Gå til innhold

Koppen stivner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hvorfor? Hvis jeg sitter eller ligger i mer enn 5-10 min stivner hele kroppen. Dritvondt å reise seg og forsøke å gå rundt. 

Anonymkode: f1b0b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt umulig å si hva det er, det kan være alt fra låsninger i muskulatur til andre ting. Foreslår at du går til lege for å finne ut om det er muskulært, og evnt få henvisning til fysioterapeut e.l. Har selv opplevdt lignende hvor det var låsninger/betennelse i muskulatur, jeg ble helt bra med et par behandlinger hos fotsoneterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å si hva det er, det kan være alt fra låsninger i muskulatur til andre ting. Foreslår at du går til lege for å finne ut om det er muskulært, og evnt få henvisning til fysioterapeut e.l. Har selv opplevdt lignende hvor det var låsninger/betennelse i muskulatur, jeg ble helt bra med et par behandlinger hos fotsoneterapeut.

låsning i hele kroppen? Er verst i bena, hoftene og ryggen. Sitter ikke ett sted, men i store deler av hele kroppen. Jeg er ganske ung, vel,  25 år..

Anonymkode: f1b0b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låsning i hele kroppen? Er verst i bena, hoftene og ryggen. Sitter ikke ett sted, men i store deler av hele kroppen. Jeg er ganske ung, vel,  25 år..

Anonymkode: f1b0b...1e0

Låsning et sted, kan påvirke resten av kroppen. Men som sagt, du bør først og fremst gå til lege for å avdekke om det er muskulært eller ikke, og ta det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låsning i hele kroppen? Er verst i bena, hoftene og ryggen. Sitter ikke ett sted, men i store deler av hele kroppen. Jeg er ganske ung, vel,  25 år..

Anonymkode: f1b0b...1e0

Høres nesten ut som bekhterevs. Er du veldig stiv på morgenen, og blir mer bevegelig utover dagen?

Men ta 2shys råd, gå til legen din!

Anonymkode: cf03f...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som alt mulig rart. Veldig dumt å kaste ut navnet på en diagnose over nettet. Jeg opplever også dette og har helt andre diagnoser enn bekhterevs 

Er det verre enn at man er litt småstiv pga kulden så burde man absolutt gå til lege, ikke til Kvinneguiden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det akkurat som deg, og spesielt morgen stivhet. Jeg gikk til legen og det viste seg at jeg hadde leddgikt. Dessverre.  Du bør nok ta en sjekk hos legen. Bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 650 muskler i kroppen. Ikke rart vi stivner til av og til. Trenger ikke springe til legen. Jeg begynte å få stive muskler allerede i 20 årene. Det er veldig normalt. Er forresten 50 når og trener aktiv for og holde musklene i gang. Det er mye verre nå men er sjekket ut for sykdom. Alle vil stivne til med tiden.

Anonymkode: ebfa4...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 650 muskler i kroppen. Ikke rart vi stivner til av og til. Trenger ikke springe til legen. Jeg begynte å få stive muskler allerede i 20 årene. Det er veldig normalt. Er forresten 50 når og trener aktiv for og holde musklene i gang. Det er mye verre nå men er sjekket ut for sykdom. Alle vil stivne til med tiden.

Anonymkode: ebfa4...fcb

Det er ikke opp til deg å avgjøre hva som er normalt for TS eller ikke. Mest sannsynlig er det ingenting alvorlig, men det er veldig greit å utelukke at det er dreier seg om ikke-muskulære tilstander. Og kanskje trenger TS henvisning til fysioterapi. Å "stivne til" er veldig relativt, din opplevelse trenger ikke være relatert til TS sin opplevelse. 

Gå til legen, TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :) med stivne til, kan jeg forklare det slikat smertene er så store at jeg nesten ikke klarer å flytte på bena. Tar museskritt. Verker i kroppen. 

Anonymkode: f1b0b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :) med stivne til, kan jeg forklare det slikat smertene er så store at jeg nesten ikke klarer å flytte på bena. Tar museskritt. Verker i kroppen. 

Anonymkode: f1b0b...1e0

Håper legen din finner ut av det, TS, og at du vil føle deg bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper legen din finner ut av det, TS, og at du vil føle deg bedre snart :)

takk for det!

får vel ta en tur.. Men hva sier jeg til legen da?

Anonymkode: f1b0b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten sliter jeg med ryggproblemer, kan det ha en sammenheng? Får en pulserende og sterk smerte langs hele ryggraden. Tenkte kanskje det er prolaps elns

Anonymkode: f1b0b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for det!

får vel ta en tur.. Men hva sier jeg til legen da?

Anonymkode: f1b0b...1e0

Forresten sliter jeg med ryggproblemer, kan det ha en sammenheng? Får en pulserende og sterk smerte langs hele ryggraden. Tenkte kanskje det er prolaps elns

Anonymkode: f1b0b...1e0

Du forklarer legen symptomene dine, slik du gjør her..

Det kan godt være prolaps/isjas, men det er helt umulig å vite uten å ta MR. Gå til legen og ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...