Gå til innhold

Fikk ikke vite kjønn på UL, nå angrer jeg meg!


Momseguri

Anbefalte innlegg

Vi var på ultralyd i dag, og i forkant av undersøkelsen var jeg så fryktelig nervøs for at alt skulle være bra at jeg brydde meg ikke om kjønnet i det hele tatt. Men når alt var i orden, og nervene fikk lagt seg angret jeg selvfølgelig med en gang! Jeg ringte opp til KK samme dag, men fikk bare beskjed om at det gikk ikke an å se nå i ettertid da det ikke stod noe i journalen. Jeg har ikke råd til å betale for en ny undersøkelse på over 1000 kr heller :( Hva kan jeg gjøre? Finnes det billigere alternativer i Bergen? er jeg så spent på kjønnet at jeg nesten sprekker!

Edit: Det stod ikke i journalen, men det jordmoren hadde heller ikke sett hvilket kjønn det var på undersøkelsen slik at hun kunne si det til oss da vi ringte. Det hadde ikke vært tydelig nok, så vi hadde nok ikke fått vite det uansett. 

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har råd til å få barn men ikke råd til UL for 1000 kr? Det høres merkelig ut i mine ører...

Anonymkode: 31aae...d9a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så bestiller du ny ultralyd eller så venter du til barnet kommer. Er vel ikke så mange andre alternativer dessverre :fnise:

Flott å høre at alt stod bra til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har råd til å få barn men ikke råd til UL for 1000 kr? Det høres merkelig ut i mine ører...

Anonymkode: 31aae...d9a

Det tenkte jeg å. Barn har hun råd til men ikke en UL til 1000,- :ohmy:

Når du får barn så må du regne med uforutsette utgifter, og gjerne mer enn 1000,- Hvordan skal du klare det? 

Anonymkode: fa404...4ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor henge seg opp i at Ts ikke har råd til 1000kr for en ekstra UL.

Jeg har en grei økonomi og penger på sparekonto, men jeg kunne og formulert meg sånn - for selv om jeg har den tusenlappen så handler det jo om prioriteringer og det føles ikke riktig å bruke 1000kr på noe man egentlig kunne fått gratis - hvis man hadde spurt på ordinær UL.

 

TS: det er surt, men ny UL er fort 1000kr så enten må du betale det det koster, eller vente til barnet kommer. Gratulerer så mye med graviditet og et friskt barn på vei. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor henge seg opp i at Ts ikke har råd til 1000kr for en ekstra UL.

Jeg har en grei økonomi og penger på sparekonto, men jeg kunne og formulert meg sånn - for selv om jeg har den tusenlappen så handler det jo om prioriteringer og det føles ikke riktig å bruke 1000kr på noe man egentlig kunne fått gratis - hvis man hadde spurt på ordinær UL.

 

TS: det er surt, men ny UL er fort 1000kr så enten må du betale det det koster, eller vente til barnet kommer. Gratulerer så mye med graviditet og et friskt barn på vei. :)

Sånn tenkte jeg også, jeg kan fint si at jeg ikke har råd til en slik utgift når det er en utgift som i utgangspunktet ikke er så "prioritert". Handler om tankemåte og prioriteringer 

Anonymkode: e0eb7...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd til å få barn, men har ikke 1000kr til å kaste ut av vinduet på privat ul! Ikke TS her, men noen andre som venter barn. 

 

Uansett, dessverre TS så er det nok ikke noe annet å gjøre enn å betale den tusenlappen eller vente til barnet er født. Du får nå vite det før eller siden uansett :):)

Anonymkode: 04af0...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ringe fødeklinikken og spør om å få komme inn til en ekstra time? Ellers må du betale litt ekstra for privat UL :) 1000,- er ikke så fryktelig mye hvis det bare er snakk om en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ringe fødeklinikken og spør om å få komme inn til en ekstra time? Ellers må du betale litt ekstra for privat UL :) 1000,- er ikke så fryktelig mye hvis det bare er snakk om en gang.

man får ikke en ekstra time for å se kjønn.. Det er en nedisinsk undersøkelse.

Anonymkode: 5496e...5aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor henge seg opp i at Ts ikke har råd til 1000kr for en ekstra UL.

Jeg har en grei økonomi og penger på sparekonto, men jeg kunne og formulert meg sånn - for selv om jeg har den tusenlappen så handler det jo om prioriteringer og det føles ikke riktig å bruke 1000kr på noe man egentlig kunne fått gratis - hvis man hadde spurt på ordinær UL.

Nettopp, takk :)

Jeg ønsket meg en UL til jul jeg :fnise: Men om jeg ikke får så kommer jeg nok bare til å vente og se når ungen er født. Men må si det føles veldig rart! Jeg kjenner ingen andre som ikke har fått vite kjønn, og nå syns jo alle vi er kjemperare som ikke vet! Er det noen andre som har latt det være en overraskelse, og hvordan gikk det i så fall for dere? Jeg kjenner at jeg syns det er litt vanskeligere å knytte seg til barnet når jeg ikke vet :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke kjønnet :) ville ikke vite og har ikke angra ett sekund! Går helt fint å handle inn. Enkelte syns det er teit at vi ikke vet, men de fleste syns det er gøy/kult/spennende. Vi gleder oss voldsomt til fødsel og til barnet kommer så vi får vite hvem som gjemmer seg der inne :) følte ingen tilknyttning til baby før sparkene kom uansett. Tror jeg har en litt ekstra motivasjon under fødselen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da får du masse kjønnsnøytrale klær før fødsel da, og det er jo bra! Vi har et hav av rosa nå etter at vi annonserte at det blir jente, og vi ville egentlig kun kle henne i kjønnsnøytrale klær :P

Anonymkode: d96cc...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, takk :)

Jeg ønsket meg en UL til jul jeg :fnise: Men om jeg ikke får så kommer jeg nok bare til å vente og se når ungen er født. Men må si det føles veldig rart! Jeg kjenner ingen andre som ikke har fått vite kjønn, og nå syns jo alle vi er kjemperare som ikke vet! Er det noen andre som har latt det være en overraskelse, og hvordan gikk det i så fall for dere? Jeg kjenner at jeg syns det er litt vanskeligere å knytte seg til barnet når jeg ikke vet :unsure:

har flere i familien og venner, som enten ikke ville vite, eller det ikke var tydelig på UL, så de måtte vente til fødsel. Det er jo litt spennende å ikke vite. På første barn, ville mannen vite og jeg vill egentlig ikke vite. men på OUL tok nysgjerrigheten overhånd, da vi fikk spm om vi ville vite kjønn. Er forsåvidt glad for at jeg viste på forhånd, men tror jeg hadde vært like fornøyd om jeg ikke visste, i hverftall dersom jeg var instillt på at det skulle være en overraskelse. Tror det viktigste er at du selv er inforstått med at du ikke vet og legger for mye energi i det:)

Anonymkode: af40c...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi visste ikke med førstemann, og skal ikke vite det nå med nr2 heller. Det er fantastisk morsomt å gå og lure på hva det blir.  I tillegg til at det irriterer vettet av slekt og venner som helst skulle visst kjønnet "med en gang" :fnise:

Om du virkelig ikke klarer å vente, så må du nok ut med den 1000,- lappen.  Inntil da kan du jo more deg med alle de rare kjerringråd testene.

 

Endret av LempikasPromise
Autokorrektur 😑
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...