Gå til innhold

Solgte øl til mindreårig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På samla måte som du kan avgjøre at hun bør levere sin oppsigelse. Det å selge alkohol er jo en veldig liten del av denne jobben.

Anonymkode: 2506f...92d

Samme* skulle det selvsagt være.

Anonymkode: 2506f...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen feil er det null tolleranse for. Tenk hvis de mindreårige som skulle drikke dette skadet seg? Du tar feil av meg, det at jeg tar regler seriøst gjør meg særdeles egnet til å jobbe med mennesker.


Altså...
En mindreårig har lov til å drikke alkohol, det er bare ikke lov til å gi alkohol eller selge alkohol til en mindreårig.

Er like ille om en person under 18 skader seg pga alkoholen som en person over 18.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Du er verken den første eller den siste. Når eg var 14 så solgte kassafolk snus til meg, uten å spørre om eg var gammal nok osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...
En mindreårig har lov til å drikke alkohol, det er bare ikke lov til å gi alkohol eller selge alkohol til en mindreårig.

Er like ille om en person under 18 skader seg pga alkoholen som en person over 18.

 

Nei, fordi en voksen forventes å kunne tenke konsekvenser i større grad enn en mindreårig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi en voksen forventes å kunne tenke konsekvenser i større grad enn en mindreårig.

Haha...
Den må du lenger ut på landet med...
Er få voksne jeg møter på byen som klarer å tenke over konsekvenser når de drikker, er en grunn til at dømmekraften din går ned når du er full..


Så er like ille om begge havner på sykehuset.
Du har tross alt lov å drikke som 14åring..Du har bare ikke lov til å kjøpe det, eller få det av andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, da har du lært til neste gang. Alle som er under 25 skal uoppfordret vise legitimasjon, så da spør du alle som du ikke er bombesikker på at er over 30 (med mindre du kjenner dem og derfor VET hvor gamle de er).

Anonymkode: 12ea8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det selv en gang.... tror jeg, om det ikke var kødd. Var røyk da. Men jeg spurte ikke etter leg, så gikk han til kompisen sin som sto lenger bak i butikken, og kompisen sa litt sjokkert: "men du er jo ikke 18 enda..." Jaja. Om det var tull eller ikke så lærte jeg av det :P 

Anonymkode: 8f87f...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Folk i bygda kommer til å rase over at en gutt under 18 fikk kjøpt øl på butikken? Det skjer vel ganske mange hundre ganger hver eneste dag. Det må være et særdeles isolert og pietistisk sted, om det er oppriktig ment.

Jeg forstår at det kan være litt problematisk overfor arbeidsgiver, ettersom reaksjonene fra det offentlige er litt ubehagelige hvis butikken først tas for noe sånt. Det er selvsagt uheldig og beklagelig når man driter seg ut på jobb, kanskje særlig på regler som ikke bare er gitt av butikken selv, og mindreårige skal ikke få kjøpe øl. Men det er en tenåring som har fått tak i pils. Det er noe av det minst dramatiske jeg kan tenke meg.

Anonymkode: a7fd8...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal alltid be om legitimasjon når mennesker handler varer med aldersgrense. Du er ikke skikket for jobben. Var jeg deg hadde jeg levert min oppsigelse på mandagen etter helga.

Det betyr jo mye når du sier det :rolleyes: 

Anonymkode: f07cb...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har du lært til neste gang. Alle som er under 25 skal uoppfordret vise legitimasjon, så da spør du alle som du ikke er bombesikker på at er over 30 (med mindre du kjenner dem og derfor VET hvor gamle de er).

Anonymkode: 12ea8...eb6

:fnise:

Moren min kom innom butikken og skulle kjøpe røyk, dette var på vinteren, lua godt tredd nedover ørene og skjerf..
Hun gikk bort til min medarbeider og skulle sa hva hun skulle ha og min medarbeider sier "Legitimasjon?" "Jammen, jeg kan ikke selge til deg uten at du har det!" Og min ansatte hisset seg opp når min mor sier "Du kan spørre henne om jeg er gammel nok!" -Så jeg går bort til kassa og sier "pssst...Det der er moren min! Btw....Hun er 50!" xD


Jeg selv har en tendens til å spørre alle...
Fordi jeg svidde meg nesten på det når jeg jobbet i utlandet, tok ofte stikkprøver. Mannen så gammel nok og mine ansatte sier "Han der er gammel nok altså!" Men mannen var ikke fylt 21 enda..Slik at han ikke fikk kjøpt alkohol...Og mine medarbeidere sier "woooa...Jeg tror jeg må spørre alle nå jeg!" (Usa, hvor d må være 21 for å kjøpe alkohol....!)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...