Gå til innhold

Hva mener du om leksefri skole?


Gjest The Lost Dreamer

Anbefalte innlegg

Mitt svar: Jeg hater (ikke et ord jeg bruker ofte) ideen om leksefri skole med hvert eneste fiber i kroppen!

Jeg vet ikke hvordan det er med barn i dag, men jeg startet ikke med lekser før i 3. klasse. Jeg mener at barn må trenes opp til å tenke for seg selv UTEN en lærer tilstede. 

La oss dra sammenligningen med kondisjon. På videregående får du plutselig ansvar for egen læring, og hvor står du da om du ikke har begynt tidlig med å trene kondisjonen? Jeg fikk gode karakterer i matematikk R1 og R2 på vgs, og det hadde jeg ALDRI klart uten at jeg ble pushet til å tenke for meg selv og mine foreldre forsto aldri hva jeg drev med i matte. Norge sliter med skremmende dårlige resultater i matte, og det tror jeg har noe med mentaliteten til faget. Jeg møter så mange folk som ikke klarer enkel prosentregning i hodet og det er skremmende!

NEI, til leksefri skole. Jeg klarte å kombinere håndball og fotball som barn/tenåring sammen med leksene. Med en leksefri skole vil vi skape et klasseskille folk ikke vil se. De mest nyttige utdanningene i dag krever STORE norsk eller matte kunnskaper, det i form av at du kan finne svarene selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...