Gå til innhold

Sjenert lesbisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i slutten av 20-åra og har vært  singel i mange år. Det har vært vanskelig å vite hvordan man går frem, de fleste er jo hetero, så det er så vanskelig å "prøve" seg når man ikke vet... dessuten har jeg blitt møtt med en del fordommer. Men det driter jeg mer i nå.

Jeg har et veldig ustabilt selvbilde. Kan tenke at ingen vil ha meg og alt det der... Også har jeg blitt mer og mer kresen med åra. Men nå har jeg møtt en kjempesøt jente som jeg faktisk kunne vært interessert i. Jeg møtte henne ganske tilfeldig på sykehuset, vi er begge snart utskrevet og "friske", og jeg spurte om tlf nr hennes. Det fikk jeg, og hun sa at hun ikke pleide å gi bort tlf nr, men at det heller ikke var ofte hun traff folk som traff henne midt i hjertet. Vi har ikke prata sånn veldig mye med hverandre, men jeg kjenner at kjemien er god. Men jeg vet jo ikke om HUN er lesbisk... Hvordan skal jeg gå frem? Det er så mange år siden sist jeg var sammen med noen, og jeg har liksom aldri hatt noe "ordentlig" forhold.. jeg er redd jeg kommer til å feige ut :P

 

Men altså; har noen noen råd til meg om hvordan jeg finner ut om hun er lesbisk og interessert?

Anonymkode: 2c1fa...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har på ingen måte erfaring på dette område, men du kan jo spørre rett ut om hun vil være med på en date :)

Da sier du jo indirekte at du er lesbisk og interessert i henne..

Om hun ikke er lesbisk så regner jeg med hun sier ifra da..!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nervøs med en gang, hehe ;P

jeg tør liksom aldri å satse... men kanskje jeg kan spørre om vi skal gå en tur? Og hvis hun svarer ja, at jeg kan skrive "da har vi en date", eller noe?

Kan det virke skremmende å få en slik melding når man nesten ikke kjenner hverandre? Jeg fikk nr hennes for bare noen timer siden, før hun dro hjem. Jeg skal hjem i løpet av helga selv, så jeg kunne jo spurt om vi kunne tatt å gå en tur til uka? Men kan det virke "skremmende" å få en sånn melding, om du skjønner? Jeg er litt "ny" i dette, og vet ikke hvordan jeg skal gå frem, om jeg skal vente litt, hvor lang tid jeg skal vente før jeg sier at jeg er interessert, ta initiativ osv... men jeg savner veeeldig en kjæreste, eller kosevenn...

Anonymkode: 2c1fa...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He hva som står som preferanser på facebook. Se om hun liker/ er medlem av noen lesbiske sider på facebook. Se på menneskene som har kommentert på profilen hennes. Er de lesbiske? Hvis du ikke kommer frem til et svar ved å "stalke" på Internett kan du jo bare spørre. 

Anonymkode: 501a1...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nervøs med en gang, hehe ;P

jeg tør liksom aldri å satse... men kanskje jeg kan spørre om vi skal gå en tur? Og hvis hun svarer ja, at jeg kan skrive "da har vi en date", eller noe?

Kan det virke skremmende å få en slik melding når man nesten ikke kjenner hverandre? Jeg fikk nr hennes for bare noen timer siden, før hun dro hjem. Jeg skal hjem i løpet av helga selv, så jeg kunne jo spurt om vi kunne tatt å gå en tur til uka? Men kan det virke "skremmende" å få en sånn melding, om du skjønner? Jeg er litt "ny" i dette, og vet ikke hvordan jeg skal gå frem, om jeg skal vente litt, hvor lang tid jeg skal vente før jeg sier at jeg er interessert, ta initiativ osv... men jeg savner veeeldig en kjæreste, eller kosevenn...

Anonymkode: 2c1fa...c16

Spør om en tur,også ser du det an.. Du merker jo kanskje på kroppspråket hennes?

"da har vi en date" kan høres litt whatever ut, alle sier jo det til hverandre,lesbisk eller ei..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke på facebook :-/ det hadde gjort det litt lettere om hun var det.

Men er det noe spesielt jeg burde unngå å si f eks, eller gå for fort frem, for sakte e. l. ?

Anonymkode: 2c1fa...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lyst til å ha denne personen som venn hvis hun er hetrofil? Hvis ikke dette er veldig viktig for deg ville jeg bare spurt henne ut. Men husk å gjøre det klart at det er en date. 

Anonymkode: 501a1...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner hverandre knapt, så om jeg "skremmer" henne ved å si at jeg er interessert, og hun er hetero, så har jeg på en måte ikke mistet en god venninne... men jeg kunne godt tenke meg å bli kjent med henne uansett, men jeg tror først jeg vil si at jeg er interessert... det har skjedd før, at jeg ikke har turt å si til vedkomne at jeg er interessert, og så er vi blitt venner på en sånn måte at vedkomne begynner å snakke om andre kjærester og sånn... jeg vil ikke bli venn med henne på den måten FØRST, heller at jeg sier at jeg er interessert, og så blir venn med henne når jeg vet hvor jeg har henne...

nå kom hun nettopp med blomster til meg! :D Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det - jeg har støttet henne en del de dagene vi har vært på sykehuset sammen, hun sa det var derfor hun hadde kjøpt blomster til meg... vet ikke om jeg skal ta det som et "takk" eller som et "jeg liker deg veldig godt"... men det var jo utrolig omtenksomt da!

men er det noe som er typisk for å skremme bort folk? Jeg vil liksom type i kveld sende sms som hinter om at jeg er interessert... men det er kanskje å gå for fort frem, eller? Altså, ikke si det direkte, men "flørte" på en veldig forsiktig måte?

