige vedcsøsken.

Ser verdier enebarn har.De inkluderer og er klokeee ofte.De er ikkevfarget av nær konkurranse nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er egoistiske eller ei kommer jo mye an på årsakene til hvorfor dere ikke skal ha flere bar. Vi skal heller ikke ha flere barn enn det ene vi har, men det er mye på grunn av min egen helse + vår felles økonomi. Da mener jeg ikke at man er egoistisk. 

Anonymkode: fc6ea...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere er egoistiske eller ei kommer jo mye an på årsakene til hvorfor dere ikke skal ha flere bar. Vi skal heller ikke ha flere barn enn det ene vi har, men det er mye på grunn av min egen helse + vår felles økonomi. Da mener jeg ikke at man er egoistisk. 

Anonymkode: fc6ea...d38

Meg igjen her: Jeg mener for øvrig at et barn ikke på noen måte skal være med å bestemme om det skal få søsken eller ei. Det er det kun foreldrene som skal avgjøre.

Anonymkode: fc6ea...d38

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er egoistisk å planlegge enebarn. At noen ikke kan få mer enn ett barn er en ting, men planlagt er det egoistisk ja. 

Anonymkode: e12f9...43e

Det skader jo ikke et barn å være enebarn. Skjerpings. TS - du er ikke egoistisk og barnet kommer nok over denne fasen etterhvert. Hva med å skaffe hund eller katt?

Anonymkode: 1baa2...4c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har fire søsken og gråt meg i søvn i nærmere et år fordi jeg ville ha hund. Det ga seg, men da skulle vi plutselig få hund, og jeg ville ikke ha den. Men selvfølgelig, da den kom i hus, elsket jeg den fra dag 1.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=16529:enebarn-fakta-og-myter&catid=90&Itemid=514

Men, det å ha/være søsken, har også et par fordeler.

http://bodonu.no/derfor-bor-du-ha-mer-enn-ett-barn/

 

Anonymkode: 244ce...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig er du ikke egoistisk ts, det er foreldrene som bestemmer om det kommer flere barn eller ikke, ikke barnet. Det er maaange fordeler med å være enebarn! 

 

Men til dere andre som foreslår at ts bare skal skaffe seg et hund som et "plaster" på såret!! En dyr er ikke en ting! Påtar man seg ansvaret for en levende skapning så må man ta det ansvaret i kanskje de neste 15 år. Og det ansvsret er stort. Ingen bør skaffe seg en hund om de ikke virkelig er klsr for det ansvaret. Jeg føler for å måtte presisere dette for det er så ekstremt mange som ikke tenker godt nok gjennom dette valget...og hvem går det utover???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke denne personen hadde grått seg i søvn pga søsken og.

det er ekstremt mye kjekling og krangling med mine søsken jeg skulle vært foruten. Fortell om sannheten. Søsken er sjeldnere enn vi tror bestevenner. 

Anonymkode: b3d2b...b9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både òg mener jeg. Men dere bør jo ikke få barn dere ikke vil ha. Vet ikke om det kan dekke savnet, men har barnet noen kjæledyr?

Anonymkode: 602a0...b01

H*n er dessverre alergisk. 

Anonymkode: 03855...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...