Anonymkode: 2c1fa...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi skrevet litt meldinger, og hun skriver på en måte som tydelig viser at hun er veldig begeistra for meh, og vi skal gå en tur sammen til søndag. Da tenkte jeg at jeg ville spørre om hun ville være "kosevenn" med meg, å gi og få omsorg, ligge i armkroken til, dulle med håret osv - gi og få nærhet og omsorg. Jeg har alt i hodet om hvordan jeg skal si det, og det hørtes veldig bra ut ;)

men vi kjenner jo hverandre ikke sånn kjempegodt, men kjemien er veldig god. Men er det for tidlig å spøre tro? Jeg bor et stykke unna, men er i samme by frem til mandag. Så det er liksom den sjansen jeg har på en stund. Jeg er redd hun vil bli skremt, men jeg vil liksom ikke la være å ta sjansen heller... er det for tidlig..? Hun viser jo stor interesse for eg sånn ellers hvertfall...

Anonymkode: 2c1fa...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi skrevet litt meldinger, og hun skriver på en måte som tydelig viser at hun er veldig begeistra for meh, og vi skal gå en tur sammen til søndag. Da tenkte jeg at jeg ville spørre om hun ville være "kosevenn" med meg, å gi og få omsorg, ligge i armkroken til, dulle med håret osv - gi og få nærhet og omsorg. Jeg har alt i hodet om hvordan jeg skal si det, og det hørtes veldig bra ut ;)

men vi kjenner jo hverandre ikke sånn kjempegodt, men kjemien er veldig god. Men er det for tidlig å spøre tro? Jeg bor et stykke unna, men er i samme by frem til mandag. Så det er liksom den sjansen jeg har på en stund. Jeg er redd hun vil bli skremt, men jeg vil liksom ikke la være å ta sjansen heller... er det for tidlig..? Hun viser jo stor interesse for eg sånn ellers hvertfall...

Anonymkode: 2c1fa...c16

High five! Jaggu, dette klarer du bra! Ikke for tidlig nei. Eller, altså, det vet du innerst inne best selv. For du kjenner henne langt bedre enn vi her gjør. Til å være sjenert er du virkelig frempå. Stå på, dette går jo bare så bra! :biggrin:

Anonymkode: b4264...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

High five! Jaggu, dette klarer du bra! Ikke for tidlig nei. Eller, altså, det vet du innerst inne best selv. For du kjenner henne langt bedre enn vi her gjør. Til å være sjenert er du virkelig frempå. Stå på, dette går jo bare så bra! :biggrin:

Anonymkode: b4264...cd1

 

Takk, takk! :D

Nå kjenner jeg bare at jeg er dritnervøs... hvis vi skal gå en tur, og jeg sier det... hva etter det, liksom?

Anonymkode: 2c1fa...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg burde vente til vi evt besøker hverandre og ser på tv eller noe? Så hvis hun da vil, så kan vi jo ligge inntil hverandre og se TV? jeg vet liksom ikke om det blir litt kleint å snakke om det mens vi  går tur...?

noen som har forslag til hva jeg skal si eller hvordan gå frem?

har ikke gjort sånn på mange år..

Anonymkode: 2c1fa...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lesbisk selv og i 20 årene, send meg en Pm hvis du trenger råd. 

Du burde ikke foreslå å være kosevenner når dere går tur, det er kleint :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beundrer motet ditt! Skulle ønske jeg turte å ta opp slike ting med jenter jeg liker. Kan nok ikke hjelpe, da jeg er håpløs på slikt, men jeg heier på deg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi skrevet litt meldinger, og hun skriver på en måte som tydelig viser at hun er veldig begeistra for meh, og vi skal gå en tur sammen til søndag. Da tenkte jeg at jeg ville spørre om hun ville være "kosevenn" med meg, å gi og få omsorg, ligge i armkroken til, dulle med håret osv - gi og få nærhet og omsorg. Jeg har alt i hodet om hvordan jeg skal si det, og det hørtes veldig bra ut ;)

men vi kjenner jo hverandre ikke sånn kjempegodt, men kjemien er veldig god. Men er det for tidlig å spøre tro? Jeg bor et stykke unna, men er i samme by frem til mandag. Så det er liksom den sjansen jeg har på en stund. Jeg er redd hun vil bli skremt, men jeg vil liksom ikke la være å ta sjansen heller... er det for tidlig..? Hun viser jo stor interesse for eg sånn ellers hvertfall...

Anonymkode: 2c1fa...c16

Nå vet jeg ikke om dere allerede er forbi disse hindrene ts, men på generell basis kan jeg vel si at løsningen er veldig enkel og samtidig veldig vanskelig...

Du lurer veldig på hva hun føler og ønsker... Hun gjør garantert det samme... Er hun interessert vil derfor ingenting være for tidlig eller feil. Hun trenger sannsynligvis en klar melding fra deg om hvor landet ligger. Dette er veldig vanskelig for deg å gi siden du ikke ønsker å gjøre deg sårbar...

Gjelder alle kjærlighetsrelasjoner i starten og det enkleste er ofte det beste... :opplyser:

Gjør deg sårbar og fortell hva DU føler. :klem:

Når og hvordan spiller ingen rolle. Jo før jo bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :)

 

Det ble ikke noen tur i går, hun ble syk. Noen jeg tror oppriktig på, altså at hun ikke ville, men at hun var syk. Vi skal gå tur ved neste anledning, så da får jeg samla litt mot og tanker også :) Om hun avviser meg så har jeg hvertfall prøvd, jeg vil ikke gå rundt og lure på om det kanskje kunne blitt oss, uten å prøve først...

Anonymkode: 2c1fa...c16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...